וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת בטן: שאלות ותשובות עם ד"ר ערן חדד

בשיתוף ד"ר ערן חדד

7.1.2021 / 11:17

למה הבטן בולטת אחרי היריון, מה ההבדל בין שאיבת שומן למתיחת בטן ומה הקשר לעישון? ד"ר ערן חדד, מומחה לניתוחי מתיחת בטן עונה

מתיחת בטן. יח"צ,
מתיחת בטן/יח"צ

דר', מאז ההיריון אני מתאמנת כל הזמן ועדיין הבטן בולטת, למה?

הסיבה נובעת מהיפרדות של שרירי הבטן במרכז הבטן לאחר ההיריון והלידה. השרירים יכולים להיות חזקים אולם הם לא ממוקמים במרכז הבטן ולכן גורמים לבלט מסוים של הבטן. ניתוח מתיחת בטן הוא הפתרון הנכון במקרים אלה.

האם שאיבת שומן יכולה להחליף מתיחת בטן?

מדובר בשני ניתוחים בעלי מטרות שונות. מתיחת בטן מטפלת בכל שכבות דופן הבטן - עודפי העור, שומן שטחי בכמות רבה והיפרדות השרירים. שאיבת שומן תטפל רק בשומן השטחי. מטופלים/ות אשר ירדו במשקל והופיעו אצלם עודפי עור בדופן הבטן, אינם מתאימים לשאיבת שומן בלבד כיון שהניתוח אינו מטפל בעודפי עור. המצב דומה בנשים לאחר הריון ולידה אשר סובלות מהיפרדות בשרירי הבטן ועודפי עור. שאיבת שומן בדופן הבטן מתאימה בד"כ לקבוצה קטנה של מטופלים/ות, אשר להם שומן שטחי בכמות רבה ללא היפרדות שרירים וללא עודפי עור.

דר' יש לי כרס, האם מתיחת בטן מתאימה לי?

במרבית המקרים התשובה שלילית. מדובר בד"כ בשומן תוך בטני בכמות גדולה ולא לבעיה בדופן הבטן. השומן העמוק, התוך בטני נובע בד"כ ממשקל עודף. הדבר בולט במיוחד בגברים, אשר עודף המשקל אצלם מתבטא בתוך הבטן, לעומת נשים אשר משמינות בד"כ בעיקר בצידי הירכיים והישבן.

ניתוח מתיחת בטן מטפל בשרירים, בשומן ובעודפי העור בדופן הבטן ולא מטפל בבעיה עמוקה יותר. לעתים רחוקות, ובמיוחד בנשים עם היפרדות קיצונית בין השרירים, חולשת דופן הבטן גדולה והבטן בולטת לא בגלל שומן תוך בטני בכמות גדולה, אלא בגלל דופן הבטן החלשה, אשר אינה עומדת במתח. במקרים אלה ניתוח מתיחת בטן עשויה לסייע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

למה חשוב להפסיק לעשן לפני ניתוח מתיחת בטן?

משתי סיבות עיקריות - סיגריות מכילות תוצרי בערה אשר מפריעים לזרימת החמצן לרקמות. החשוב מבין החומרים הוא הניקוטין אשר מכווץ את כלי הדם. זרימה טובה בכלי הדם סביב אזור הניתוח חיונית למהלך ריפוי תקין ולמניעת פתיחה של חתך ניתוחי, סבל של עור או זיהום. לעשן הסיגריה אפקט שלילי גם ברמת תפקוד הריאות.

במהלך מתיחת בטן, מהדקים את דופן הבטן וקיימת עלייה בלחץ התוך בטני. לחץ זה משפיע על התפקוד הריאתי אשר נסבל במטופל בריא, ללא השלכות לטווח הארוך. אין הדבר כך במטופל/ת עם תפקוד ריאתי ירוד אשר ייתכן שגופו, לא יוכל להתמודד עם המצב החדש.

לקריאה מעמיקה על עישון וניתוחים פלסטיים לחצי כאן

האם נכון לבצע מתיחת בטן לפני סיום הפריון?

מדובר בסוגיה העוסקת בהיבט הפסיכולוגי המיידי של חוסר שביעות רצון ממראה הבטן אל מול הנזק הפוטנציאלי של הריון עתידי על תוצאות הניתוח. לאורך השנים, התרבו העדויות שאין נזק רפואי לאם או לעובר בהריון עתידי באישה אשר עברה מתיחת בטן.

אולם, הריון יכול להשפיע אסתטית על תוצאת הניתוח, מה שיתבטא בעודפי עור חדשים או עור רפוי עם סימני מתיחה, בלט חוזר של הבטן ואף בקע במרכז הבטן. כיון שהתשובה אינה מוחלטת, יש לשקול כל מקרה לגופו.

לדוגמא, בבחורה צעירה לפני הריונות, אשר סובלת ממבוכה חברתית רבה והעדר ביטחון עצמי ואף מתקשה למצוא זוגיות, הצורך בניתוח משמעותי יותר. לעומת זאת, באישה אשר מתכננת הריון בטווח הקצר, כדאי להמתין מעט ולסיים את הילודה לפני ביצוע הניתוח.

בשיתוף ד"ר ערן חדד
  • עוד באותו נושא:
  • מתיחת בטן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully