וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברת פשפשי מיטה - כל מה שצריך לדעת

בשיתוף זיסמן הדברות

3.1.2021 / 10:31

הם חודרים אל המזרנים ולאט לאט מתרבים. ואז הם יוצאים באישון לילה לחפש דם חם. זה לא עוד תסריט של סרט אימה, אלא מציאות מטרידה במיוחד של פשפשים שהצליחו לחדור אל המזרן של המיטה שלכם. ברגע שזה קורה, תשכחו משנת לילה טובה

הדברת פשפש מיטה זיסמן הדברות. יח"צ,
זיסמן הדברות/יח"צ

במקרה של חדירת פשפשי מיטה, במקום שינה תקבלו לילה שהוא כולו עקיצות. הפשפשים מהווים מטרד רציני, ולמרבה הצער הדברת פשפשי מיטה תהווה בעיה גדולה. ריכזנו עבורכם מידע מקצועי שניתן ע"י מדבירים מוסמכים מחברת זיסמן הדברות, שכדאי לדעת על פשפשי המיטה והדברתם.

פשפש המיטה - לא כל כך נעים להכיר

אז מיהו פשפש המיטה שאנו סובלים ממנו כל כך בלילות? מדובר בחרק קטן בצבע חום או חום אדמדם שגודלו כארבעה מילימטרים. עד כאן הוא לא נשמע מאיים במיוחד, אך לפשפש המציק הזה יש תכונה אחת מעניינת: מקור המזון שלו הוא הדם שלנו. הוא מתחבא מתחת למיטה והמזרון, ואז יוצא בלילה כדי למצוץ את דמנו. ואז אנחנו מתעוררים עם עקיצות בכל הגוף בבוקר, ובמקרה הפחות טוב אנחנו פשוט לא מצליחים להירדם מרוב גירודים.

ואם לא די במה שתיארנו עד כה, הרי שלא קל להיפטר מפשפש המיטה. לדברי ארז, מדביר מזיסמן הדברות "הוא מתחבא בכל מקום בבית: מתחת למזרון, בארון הבגדים או בשקעי החשמל. כך שאתם כלל לא יודעים שהוא נמצא כאן. מעבר לכך, נקבת הפשפש מסוגלת להטיל במהלך חייה כ-300 ביצים, כך שברגע שהיא מתבייתת על האזור שלכם, קשה להיפטר מהפשפשים הרבים. עם זאת, חשוב לציין שאף על פי שהפשפש מהווה מטרד, הוא אינו מסוכן ואינו מעביר מחלות".

הדברת פשפש מיטה זיסמן הדברות. יח"צ,
זיסמן הדברות/יח"צ

איך נזהה סימנים של פשפש המיטה בבית?

כמובן, הסימן הבולט ביותר שהוזכר מקודם הוא העקיצות של פשפש המיטה, בייחוד אם הלכתם לישון בלילה ללא עקיצות והתעוררתם עם עקיצות מגרדות ומציקות. אבל קיימים סימנים נוספים שכדאי לשים אליהם לב. לדוגמה, כתמים על הסדין. כתמים אלה יכולים להיות כתמי צואה קטנים או כתמי דם שמשאיר הפשפש. ניתן גם למצוא את הפשפשים ולראות אותם. אם קיים חשד להימצאות פשפש בבית, זיסמן הדברות ממליצים לכם להרים את המזרן ולראות אם המזיק הזה נמצא ממש לידכם.

כיצד פשפש המיטה מגיע אלינו מלכתחילה?

פשפשי המיטה יכולים להגיע אלינו בדרכים שונות. בואו נכיר רק כמה מהן:

• שהינו במקום בלתי נקי עם צפיפות גבוהה דוגמת פנימייה, אכסניה, צבא ועוד.
• מצאנו ברחוב ריהוט ישן, חשבנו שהוא יפה אם נשפץ אותו קצת והחלטנו להכניס אותו הביתה. מה שלא הבאנו בחשבון הוא שעל ריהוט כזה מתבייתים פשפשים. לחלופין, יכולנו לקבל ריהוט יד שנייה מבית אחר ולהעביר את הפשפשים מהבית הזה אלינו.
• יצאנו לחופשה בחוץ לארץ למקומות מרוחקים כמו הודו ותאילנד וישנו באכסניות מעופשות. כשחזרנו לארץ, גילינו שהבאנו איתנו גם את הפשפשים.
• הילדים יצאו לטיול עם בית הספר או חזרו ממסיבת פיג'מות אצל חברים והביאו איתם את הפשפשים.
• עובדי מדינה השוהים דרך קבע מחוץ לבית, דוגמת אנשי שב"ס או כבאים, עלולים להביא אליהם הביתה את פשפשי המיטה.
• חבר קרוב שלא ראיתם זמן רב ישן אצלכם בלילה. מה שלא ידעתם (וייתכן שגם הוא לא) הוא שהפשפשים עברו מהבגדים שלו ישירות אל המיטה שלכם.

הדברת פשפש מיטה זיסמן הדברות. יח"צ,
זיסמן הדברות/יח"צ

איך ניתן להדביר את פשפשי המיטה?

הדברת פשפשי מיטה אינה דבר פשוט. כפי שראינו, קל להכניס את הפשפשים המטרידים אל הבית, אבל קשה מאוד להוציא אותם. ההדברה מורכבת בגלל העובדה שגם אם חומרי ההדברה הרגו את הפשפשים עצמם, הם לא בהכרח הרגו את הביצים. וכך נוצר מצב שכעבור זמן לא רב הבעיה חוזרת על עצמה שוב. מסיבה זו, על מנת לשים סוף למטרד הפשפשים, יש צורך להיוועץ במדביר מקצועי. חשוב להבין שלא ניתן לסיים עם הפשפשים בפגישה אחת או שתיים, ולכן יש צורך להניח למדביר לעשות את העבודה שלו.

הדברת פשפשי מיטה דורשת סבלנות. אם בכל זאת אתם מעוניינים להתמודד עם פשפשי המיטה לבד, שאלו מדביר מקצועי. הוא ימליץ לכם על השיטות הבאות:

1. כיבוס מצעים בחום גבוה.

ניתן להשמיד את הפשפשים בטמפרטורה של 60-70 מעלות צלסיוס. לפיכך, מומלץ להכניס את כל הבגדים והמצעים למכונת הכביסה ולכבס בחום של 60 מעלות לפחות, ולאחר מכן לייבש במייבש כביסה כדי לוודא שהפשפשים הושמדו. אם ישנן שמיכות גדולות שאינן נכנסות למכונת הכביסה או למייבש, ניתן להיעזר במדבירים. הם כבר ימליצו על מכבסות גדולות שבהן מציעים שירותי כביסה.

2. השתמשו בשואב אבק חזק.

היות שהפשפשים יכולים להיות עקשנים במיוחד, כדי להיפטר מהם כדאי להשתמש בשואב אבק חזק מאוד. מומלץ אפילו להשיג שואב אבק תעשייתי (בהמלצת המדבירים) ולשאוב אבק (ופשפשים) מבגדים, מצעים, מזרנים ומיטות.

3. השתמשו בקיטור אדים

בהנחייתו של המדביר, הדברת פשפשי מיטה יכולה להיעשות על ידי שימוש בקיטור אדים, הדומה לקיטור שבו משתמשים בתעשייה. ניתן גם לרכוש קיטור לשימוש ביתי ולעבור על המיטה, הבגדים והמצעים פעמיים או שלוש בשבוע כדי להשמיד את הפשפשים ולמנוע את התפשטותם.

הדברת פשפשי מיטה מצריכה שיתוף פעולה מצד הלקוח, שכן מדובר באחד מסוגי ההדברה המורכבים יותר הקיימים היום. ברגע שהלקוח מסיים לנקות את המצעים היטב, המדביר נכנס לפעולה ומבצע הדברה יסודית, כדי למנוע את הישנות הופעתם של הפשפשים. המדביר משתמש בחומרי הדברה שאושרו על ידי המשרד להגנה על איכות הסביבה. על כל פנים, כאשר אתם מזמינים מדביר לביתכם, כדאי לוודא שמדובר במדביר מנוסה ומקצועי שיכול להציג בפניכם את רישיון העבודה שלו. כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהמדביר יודע כיצד להשתמש בחומרי ההדברה. לאחר הריסוס, יש להישמע להוראות המדביר בנוגע לשהייה במקום. אם יש לכם ילדים קטנים או חיות מחמד, כדאי להרחיק אותם עד שחומרי ההדברה יתנדפו.

למידע נוסף על הדברת פשפשי מיטה, בקרו באתר של זיסמן הדברות

בשיתוף זיסמן הדברות
  • עוד באותו נושא:
  • פשפשים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully