וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבון שכר - מדוע הוא כל כך חשוב?

בשיתוף אתר bizbay

28.12.2020 / 10:22

בעבר חישוב שכר הנטו על פי שכר הברוטו או להיפך היה מסובך ורק רואי חשבון ידעו לבצע אותו. כיום יש מחשבונים פשוטים המסייעים במלאכה

מחשבון. freepik,
מחשבון/freepik

תארו לעצמכם את התסריט הבא: אתם מסיימים בנחת את הלימודים שלכם ומתקבלים לעבודה חדשה. כבר בראיון אמרו לכם את גובה השכר, ואתם שמחים עד השמים, לא מאמינים למזלכם הטוב. מיד לאחר שהתקבלתם לעבודה, דאגתם להכפיל את גובה השכר שלכם בשעות שתעבדו, והגעתם לסכום מכובד בהחלט. אך כעבור חודש, כשקיבלתם את תלוש השכר הראשון שלכם, גיליתם לתדהמתכם שהשכר נמוך יותר ממה שחישבתם בהתחלה. כי בעת החישוב, לא הבאתם בחשבון את ההשוואה בין שכר הברוטו לשכר הנטו.

מהיום מחשבים נטו וברוטו בקלות

בתקופות קודמות יותר חישוב השכר מברוטו לנטו וההיפך היה מאמץ של ממש. היה צורך לבצע כל כך הרבה חישובים מורכבים, עד שמלאכה זו הייתה מוטלת בדרך כלל על רואי החושבון או מביני הדבר. היום, לעומת זאת, אין דבר פשוט מזה. מחשבון שכר מברוטו לנטו או ההיפך זמין לכל אחד, וכל מה שיש לעשות הוא להזין נתונים כמו שכר הבסיס, נקודות זיכוי ותוספות ולקבל את החישוב המדויק. מחשבון השכר חיוני לעצמאיים ושכירים כאחד, והוא מאפשר להם לקבל את המידע המדויק על מצב השכר, ובהתאם לכך לחשב נתונים כמו הוצאות על הביטוח הלאומי, חישוב מדרגות המס, דו"ח הוצאות והכנסות ועוד.

מתי כדאי להשתמש במחשבון שכר?

קיימים מצבים שונים שבהם יש צורך להמיר את השכר מברוטו לנטו וההיפך, כדי להתכונן היטב לסיטואציות מסוימות. ניתן רק כמה דוגמאות:

1. כשמתקבלים לעבודה חדשה.

עבודה חדשה טומנת בחובה אפשרויות חדשות. לא אחת אתם זוכים ללמוד מיומנויות חדשות וגם להכיר אנשים נוספים שאולי יהפכו לחברים טובים שלכם. אבל מעל לכול, אתם רוצים לדעת כמה כסף תקבלו בסופו של דבר מדי חודש בחודשו. וכדי לדעת זאת, כבר לא צריך לחכות עד התלוש הראשון של המשכורת. מספיק להשתמש במחשבון שכר כדי להבין מהו שכר הנטו שיתקבל בסופו של דבר. מעבר לכך, גם כשאתם כבר מקבלים את תלוש השכר, מומלץ להזין בו את הנתונים במטרה לבדוק אם הכול שולם כהלכה ואין טעויות.

2. כשמתלבטים אם לעבור עבודה או לבקש העלאה בשכר.

ההתלבטות אם לעבור עבודה או לא, היא אחת ההתלבטויות המשמעותיות ביותר בחייו של אדם. מעבר לעבודה חדשה משמעו לא אחת דרך חדשה או פתיחת דף חדש, אך היא כוללת לא פעם סיכונים, בייחוד כאשר מדובר בנושא השכר. עובד המעוניין לדעת אם משתלם לו יותר להישאר בחברה הנוכחית ולערוך שיחת שכר, או לחפש עבודה אחרת המציעה לו שכר גבוה יותר, יוכל לקבל החלטה טובה יותר אם ישתמש במחשבון שכר. בדרך זו הוא יוכל להעביר את השכר מברוטו לנטו בקלות ולדעת כמה כסף יהיה עליו לדרוש בשיחת השכר. אם הבקשה לא תתקבל, ניתן יהיה לחפש עבודה אחרת או פשוט "לאיים" בעזיבה. על כל פנים, כשבודקים את השכר המשוער מראש, אפשר להיות בטוחים יותר במהלך הבא.

3. עסק חדש המעוניין להתחיל לקבל עובדים לשורותיו

תחילתו של עסק אינה דבר פשוט. בין אם אתם מקימים מספרה, מסעדה או כל עסק אחר, אתם צריכים לחשב בדיוק רב את ההכנסות וההוצאות שלכם, כדי שלא תיקלעו למינוס בלתי צפוי. חישוב שכר הברוטו והנטו חשוב במיוחד כאשר אתם מתכוונים להעסיק עובדים חדשים ולפתח את העסק. כי מצד אחד, אינכם מעוניינים להציע שכר נמוך מדיי כדי לא "להבריח" עובדים פוטנציאליים טובים, ומצד שני אינכם רוצים להציע שכר גבוה מדיי שלא תוכלו לעמוד בו. על כן, כשאתם מחשבים במדויק את סכום הברוטו והנטו, אתם יכולים להתכונן היטב לניסוח מודעת הדרושים הבאה שלכם.

בשיתוף אתר bizbay
  • עוד באותו נושא:
  • שכר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully