וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הופעה בזום היא פתרון טוב, אבל אין כמו הדבר האמיתי"

בשיתוף איתי סונטג

7.1.2021 / 14:14

מגפה עולמית או תקופה מאתגרת בחברה - לא משנה מה המצב, אפשר וצריך לשמור על המורל של אנשי הצוות. איתי סונטג, אמן החושים שהסעיר את הרשת, במסר מיוחד לחברות ועסקים

איתי סונטג. יקיר שוקרון,
איתי סונטג/יקיר שוקרון

כשהיה בן חמש, סבא של איתי הגיש לו מתנה עטופה. הוא לא ידע מה יש בפנים. "הייתי ילד, איך נגיד, שמנמן, קיוויתי שזה יהיה משהו מתוק". הוא לא ידע שבחבילה הקטנה מסתתרת ערכה שתעצב את חייו ב-20 השנים הבאות.

בחבילה הייתה ערכת קסמים, ואיתי, בניגוד לילדים אחרים שאולי היו מניחים אותה עמוק בארון, התחיל להתאמן. "זה יצר עבורי עוגן בחיים" הוא מספר, "קיר להישען עליו. יכולת שלאף אחד אחר לא הייתה חוץ מאשר לי". כבר בסוף השנה הופיע במסיבת הסיום מול כל ילדי הכיתה.

בגיל 12 התחילה הקריירה, עם הופעות בימי הולדת. מעולם הקסמים הוא התרחב לעולמות ההשפעה ואמנות החושים. הצבא לא יכול היה להתעלם מהתופעה שנקראת איתי סונטג'. כך הפך הילד השמנמן עם ערכת הקסמים לקוסם צבאי.

אנחנו תופסים את איתי בארוחת צהריים מוקדמת, רגע לפני הופעה. בין ביס לביס, איתי משתף אותנו בחייו כאמן חושים ובהתמודדות שלו עם תקופת הקורונה, תקופה של סגרים בה לא היה ניתן להופיע מול קהל אמיתי.

אנשים רואים את הדברים שאתה עושה ואומרים 'וואו'. מה כל כך ממגנט בדבר הזה שנקרא אמן חושים?

"אני חושב שחלק גדול מהחיבור, זו הנגיעה האישית. הישראלים מאוד אוהבים את ההתאמה, את המופע שמתחבר ישירות אליהם. גם המופע שלי - מותאם לאנשים עצמם. הקהל מקבל את החוויה של כאן ועכשיו. גם מבחינת האלתור והצחוקים, וגם מהבחינה הזאת של הסטנדאפ. המקומות של הסטדנאפ והאילתורים, זה משהו שאני מאוד אוהב".

רגע, ואתה לא מכין את המופע מראש?

"יש לי עוגנים מסוימים, אבל אני לא יודע בדיוק מי יעלה. משם אני חי. למשל, לפני שבועיים היה לי מופע, עלתה לבמה בחורה בת 25. שאלתי אותה, 'מה עושה? במה עוסקת?' אמרה לי: 'כלום'. יצא לי כזה אינטואיטיבית, 'מתרכזת בלנשום'. אז כל הקהל צחק. אחריה עלה סבא שלה, אז שאלתי אותו מה הוא עושה. הוא אומר לי 'אני פנסיונר'. אמרתי לו 'אה, כמו מאי'. עכשיו כל הקהל צוחק, אבל זה רגע שאני לא יכול לתכנן אותו. אני יכול להכניס את זה לסל הרעיונות למופעים הבאים, אבל זה קטע שיצא באותו רגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

האם שירי ולירן חולקים גם מחשבות? (צילום: איתי סונטג)

"אני מאוד אוהב את החוויה המצחיקה של זה, את האלתורים. זה ממש לנסות ליצור את הכאן ועכשיו, וכמה שיותר אישי, כמה שיותר מדויק עבור החוויה שלהם.

"היה לי מופע לבכירים של אינטל. בניתי להם מופע שהוא חלק מהערכים של אינטל. כל קטע במופע היה ערך אחר שהם דוגלים בו. למשל, קטע על שוויון זכויות ומגדר. אלה רבדים שבעיני מביאים זווית אחרת של הדבר הזה שנקרא אמן חושים".

אפרופו אינטל. לאיזה סוגי אירועים אתה מגיע?

"זה יכול להיות כל אירוע. פינות בהן אני מתארח קבוע בטלוויזיה, אירועים של חברות גדולות כמו אינטל, כללית או חברת החשמל וגם כנסים מקצועיים. גם סוג ההופעה שלי יכול להשתנות, זה יכול להיות רק חלק ממערך של כנס - מין חצי שעה של אתנחתא והפוגה מכל התוכן העיוני. וזה יכול להיות מופע מלא של למעלה משעה. למשל בחנוכה שעבר עליתי כל פעם לנאמבר, כחלק מההנחיה של כנס מקצועי".

איתי סונטג באירוע חברה. איתי סונטג,
איתי סונטג באירוע חברה/איתי סונטג

אתה מגיע גם לאירועים פרטיים?

"כן, והאמת שאלו אירועים שאני נהנה מהם לא פחות ממופעים הגדולים או הופעות בטלוויזיה. באירוע קטן יש את הטאצ' והמגע האישי וזה משהו שאני מאוד אוהב".

איך הרגשת והתמודדת עם הסגרים, כשפתאום לא היה אפשר להופיע בלייב?

"זה היה נורא מוזר. אתה רגיל להופיע מול קהל ופתאום אתה מופיע בשלט רחוק, מדבר למצלמות בלי לקבל מחיאות כפיים. זה שינוי חשיבה שאתה מסתגל אליו תוך כדי תנועה.

"בזום האתגר הוא כפול". איתי בפעולה (צילום: איתי סונטג)

אני לא מתייחס לעבודה שלי כעבודה. אני לא בא להחתים כרטיס. בכל מופע וכל אירוע הקהל שלי חווה את זה בפעם הראשונה. עם הזום האתגר כפול, כי אני גם רוצה לחוות את החוויה, להדהים את הקהל, וגם לחלק את הקשב שלי לצד הטכני. לשחרר מהמיוט, לבדוק שהמצלמה עובדת, המון פעולות שאתה לא חושב עליהן כשאתה מופיע על במה. אבל כל האתגרים האלה גרמו לי לחשוב על קטעים יותר חכמים, יותר טובים. לפצח את המערכת ממקומות אחרים והתגובות מדהימות.

"אתן לך דוגמה, לפני שבוע התקשרה מישהי שרוצה מופע יום הולדת שבעים, אבל היא רוצה אותו בזום כי מותר לכנס עד חמישים אנשים. אמרתי לה 'תקשיבי, בואי נעשה משהו אחר. נפתח מקרן בחוץ, נעשה חצי לייב, חצי זום. אני אופיע לקפסולה הגרעינית וכל המשפחה המורחבת והחברים יראו דרך המצלמה וישתתפו גם הם בשלט רחוק. וככה פתאום היה שם מישהו מניו יורק, שאצלו זה לפנות בוקר והוא משתתף. אבל מה שהיה הכי מדהים, שזה אפשר לכל המשפחה להיות יחד, למרות כל התקופה המוזרה הזאת".

שאלה לסיום, אתה חושב שמופעים בזום יימשכו גם אחרי שהתקופה הזאת תיגמר?

"כנראה שלא, אבל מי יודע? זה פתרון ביניים שהעולם מסתדר איתו, כמו כדורגל בלי קהל, או לראות סרט בלי ללכת לקולנוע. זה נותן לך 70% מהחוויה. הקהל רוצה להריח את האמן, האמן רוצה להרגיש את הקהל. מופע הוא שיתוף פעולה של הקהל והאמן. החיבור האידיאלי מתרחש במופע חי עם במה וקהל.

מצד שני יש משהו נחמד גם בזום. לפעמים זה בדיוק מסתדר בתוך מה שהחברה צריכה. אם למשל, האנשים מפוזרים ברחבי הארץ, או אפילו בעולם - זה מאפשר ליצור אירוע משותף לכולם. אני נהנה מהמגע והטאצ' האישי ומוצא דרכים להעביר אותו גם באמצעות הזום, אבל אין כמו הדבר האמיתי."

למידע נוסף ובירור זמינות לאירוע שלכם הקליקו >>

בשיתוף איתי סונטג
  • עוד באותו נושא:
  • אמן חושים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully