חיים בתחושת אי ודאות? חשים דיכאון וחרדות? הכירו את האדם שישתדל לעזור לכם עם הכלים הכי מתקדמים בתחום הנוירו-פסיכולוגיה

האיש שכדאי לכם להכיר - ד"ר דניאל גור-אריה שיעניק לחייכם שלווה אמיתית וכלים להתמודדות עם מצבי סטרס ופחד מהלא נודע. פנינו לדניאל גור אריה שהקדיש את כל הקריירה שלו לחינוך בני נוער (מעל 23 שנים) אהוב ומוערך מאוד על תלמידיו ומטופליו

  • פסיכולוגיה
בשיתוף ד"ר דניאל גור אריה
דניאל גור אריה (צילום: יח"צ)

דניאל מסביר בנימה מאוד רצינית שלא מותירה ספק בדבר מקצועיותו והידע הרחב בו הוא בקיא. "מגפת הקורונה הביאה עימה מגיפה נוספת וחמורה לא פחות - דיכאון, דכדוך, חרדה ולחץ מתמשכים. הלחץ והמחשבות על מה יהיה הלאה הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית שלנו ושל היקרים לנו מכל מעלים את הסיכוי לחוות דיכאון, התקפי חרדה וחוסר מוטיבציה.

טוב לדעת (מקודם)

שבועות בלי כאבים ועם מבצע מיוחד מבי-קיור לייזר

לכתבה המלאה

מיהו בעצם האדם המיוחד שכדאי לכם להכיר ?

ד"ר דניאל גור-אריה אשר מעניק מתן שירותי ייעוץ ואימון אישי הוא איש חינוך ויועץ פדגוגי ברמ"ח אבריו, מחזיק מספר לא מבוטל של תארים אקדמיים בתחום החינוך וייעוץ פדגוגי במדעי החברה , בעל תואר דוקטורט לפילוסופיה PHD מדעי המוח אתו סיים בהצטיינות. בנוסף, דניאל מחזיק בתעודת הסמכה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי או מה שקרוי CBT (חבר בעמותה הישראלית LI-CBT ). מאחוריו ותק של 23 שנים בתחום העבודה מול מבוגרים ובני נוער (חינוך, יעוץ וטיפול CBT בשנים האחרונות).

דניאל: "ללמוד היה תמיד בעורקיי - זו המציאות שלי. לא הפסקתי ללמוד במשך 28 שנים. נגיד שזה חלק מהגנים שלי DNA: אני אוהב ללמוד וללמד. כמה שהדבר נראה ונשמע סוריאליסטי". האג'נדה הכי חשובה של דניאל היא לעזור לתלמידיו ומטופליו לצאת מהדיכאון והחרדות ללא תרופות פסיכיאטריות והתערבות חיצונית. כמובן, חוץ ממקרים חריגים בהם הפסיכיאטר מכתיב זאת בגלל סכנה למטופל או לסביבתו או מחלה פסיכוטית שהטיפול הקוגניטיבי התנהגותי בא רק להקל, תוך רכישת כלים המאפשרים לנהל חיים רגועים ומאושרים.

דניאל: "אנשים נותנים את אמונם וחשיבות יתר בגורמים חיצוניים גם בגרימת המצוקה הנפשית וגם בתרופות הנלקחות או באנשים שמשכנעים שהפתרון רק אצלם. מבחינתי? התשובה טמונה באדם עצמו! אנחנו לא סומכים ולא מנצלים את המשאבים של הלא-מודע שלנו שמכיל בין 95-99 אחוז ממה שהחכמה והניסיון שצברנו כל חיינו".

מיהו בעצם האויב המר מכולם בתקופה זו ?

"חד וחלק, חרדה ודיכאון , ואפרט ברשותך ... אם חוויתם תקופות של לחץ מוגבר, דיכאון, דכדוך או חרדות - אתם בוודאי יודעים עד כמה זה משתלט על החיים. הכל נראה אפור וחסר סיכוי להצלחה, אין מוטיבציה לעשות שום דבר ומה שנעשה - נעשה בסבל, חוסר חשק וללא אמונה עצמית. חרדה, לחץ ודיכאון יוצרים תפקוד לוקה בחסר אשר מגביר עוד יותר את החרדה, הלחץ והדיכאון אשר מפחיתים עוד יותר את התפקוד וכך הלאה וכך הלאה".

"הכל בראש, בלא מודע שלנו!", אומר דניאל והוא ממשיך: " החידוש הוא לדעת איך המוח ותאי העצב במוח מתפקדים ואיך קיים קשר הדוק בין האירוע המחשבה האמוציות הנלוות (רגשות) שמתפרשות לרוב בצורה שלילית אך הן השפעות חיצוניות... אנשים טועים ברובם כי הם חשים רגשי אשמה על משהו שבא מבחוץ! טיפול קוגניטיבי התנהגותי או בשמו האחר טיפול CBT הינו טיפול ממוקד וקצר, אשר במהלכו מבררים מהם דפוסי המחשבה אשר התקבעו אצל כל מטופל אשר גורמים למצוקה, פגיעה תפקודית, דכדוך, חוסר עשייה והעדר מוטיבציה".

דיכאון (צילום: freepik)

איך אתה גורם לשינוי אצל האדם השרוי במצוקה נפשית?

דניאל: "במסגרת האימון מול המטופל, אני קודם מנסה לעורר מוטיבציה לזהות את דפוסי החשיבה וההתנהגות אשר גורמים לו להיות במצוקה, להבין את השפעותיהם השליליים עליו כדי לקבל את הכלים לשינוי מחשבתי אשר ילוו אותו לאורך כל חייו.

מדוע התזונה הוא מרכיב חשוב?

ד"ר גור-אריה התמקד וחקר, כחלק מדוקטורט במדעי המוח, את השפעות הפרעות אכילה על הנפש. במהלך האימונים הוא מזהה ומאבחן הפרעות אכילה שונות וסוג המזון שאדם צורך במהלך היום, מדגים למטופליו כיצד הפרעות אלו משפיעות על נפשם ועל תאי המוח (נוירונים) ומעניק כלים לשינוי הרגלי אכילה, טיפול בהפרעות אכילה ורכישת כלים לתזונה נכונה ובריאה כדרך חיים. "בדיוק אתמול סיימתי מאמר על השפעת המזון על פלורת המעיים (בית הגידול של החיידקים) כאשר חיידקים מסוימים משפיעים ישירות על המוח ותפקודו. מחקרים ברחבי העולם מראים את הסימביוזה בין מזון לדיכאון או מצב רוח מרומם (תלוי מה אוכלים)", מסביר דניאל.

האם ראייה עצמית נמוכה הוא גם גורם ישיר לדיכאון ?

דניאל: "אין שום ספק שראיה עצמית שלילית וכן ביקורת עצמית הם אחד מהגורמים המרכזיים לדיכאון. מי לא מסיים מידי פעם את היום בחשיבה שלא עשה מספיק או שיכול לעשות דברים אחרת - מהר יותר, טוב יותר ורגוע יותר. מחשבה זו לגיטימית, אך פעמים רבות זה הופך להיות ביקורת עצמית קשה ונוקבת אשר מורידה את המוטיבציה ומכניסה ללחץ קיומי.

"נסיבות חיים, אופי, המצבים בהם נתקלנו בחיינו קבעו בנו דפוסי חשיבה והתנהגות מסוימים. כל אלו משפיעים ישירות על התחושה שלנו כלפי עצמנו. כאשר הדעה שלנו על עצמנו שלילית - נכנס יותר ויותר ללחץ ודיכאון אשר יגרמו לנו לחשוב עוד יותר רע על עצמנו. וכאן מתחיל להתגלגל כדור שלג שאינו עוצר.
שינוי דפוסים אלו יעניק לכם את כוח להתמודד עם דיכאון, כעסים, חרדות, תשישות ועייפות, מחשבות טורדניות ואף הפרעות אכילה".

ריצה (צילום: freepik)

מהו הטיפ הראשון הכי חשוב מבחינתך?

דניאל: "עבורי הדרך הנכונה להתחיל את היום הוא הליכת בוקר לפני הכל וזאת כדי ליצור מוטיבציה לשינוי". דניאל מפרט: "על מנת לשנות הרגלים צריך להתאמץ. רק מי שמוכן בכל ליבו לעבור תהליך שינוי אמיתי, יצליח. חייבים להבין שתחושת דכדוך דיכאון או חרדה היא תגובה כימית במוח ולא משהו מיסטי! ועל כן חשוב להבין שתידרש עבודה והשקעה אמיתית".

אחד הדברים הראשונים שד"ר דניאל גור-אריה ממליץ למטופליו ולכל מי שהוא פוגש בעצם ומדבר אתו (וגם לנו כמובן) - לקום בבוקר ולעשות הליכה או ריצה. זה אולי נשמע לכם בלתי אפשרי בהתחלה, אבל אחרי שתנסו, אתם לא תרצו להפסיק.

דניאל: "אני נותן דוגמה אישית כי כל בוקר בשעה 06:00 לובש בגדי ספורט, שם אוזניות לשמוע מוזיקה נעימה ומתחיל בהליכה מהירה לאורך החוף הקרוב לביתי. הריאקציה מדהימה: עליית הדופמין (הורמון האושר) והסרוטונין (מוליך עצבי חשוב ביותר שמשאיר אותנו ערים במהלך היום)".

דניאל ממשיך: "...אפרט ברשותך. הליכה בבוקר (בפארק, בטבע או בחוף ים ואם אין אפשרות אחרת אז גם ברחובות העיר) משחררת חומרים הנקראים דופמין וסרוטונין אשר משאירים אותנו ערניים וצלולים, בעלי תפקוד מקסימלי ומוטיבציה גבוהה. וזו ללא ספק הדרך בה אתם רוצים להתחיל את היום שלכם - אחרי פעילות ספורטיבית אשר משחררת לחץ ובשיא המוטיבציה".

איך אדם המהסס פונה אליך?

דניאל:" שיחה ראשונה יכולה להינתן בזום למרות שאני חסיד של מגע ישיר עם המטופל אך צריך לפוגג את החששות ואת החשדנות וחוסר הפרגון שקיים בחברה הישראלית. לצערי האקלים הפוליטי והחברתי הסב המון נזק וחוסר ודאות אצל בני אדם".

ד"ר גור אריה דניאל מסביר לנו את תחושת התסכול מהמצב הקיים והצורך בריחוק חברתי עקב מגפת הקורונה כולל חבישת המסכה המסתירה את תווי הפנים. "אין תחליף לתהליך אימון ותרגול פרונטלי, פנים מול פנים. במפגש פנים מול פנים ניתן לחוש ולזהות התנהגויות ודפוסי חשיבה וכן להעביר את המסר ולהסביר את התרגילים בצורה המיטבית ביותר", אומר דניאל בצורה שלא תשתמע בשני פנים.

עם זאת, דניאל מבין את המטופלים אשר מעלים חשש לנוכח הקורונה או אף נמצאים בבידוד או בקבוצת סיכון ואינם יכולים להגיע פיזית לקליניקה. במקרים אלו ניתן לבצע שיחות זום או וידיאו ולעבור תהליך אימון וטיפול ללא חשיפה ונוכחות פיזית, דניאל מסכם בהומור המאפיין אותו: " להזיק זה בטוח לא".

התרשמנו אישית מאישיותו של ד"ר גור אריה דניאל , מבקיאותו בנושא ורצונו לעזור בצורה כנה קודם מתוך כבוד ואהבת האדם.

אז צאו להליכה והרימו לו טלפון.

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully