וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם מהתנור: הנשים שלמדו לאפות בבית כמו קונדיטוריות והותירו את המשפחה שלהן בפה פעור

בשיתוף מתוק מהלב

6.1.2021 / 14:48

אולי אלו תוכניות הריאליטי בתחום האוכל, אולי זו הקורונה ואולי שניהם יחד, דבר אחד בטוח - ללמוד אפייה מהבית זה ללא ספק הטרנד הלוהט של השנה, כזה שגורם לאופות ביתיות לייצר תוצרים שלא יביישו קונדיטוריה צרפתית. האם כולן יכולות לעשות את זה? מתברר שכן. אבל...

יש ריח טוב באוויר. ריח שגורם לאף לרקוד, לעיניים לנצנץ ולפה לריייר, ריח שיכול להיווצר רק כאשר פותחים תנור חם ומוציאים ממנו עוגה מעוררת תיאבון. עבור לא מעט נשים (וגברים) בארץ וכנראה שבעולם - הריח הזה, הוא הרבה מעבר להכנת העוגה עצמה, אלא זו הרגשת הסיפוק העצמי והידיעה של "אני אפיתי את המאפה הזה בעצמי! לבד" זה הרצון להעניק אהבה לסובבים בדמות עוגה, שיוצרת תחושה פנימית נפלאה. כל מי שמתחברת לעולם האפייה מכירה את התחושה הזו, ומתברר שיש לא מעט כאלה.

בתקופה האחרונה, שבה עם ישראל גילה את נפלאות הבישול והאפייה בבית, יותר יותר נשים (וגברים) פונות ללימוד אפייה מהבית. יש כאלו שעושות את זה כדי ללמוד ה-כ-ל מהבסיס, יש כאלו שעושות את זה כדי לשפר ולשדרג את יכולת האפייה שכבר קיימות אצלן, ואפילו יש כאלה שפונות לתחום על מנת להתמקצע באופן יסודי ולהפוך את חלום האפייה שלהן למקצוע (שיש באפשרותו להפוך למקצוע רווחי ביותר).

לצורך הבנת התופעה שהולכת וצוברת תאוצה, תפסנו לשיחה קצרה את אחת האושיות המקצועיות והמובילות בעולם הקונדיטוריה והאפייה - ניצה יצחק.

למעטות שבניכן שלא מכירות, ניצה יצחק היא בעלת 'מתוק מהלב' - בית לקורסים, סדנאות אפייה ושוקולד. מדובר בסטודיו מרשים המעוצב כמו ממלכת אגדות קסומה ומתוקה, בו ניצה מחוללת את קסמי הקונדיטוריה שלה.אלפי אופות ואופים מכל רחבי הארץ ובכל סוגי הרמות, החל מרמת מתחילים ועד קונדיטוריות מקצועיות, עברו תחת שרביטה במהלך 10 שנות פעילות ונחשפו לידע ושיטה ייחודית לאפייה בין אם בקורסים פרונטליים ובין אם בקורסים וסדנאות דיגיטליות מהבית.

ניצה, שהחלה את דרכה בעולם האפייה לפני למעלה מ-20 שנים, כלל לא חשבה שזה יהיה היעוד שלה בחיים. "בתחילת הדרך הפחידו אותי וכמעט ויתרתי", היא אומרת בחצי חיוך. "מה לא אמרו לי? שאני צריכה מגע קסם או כישרון בלתי רגיל לתחום, שאני צריכה ללמוד שנים על גבי שנים, שאני צריכה לתרגל בלי סוף ובהתחלה הקשבתי להם". ניצה מספרת על חלום שנרקם אצלה ועל דרייב בלתי רגיל להיות קונדיטורית ברמה הגבוהה ביותר, ויהי מה.

"תרגלתי המון! התנסיתי באינספור טכניקות ובזבזתי המון כסף על ידע שאומנם קידם העניק לי ערך, אך הרגשתי שאני די דורכת במקום". "נכון, אומנם השתפרתי והתמקצעתי", היא אומרת, "אך זה לקח יותר מידי זמן וההתקדמות הייתה איטית לי מידי. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת להתמקצע בצורה היסודית ביותר, אבל הוא גם יודע שאני אוהבת לעשות את זה בדרך הקצרה ביותר והיעילה ביותר".

במשך השנים שבהן ניצה תרגלה והתנסתה בעולם הקונדיטוריה, היא תמיד הרגישה לדבריה "שיש דרך אחרת", דרך יעילה ומהירה ללמוד אפייה וקונדיטוריה, מבלי שזה ייקח שנים של לימודים מפרכים. ולדבריה היא אכן מצאה דרך כזאת. את אותה הדרך שמצאה, היא פירקה לתוכנית שלבים מדויקת לאפייה של כמעט כל דבר העולה על הדעת. כך למעשה נוצר 'מתוק מהלב' - סטודיו הקורסים והסדנאות שמושך אליו מאות אנשים כל חודש מכל רחבי הארץ.

ניצה יצחק. יח"צ,
ניצה יצחק, מייסדת 'מתוק מהלב'/יח"צ

אז מה בעצם מושך כל כך הרבה נשים (ולא מעט גברים) ללמוד אפייה. ועוד מהבית?

מי שיש לו חיבור לעולם הזה שנקרא אפייה, לא יכול להסביר את הסיפוק שבביצוע פעולות פשוטות כמו פיזור הקמח על המשטח, רידוד הבצק, מריחת השוקולד, זילוף הקרם, הכנסת העוגה לתנור והצפיה לראות את ה-"קסם" בפעולה.

ואלו רק הדברים הקטנים, הסיפוק האמיתי הוא להגיש את העוגה, המאפה, העוגייה החמה עם הריח המשגע לאורחים שלנו, למי שאנחנו אוהבים ולראות אותם מתלהבים ונהנים מכל ביס. זו האהבה האמיתית של האפייה, הנתינה הזו

והרבה אנשים מרגישים חיבור לאהבה הזו. האפייה מאפשרת לנו לבטא את עצמנו, ליצור ולייצר משהו שהוא חלק ממי שאנחנו ומעניקה לנו את האפשרות לחלוק זאת עם הסובבים אותנו. התלמידות שלי שולחות לי מידי פעם את התגובות של האורחים שלהם לעוגות או למאפים שהן יצרו - וואו כמה אהבה! זה הכיף הכי גדול שיש בעולם. היום אנשים מבינים, שכדי ליהנות מעולם האפייה, לא צריך ללכת לקונדיטוריות "מפונפנות", אלא אפשר פשוט ליצור אחת כזו, אצלנו בבית".

מהניסיון שלך, מי שמגיעה ללמוד היום אפייה, עושה את זה אך ורק למטרת מקצוע?

ממש לא. כמעט מחצית מהתלמידות מגיעות ללמוד כדי לאפות טוב יותר לסובבים אותן, למשפחתן, לעצמן.

יש בנות שמגיעות ללא שום ידע מקדים או התנסות גדולה בתחום אבל יש להן חיבור לאפייה והן רוצות לקבל כלים מעשיים. יש בנות שמגיעות כי הן מרגישות שלא מצליח להן - כי העוגות שלהן "נופלות", כי העוגיות לא יוצאות כמו שהן רוצות, כי הקישים לא יוצאים טעימים ועוד הרבה תרחישים שסיפרו לי במהלך הקורסים. בכל תחילת קורס קיימת תמיד קבוצת בנות גדולה מאוד שמגדירות את עצמן כ"חסרות כישרון" או שאין להן את "הטאצ'" הזה שכביכול הוא חובה בעולם האפייה. אני תמיד צוחקת בלב כי הן מזכירות לי אותי בתחילת הדרך. חוסר האמונה הזה יכול למנוע מהן להוציא מעצמן דברים מדהימים ואלו שיוצאות מהתבנית הזו של "אין לי כישרון" הן תמיד אלו שמפתיעות את כל השאר ובעיקר את עצמן ביכולות שהן גילו שטמונות בהן. אז כן, חלק נכבד מהבנות מגיעות כדי ללמוד אפיה בשביל עצמן ובשביל הבית שלהן,

אך יחד עם זאת, מגיעות אלינו לא מעט בנות שהמטרה שלהן היא לשפר ולשדרג את היכולות שלהן במטרה להפוך את "התחביב" הזה לקריירה מקצועית, שאגב, מאוד מבוקשת בימים אלו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ניצה יצחק. יח"צ,
עוגה של ניצה יצחק/יח"צ

בתור אחת שנמצאת שנים בתחום, איך את מסבירה את "הטירוף" סביב לימודי אפייה מהבית במיוחד בתקופה הזו?

אין ספק שלימוד אפייה תמיד היה ותמיד יהיה מוקד משיכה עבור המון אנשים בארץ, אך חלקם בחר שלא ללמוד זאת כי זה דורש מהם לפנות זמן, לדאוג לבייביסיטר, להיכנס לרכב, לעמוד בפקקים, לחפש חנייה להגיע לסטודיו ללמוד כמה שעות, ואז לחזור כל הדרך הביתה. זה דורש המון זמן שלרוב האנשים אין אותו. היום עם המצב הנוכחי, הרבה אנשים הבינו שללמוד מהבית זה פתרון מאוד נוח. אצלנו במתוק מהלב יצרנו קורס במתכונת דיגיטלית המספק בדיוק את אותה המעטפת והתוצאות של הקורס הפרונטלי. כולל ליווי ותמיכה "חיה" לאורך כל הדרך. במהלך הקורס התלמידות יכולות לשאול הכל מהכל ואנחנו שם כדי לכוון, להדריך ולהנות מהדרך שהן עושות. היום יותר מתמיד, הקורסים הדיגיטליים עשו טרנספורמציה מדהימה! היכולת להנגיש את התכנים לצופים בצורה ברורה ומדויקת שלב אחר שלב, הופכת את הקורס הדיגיטלי לנכס של ממש. ויותר מזה, לקורס דיגיטלי יש יתרונות שאין לקורס פרונטלי - את יכולה ללמוד בזמן ובקצב שלך, התכנים נשארים אצלך לתמיד ומתעדכנים כל הזמן. את יכולה להיות במטבח שלך ולאפות בכיף מתי ואיך שתרצי ועוד ועוד יתרונות. כל אלו גרמו להבנה אצל המון אנשים, שהם יכולים לשפר את היכולות שלהם וללמוד ה-כ-ל בצורה מקצועית מהבית שלהם! תוסיפי לזה את הקורונה שאילצה אותנו להיות בין 4 קירות רוב הזמן והנה לך הפתרון המושלם - קורס דיגיטלי מהבית.

אוקיי הבנתי, אבל מה ההבדל בין קורס דיגיטלי לבין לצפות בסרטוני אפייה ביוטיוב או בפייסבוק?

ואוו. ההבדל הוא עצום. נכון, אומנם אפשר לקבץ מתכונים פה ושם מהאינטרנט, אבל מה קורה אם זה יוצא לא טוב, לא טעים או עם נראות סבירה בלשון המעטה? קורס דיגיטלי הוא לא רק סרטוני וידאו שמראים לך מתכון ושולחים אותך לדרכך. הקורס מעניק תמיכה צמודה של מנטוריות אפייה, שלב אחר שלב לאורך כל הדרך. כל סרטון הוא סרטון הדרכה מפורט ומבואר מא' עד ת' וגם אם לא הבנת או לא יצא כמו שרצית, נתקן, נדייק ובעיקר נסביר מה הייתה הבעיה. הקורס הדיגיטלי בשונה מסרטוני יוטיוב, מקבץ את כל הנושאים של עולם האפייה והקונדיטוריה ומתעדכן כל הזמן. אפשר למצוא שם גם קלאסיקות בלתי נשכחות (לדוגמא: פאי לימון) עוגות, עוגיות ולחמים וגם עוגות טרנדיות שרצות כיום ברשת. כל נושא גם מלווה בקובץ מתכונים מפורט.

מעניין. שאלה לסיום, אם היית יכולה לפנות לנשים וגם גברים שאוהבים את התחום הזה אבל עדיין לא למדו מכל מיני סיבות, מה תאמרי להם?

בשלוש מילים, כמו שאומרים הצעירים היום, "עופו על זה!" גם אם תלמדו אצל אחרים ולא אצלי זה בסדר גמור. אמנם איעלב (היא אומרת תוך כדי שהיא צוחקת וקורצת) אבל זה בסדר גמור. סתם, ברור שאני צוחקת, העיקר שאנשים ילכו ללמוד ויביאו את עצמם לכדי ביטוי. שיפתחו את היכולות שבהם ויעשו את מה שהם באמת אוהבים. כי בסופו של דבר זה מה שבאמת חשוב. אז מלבד "עופו על זה" חשוב לי להגיד משהו לאנשים שקוראים את הכתבה הזו והוא - שבאמת כל אחד וכל אחת יכולים לאפות, אם יש בהם את הרצון והחיבור לאפייה. זה באמת פשוט! זו שיטה עם שלבים מוגדרים בדיוק כמו נוסחה מתמטית ברגע שמשתמשים בה בצורה נכונה - מציבים את הנעלמים בתוכה, מגיעים לתוצאה הרצויה.

מגיעים לעוגה המושלמת, למוס המטריף ולעוגייה הפריכה. אז עופו על זה, ותאפו את זה!

לפרטים נוספים על הקורסים והסדנאות -'מתוק מהלב' של ניצה יצחק, הקליקו>>

בשיתוף מתוק מהלב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully