וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את המומחה מספר אחת לג'אנטים בישראל: יואל מכוני רכב

בשיתוף יואל מכוני רכב

3.1.2021 / 12:21

מעטים יודעים שג'אנט תקול מהווה סכנת חיים ממשית. הגלגל, שהג'אנט הוא בסיסו, נושא רבע ממשקל הרכב וכול סדק, שבר או עקימות עלולים לגרום לפיצוץ צמיג או נפילת גלגל ולתאונה קטלנית. אז מה עושים? אפשר לתקן את הג'אנט, וכל זה במרחק שיחת טלפון לפתח תקווה

נחשבים למספר אחת בישראל. יואל על רקע ג'אנט עקום. יח"צ,
נחשבים למספר אחת בישראל. יואל על רקע ג'אנט עקום/יח"צ

אחד הדברים הידועים מהיום שבו הומצא הרכב, שבלי גלגלים הוא לא יוכל לנוע. מעבר לכך, מספרים לנו, ובצדק, שצמיג לא תקין מהווה סכנת חיים. אבל רובנו מתעניינים בעיקר במראה של הג'אנטים ופחות מייחסים חשיבות לתקינותם.

הג'אנטים, אותו מרכב של הגלגל שמיוצר מאלומיניום ומגנזיום לרוב, חייב להיות מושלם כדי שהנסיעה תהיה נעימה ובטוחה. ג'אנט סדוק, שבור, לא תקין - מהווה סכנת חיים ממשית. אנחנו יודעים שתפקידו של גלגל ברכב, מהפשוט ביותר ועד היוקרתי, לשאת כרבע ממשקל הרכב (בין כ-250 קג' לכחצי טון), ואם הג'אנט נפגע בתאונה, נסדק או נשבר מעלייה או ירידה לא אחראית מהמדרכה - אז הרכב נתון במגוון סכנות, החל מפאנצ'ר ברגע מפתיע, שעלול לגרום עד התהפכותן של הרכב, פגיעה בלתי הפיכה בשאסי (המרכב) וירידת ערך בהתאם, פגיעה בחלקים נוספים בסביבת המנוע ועד נזק שגורם להורדת הרכב מהכביש.

המוסכים ימליצו לכם להחליף את הג'אנט, כי יש להם אחוז רווח גבוה על מכירת ג'אנט חדש. אבל אם תעדיפו לחסוך עד עשרות אלפי שקלים, תוכלו לשפץ ג'אנט שנפגע, ובמחיר באמת שווה לכל כיס. המקום הטוב ביותר בישראל לכך הוא "יואל מכוני רכב". אין מדובר בעוד מוסך, כי אם בית מלאכה מקצועי, המתמחה מזה שלושה עשורים בתיקוני ג'אנטים. בעליו של המקום, כבר 46 שנה, הוא יואל פרידמן, הנדסאי מכונות בהכשרתו ואחד מאנשי המקצוע המובילי בענף המכונאות רכב בישראל.

"אחד הדברים החשובים שאנחנו מבטיחים זה הידע המקצועי והטכני", אומר פרידמן, ומוסיף: "יש לנו פה ושם מתחרים, אבל ברמת ההבנה של החומרים, העבודה עליהם, הציוד המקצועי - אנחנו נחשבים למספר אחת בישראל, כבר המון שנים".

לפני כ-25 שנה התחילו ב"יואל מכוני רכב" להיכנס לעולם הג'אנטים, כשאלו נהיו נפוצים בעולם הרכב. מדובר בעסק יקר ומורכב. "הג'אנטים קיבלו מכות, התעקמו, והבנתי שאני יכול לסייע להמון בעלי רכבים בזכות היידע שלי", פרידמן אומר. "יש לי ידע במטלורגיה של החומרים, יש לי גישה טכנית לעניין, והתחלנו ליישר ג'אנטים שנפגעו בתאונות באמצעים פרימיטיביים". בהמשך רכשנו מכשור מקצועי בין לאומי ליישור ג'אנטים, יחיד מסוגו בישראל".

בביקור ב"יואל מכוני רכב" ראינו רכבי יוקרה שהגיעו עם ג'אנטים עקומים או סתם שרוטים, כדי לתקנם. גם הבעלים של רכבים אלו השכילו להבין כי אפשר לתקן את הג'אנט במחיר סביר ושעדיין יראה ויתנהג ממש כמו חדש.

אחת מהעבודות, ג'אנט של מרצדס לפני שיפוץ ואחרי.. יח"צ,
אחת מהעבודות, ג'אנט של מרצדס לפני שיפוץ ואחרי/יח"צ

מה שונה תיקון ג'אנט מכל תיקון אחר של פחחות?

"היום ברוב המקרים במוסכים האחרים יבקשו להחליף לך את החלק קומפלט, יחידות שלמות, ולא באמת לתקן. אנחנו מתקנים את החלק, מחליפים רק מה שהכרחי או משפצים מה שאפשר. בארץ, אנחנו היחידים שהתמחנו בתחום הג'אנטים, ומקבלים עשרות מהם מדי שבוע לשיפוץ. זה תחום מאוד ייחודי בעולם הרכב".

לתיקון הג'אנטים צריך ידע גם בתחומים אחרים, כמו מסגרות (טיפול במתכת), עבודה עם חום ועוד. "מגנזיום הוא חומר מסוכן", אומר פרידמן. "אנחנו מחממים את החלק כדי שנוכל ליישר אותו. בנוסף, אנחנו צריכים הבנה עמוקה בנושא של רעידות באוטו. אנחנו לא רק בית מלאכה מכאני, אלא העבודה שלנו היא מהתחלה ועד הסוף - משמע שבן אדם בא ויש לו רעידות ברכב אנחנו מתחילים בתהליך של בדיקה עד מיצויה ותשובה ברורה ללקוח".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מי קהל היעד שלכם?

"מי שהגלגל שלו התעקם. לרוב הפאנצ'רמעכרים שולחים אלינו. הקהל יעד השני הם פחחים, מרכבים שנפגעו בתאונות. אנחנו עובדים עם כול חברות הביטוח בארץ ובכלל אנחנו מוכרים בכל הארץ. אנחנו עושים פה הרצאות לשמאי רכב, שיכירו את בית המלאכה. אני מדריך אותם מה אנחנו מסוגלים לתקן, באיזה רמה ואיך להתמודד עם המוסכים שבעצם רוצים להחליף ג'אנטים, כי אז יש להם רווח גדול מאוד שלא כמו בתיקון הג'אנט. יש לנו עכשיו ג'יפ פורשה, לדוגמה, שהג'אנט שלו עולה 38,600 שקל, ותיקון יכול לעלות במקסימום אלפי שקלים בודדים".

צריך לזכור שכול גלגל נושא רבע ממשקל הרכב. יואל וצוותו בבית המלאכה. יח"צ,
צריך לזכור שכול גלגל נושא רבע ממשקל הרכב. יואל וצוותו בבית המלאכה/יח"צ

תן לנו טיפ או שניים - מה לא לעשות עם ג'אנט שנפגע?

"בגלל חוסר הניסיון בתחום במוסכים ופנצ'ריות בתחום הג'אנטים, מגיעים אלינו לא פעם גלגלים מרותכים שלא יושרו קודם, ובמקום הריתוך - הגלגל מקבל כל הזמן מכות מהמשקל העצום שהוא נושא, עד שהוא נסדק. צריך לזכור שכול גלגל נושא רבע ממשקל הרכב, ואם הוא עקום אז יש עליו עומס של מאות קילוגרמים נוספים. לכן אני אומר לכולם - לא לרתך גלגל עד שהוא יושר בצורה מושלמת, אחרת זה דופק את הג'אנט והמתלים. וגם לא לתת לשום בעל מקצוע להכות על ג'אנט מגנזיום בפטיש - כל מכה כזאת גורמת לנזק. יישור עושים בחום ומכשור מקצועי".


יש לכם בעיה בג'אנט? שלחו לנו תמונה ונבחן את האפשרות לתקנו.

צרו קשר:

רח' רבינזון 8 פתח תקווה

טל' - 03-9226414 / 050-4291919

לאתר החברה, לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

בשיתוף יואל מכוני רכב
  • עוד באותו נושא:
  • מוסכים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully