וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת החומוסיות שחייבים להכיר: "חומוס יוסף" - לא רק חומוס

בשיתוף חומוס יוסף

29.12.2020 / 10:34

מה קורה כששף מצליח מחליט שנמאס לו מהעבודה האינטנסיבית כמנהל המקצועי של שלוש מסעדות? הוא עוזב ופותח לו חומוסייה במקום שליו כמו פרדס חנה. שמו של המקום הלך לפניו, ותוך זמן לא רב הוא הפך לרשת משגשגת של חומוסיות - "חומוס יוסף"

חוויה של ממש. חומוס יוסף. יח"צ,
חוויה של ממש. חומוס יוסף/יח"צ

חומוס בישראל זה כבר מזמן לא רק עניין קולינרי, זה אלמנט חברתי מוביל. סביב החומוס וכל הקשור אליו נוצרה תרבות של ממש. מילים וביטויים כמו "חומוסייה", "ניגוב חומוס עד שהצלחת מבריקה", "ריפיל של חומוס", "חומוס במרקם משחתי", הם רק חלק מהשפה סביב המאכל הכמעט לאומי. זאת לצד האדרת סגולותיו של החומוס, הפחמימתי אמנם אך בריא, כשהוא טרי.

היום ניתן למצוא לא מעט חומוסיות ברחבי הארץ, ובשביל ליהנות מחומוס איכותי לא חייבים לנסוע ליישוב ערבי כמו פעם. בכול מרכז עיר או אזור תעשייה ניתן למצוא היום מסעדת חומוס. חלק מהחומוסיות הפכו עם הזמן לרשתות, ואחת המתפתחות שבהן היא "חומוס יוסף", בה גם הקורונה לא הצליחה להשבית את הסניפים ואת המרוץ להקמת סניפים חדשים. מי שאינו מכיר את החומוס - אנחנו ממליצים בחום לנסות.

יש מגוון רחב ומענה לכולם. חומוס יוסף. יח"צ,
יש מגוון רחב ומענה לכולם. חומוס יוסף/יח"צ

"בלוגו שלנו, מתחת לשם 'חומוס יוסף', כתוב חומוס גלילי חם", מספר יוסף גנון, מקים הרשת ואחד מבעליה. "הדבר הראשון הוא שהחומוס שלנו מוגש חם, נטחן במקום בעת ההזמנה מול העיניים של הלקוח, מוגש עם כמות נדיבה של שמן זית שמיוצר בשבילנו בגליל. הדבר השני בחומוס גלילי חם הוא ההתחברות למסורת של האירוח החם והבלתי מתפשר בגליל. לקוח מקבל ריפיל כשהוא יושב אצלנו, מקבל קפה קטן בסוף. אנחנו בסופו של דבר מארחים".

ואכן, ישיבה באחד משבעת סניפי "חומוס יוסף" היא חוויה של ממש. יש הקפדה של ממש על הניקיון, צורת ההגשה, האחידות והתחושה שמגיעים לסוג של בית. אירוח אמיתי. אין ספק שזו אחת הסיבות שגם בתקופה הקשה כל כך שעברה על עסקים רבים, הצליחה הרשת להתפתח והסניפים ממשיכים להתקיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הבנתי שאני צריך להשקיע את כול כולי בדבר הזה. חומוס יוסף. יח"צ,
הבנתי שאני צריך להשקיע את כול כולי בדבר הזה. חומוס יוסף/יח"צ

גנון, שף במקצועו ויועץ למסעדות בארץ ובעולם, מספר כי אחרי שכבר ניהל שלוש מסעדות ברמה המקצועית, עבד לעתים 18 ו-20 שעות ביממה, הוא החליט שהגיע זמנו לעשות משהו סולידי יותר, פחות אינטנסיבי, אבל עדיין בתחום שהוא כל כך אוהב.

"מדי פעם, כשרציתי לקחת חופשה מהעבודה במסעדות, נסעתי לארה"ב ופתחתי שם לאנשים מסעדות", יוסף מספר, ומוסיף: "אחר כך חזרתי לארץ והחלטתי מכול מיני סיבות שאני עוזב את העבודה בתור שכיר. חזרתי לארה"ב ופתחתי שם מסעדה למישהו בתור שף יועץ, ושקלתי את העניין של מעבר לארה"ב, ואז החלטנו משפחתית שזה לא מתאים.

"חזרתי לארץ וחיפשתי מה לעשות - רציתי משהו יותר קטן ויותר רגוע, ופתחתי, בתמיכת אשתי, את החומוסייה הראשונה בפרדס חנה, בה אני גר. אחרי שנתיים הגיע אלי בחור בשם אבי, נהג מונית, ואמר שהחומוס טעים והוא רוצה לפתוח סניף. לא תכננתי את זה, אבל נעניתי לאתגר, והוא פתח את סניף רמת גן ברחוב שלם וזה הסניף הראשון כזיכיון. לאחר מכן אח שלי לירז, שעבד איתי מיום שחרורו מהצבא, עבר למרכז, התחתן, ואז יחד עם שותף בשם איתמר הקימו את הסניף ברמת אביב בברודצקי 19 - ופתאום אני קולט שנהייתה לי רשת".

כבר שבעה סניפים בזכיינות, ועוד ארבעה בדרך. יוסף מחומוס יוסף. יח"צ,
כבר שבעה סניפים בזכיינות, ועוד ארבעה בדרך. יוסף מחומוס יוסף/יח"צ

לאור הסיטואציה החדשה, שהחומוסייה האינטימית בפרדס חנה הפכה לרשת מתפתחת, גנון הבין שהוא חייב לשנות פאזה, ולתפקד כמנהל רשת ולא מנהל מסעדה יחידה. "היה לי חוץ מהחומוס בית קפה והמבורגרייה, וגם ייעצתי בארץ ובחו"ל בתחום הקולינריה, ואז החלטתי שהניהול צריך להיות שונה וההתייחסות שונה, אז ויתרתי על העיסוקים האחרים והתמקדתי כולי בעניין של המותג הזה שנושא את השם שלי", הוא אומר. "הבנתי שאני צריך להשקיע את כול כולי בדבר הזה. עם השנים נוספו עוד סניפים בזיכיון".

אחד הדברים שמייחדים את "חומוס יוסף" הוא המגוון הרחב של המאכלים במקום. "יש הרבה מאוד דברים לאכול כמו תבשילים יומיים משתנים, גם אופציה בשרית וגם טבעונית (כמו מפרום, קוסקוס, קובה סלק ועוד), וחוץ מזה יש מנה ברשת שנקראת 'סלט לירז' שמועשר עם גרגירי חומוס, שקדים וטחינה", מספר גנון. "היה לנו סלט רגיל, ישראלי, ואחי רצה סלט יותר משביע - והכין לעצמו. לקוחות ביקשו גם וכך צץ סלט לירז, וזו אחת המנות הנמכרות ברשת. הרשת התפתחה בכפוף לבקשות של הלקוחות".

היום ניתן למצוא במסעדות הרשת סלטים ביתיים לקחת הבייתה, ובימי שישי בחלק מהסניפים יש שוק אוכל ביתי עם מבחר ענק של תבשילים ותוספות. "לקוחות באו ושאלו למה אנחנו לא עושים תבשילים בשישי, כמו בשאר השבוע, וכך התחלנו, וזה תפס. היום בחלק גדול מהסניפים אנחנו עושים את היריד אוכל הזה. בעצם כשאתה מאוד מאוד קשוב לבקשות של הלקוחות אתה יוצר נאמנות של לקוחות לעסק. בזכות זה הצלחנו לעבור את המשבר של הקורונה ואפילו התפתחנו - פתחנו שני סניפים נוספים והגענו כבר לשבעה: פרדס חנה-כרכור, רמת אביב, רמת גן, בנימינה-גבעת עדה, רמת החייל, שוק לוינסקי, גבעתיים. בימים אלו אנחנו בשלבים שונים של הקמה של עוד ארבעה סניפים: ראש העין, חולון, פתח תקווה וים המלח".

אחד היתרונות העצומים של הרשת הוא הקונספט הייחודי שמתאים גם לטייק אוויי ומשלוחים, ויחד עם המגוון והמחירים הסבירים - זכייני הרשת ממשיכים להתפרנס גם בעת משברית כמו זו של הקורונה. "יש אוכל שמתאים לכול אחד", מבהיר יוסף. "במקום אחד הבן אדם יודע שיש לו מענה למגוון רחב של בקשות ורצונות, יש לנו הרבה אופציות - כולל ללא גלוטן, טבעוניות ועוד. אנחנו לא מאמינים בדבר אחד - יש לכולם מענה".

היום, בעקבות הסגרים התכופים, חלק ניכר מהעבודה של הסניפים הם המשלוחים. "לקוח שמשלם דמי משלוח יעדיף להזמין מ'חומוס יוסף' כי הוא יכול להזמין חומוס למי שאוהב, שניצל לילד, סלט למי שבדיאטה - וכך הוא חוסך הזמנה מכמה מקומות. אצלנו יש מענה מלא לצרכים שלו. ONE STOP SHOP איכותי של מזון לכול טעם וכיס. יש אנשים שאוכלים אצלנו כמעט כול יום, ועדיין הם לא אוכלים את אותו הדבר. תמיד יש אופציה למצוא משהו שיתאים לו".

בא לכם לטעום? רוצים לברר עלויות של זיכיון? צרו קשר:

טלפון - 6442*

לאתר החברה, לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

מייל - info@hummusyossef.co.il

בשיתוף חומוס יוסף
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully