וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעה במשרדים - האם כדאי והיכן להשקיע?

בשיתוף אילה טאוורס

27.12.2020 / 15:37

משקיעים מתחילים מחפשים פעמים רבות את נדל"ן המגורים האטרקטיבי ביותר, אך כדאי לשים לב שהשקעה בנדל"ן מסחרי עשוייה להיות חכמה יותר

משרד. freepik,
משרד/freepik

תחום הנדל"ן בישראל מתחלק ל-2 חלקים עיקריים: הנדל"ן המסחרי ונדל"ן למגורים. בעוד יזמי הנדל"ן המתחילים או כאלה המחפשים לראשונה בחייהם נכס ראשון להשקעה לרוב ירדפו אחר דירות למגורים, הרי שיזמי הנדל"ן הוותיקים והמנוסים יותר יחפשו אחר השקעה במשרדים. הסיבה לכך היא ככל הנראה התשואה הגבוהה ביותר, העבודה מול בעלי עסקים וחברות עמידות יותר בדרך כלל מהמשפחה הממוצעת השוכרת דירה, סוג הנדל"ן המכובד יותר וכמובן החוזים ארוכי הטווח מול השוכרים אל מול חוזים קצרי טווח בדירות למגורים.

התשואה הצפויה על משרדים לעומת דירות למגורים

אחת הסיבות שבגינן אנשים מעדיפים להשקיע במשרדים ולאו דווקא בדירות למגורים היא גובה התשואה. בנדל"ן המסחרי, לרבות משרדים, התשואה לרוב תהיה גבוהה יותר מדירות למגורים ואפילו בצורה משמעותית. בעוד דירות למגורים יפיקו תשואה של 3% בממוצע במרבית הדירות ובמרבית האזורים בארץ הרי שהשקעה במשרדים יכולה להניב לכם אפילו תשואה כפולה ולעתים אפילו יותר מכך אם מדובר באזור פופולרי ואטרקטיבי. התשואה הגבוהה מחזירה את ההשקעה מהר יותר במונחים של השקעה בנדל"ן ולכן משקיעים רבים, לרבות יזמים ותיקים ומנוסים בתחום הנדל"ן, מעדיפים להשקיע במשרדים ובנדל"ן המסחרי.

מה כדאי לבדוק באזור שבו אנו רוצים לרכוש משרד להשקעה?

כמובן שכמו בכל נכס חשוב לבצע בדיקות שונות לפני רכישתו. מלבד הבדיקות הרגילות שאתם רוצים לבצע בנכס עצמו, בתשתיות הבניין ועל החברה ממנה אתם רוכשים את הנכס - הרי שחשוב לבצע גם בדיקות משפטיות אודות הנכס, בעלי הנכס הרשומים בטאבו וכן אם חלים הגבלות כלשהן על הנכס שכדאי שתדעו עליהם. כמו כן, גם ברמה המקצועית אתם רוצים לבצע מספר בדיקות חשובות. כך למשל:

• אזור הנכס - האם יש תחבורה ציבורית ו/או חניות באזור המשרדים או הנכס המסחרי שאתם רוכשים לקנות? האם האוכלוסייה באזור טובה? האם יש תשתיות או דברים נוספים באזור שיכולים להביא קהל רב ו/או להעלות את ערך הנכס בצורה משמעותית?

• תנועה של אנשים - האם יש תנועה רבה של אנשים במקום? האם תנועה רבה של אנשים עתידה להגיע למקום? למשל בעת בניית מרכז מסחרי חדש שבו יהיו המשרדים, קניון שבקומות העליונות שלו יהיו משרדי החברה ועוד.

• גובה התשואה הצפויה - מה הצפי לגובה השכירות של הנכס? מה גובה התשואה הצפויה על הנכס? האם היא תחזיר את ההשקעה יחסית במהירות?

• רמת הביקוש לנכס - האם יש ביקוש לנכסים באזור? האם מדובר במתחם חדש ומפואר שצפוי להתמלא במהירות?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

משרדים להשקעה במרכז - פרויקט אילה טאוורס

בפארק צריפין נבנה מרכז מסחרי חדש ובוא תוכלו למצוא את פרויקט המשרדים היוקרתי אילה טווארס, הכולל 2 בנייני משרדים בעלי 17 קומות ו38 אלף מ"ר למשרדים. המשרדים בעלי עיצוב מודרני ומהודר. המתחם ממוקם באזור מרכזי במתחם, עם נגישות לתחבורה ציבורית ולכבישים הראשיים המובילים לכל חלקי הארץ. אם אתם מחפשים משרדים להשקעה עם פוטנציאל צמיחה, ביקוש גבוה ותשואה גבוהה השקיעו באילה טווארס מבית חברת היזמות אילה אגם.

בשיתוף אילה טאוורס
  • עוד באותו נושא:
  • משרדים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully