וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל הזוגות הצעירים חושבים שלקנות דירה זו פסגת החיים. ובכן, הם טועים"

בשיתוף שני בל

7.1.2021 / 14:48

רכישת דירה היא חלום שנראה להמונים בלתי מציאותי, תלוי בחסדי חשבון הבנק שאף פעם לא ירווה אותנו נחת, ושעות העבודה הרבות של בני הזוג. יש מי שמלמדת את מועדון הלקוחות שלה לבנות רשת ביטחון כלכלית שונה ולמקד את המאמצים בקניית דירה להשקעה בזמן בו הם גרים בשכירות

שני בל. באדיבות המצולמים
שני בל/באדיבות המצולמים

אם רוצים להכיר את שני בל ראוי להתעכב על המניע שלה - סיפור החיים שלה, שכמו בקריירה שלה מלמד שההצלחה אינה נובעת מכיבוש מטרות, אלא ממה שאנחנו מוכנים לעשות למענה. "אני הייתי מוכנה לעשות הכל בשביל להצליח", היא אומרת. בל (29), נשואה ואם לשניים, היא בת למשפחה חוזרת בתשובה, אחת מ-8 ילדים. על אף שהוריה היו "מדהימים", כלשונה, כסף היה נחשב למונח ש"מפחיד לדבר עליו בבית", אף שמשפחתה לא הוגדרה כענייה. כך היא מצאה את עצמה מגיל 15 עובדת כדי להרוויח כסף בשל מה שהיא מתארת "הרצון לא להיות נטל".

כיום עוסקת בל בליווי משפחות לצמיחה כלכלית אגרסיבית, במסגרת חברה שבראשה היא עומדת ואשר נושאת את שמה (Shani bel), המעניקה למשפחות את הידע והכלים שיסייעו להן לצמוח כלכלית. "אנשים לא יודעים מה לעשות עם הון שנצבר, רצים אחרי העדר, רובם לא עוצרים ושואלים את עצמם מהן המטרות הכלכליות שטובות להם. בנקודה הזו אנחנו מכוונים אותם באמצעות אסטרטגיות כלכליות, תהליכי הליווי, הקורסים וההכשרות", אומרת בל בתמציתיות.

העיקרון המנחה את בל ושותפיה מבוסס על שלושה פרמטרים, שלפיהם השגת התוצאה המטיבה תבוא בהכרח באמצעות הגדלת הסיכוי וצמצום רדיקלי של הסיכון: קניית נדל"ן (מסחרי או פרטי) מתחת למחיר השוק; התחשבות בביקוש שבאותו אזור; ושהוא נושא פוטנציאל השבחה (כגון תמ"א 38, פינוי-בינוי או התחדשות עירונית). שלושת הפרמטרים מונהגים גם בחו"ל, שם מחזיקה החברה בנתח נדל"ן שאותו היא משווקת ללקוחותיה בישראל ומחוצה לה. לפי בל, "כששלושת הפרמטרים מתמזגים יחדיו הסיכון פוחת משמעותי והסיכוי לרווח גדל".

בנוסף, החברה מעניקה ליווי לפרטים או לקבוצת משקיעים, שמכוחם הם מקיימים משא ומתן עם קבלנים, דרכם הם רוכשים כמות דירות מתחת לשוויים בשוק עם תנאים טובים יותר.

למה אתם עובדים בעיקר עם משפחות ולא עם יחידים?

"אנחנו עובדים גם עם יחידים, ויש לנו הרבה צעירים ואימהות יחידניות שעשו תהליכים דרכנו,
אך רוב אלו שמגיעים לכאן הם אכן משפחות. יש משהו בשלב הזה בחיים שמתחתנים ובונים משפחה שיש חלום אחד גדול שנמצא מול העיניים של כל הזוגות וזה לקנות דירה למגורים. האם זה חלום נכון? ואלו שכבר קנו דירה למגורים - וחיים ברוטינה של מרוץ עכברים כדי לשלם את המשכנתא, את העיצוב של הבית, את הגנים - האם החלטתם בהכרח הייתה הצעד הכלכלי הנכון או דווקא הצעד שמונע מהם לצעוד 20 צעדים קדימה כלכלית?"

המטרה שלנו להראות שאפשר אחרת. באדיבות המצולמים
“המטרה שלנו להראות שאפשר אחרת”/באדיבות המצולמים

בתשובתה זו של בל קל לפספס את הקונספט החדשני והמאתגר שהיא מציעה, שכן בעוד זוגות רבים השרישו תודעה שלפיה רכישת דירה למגורים היא ברירת המחדל הטובה ביותר, בחברה שלה נוטים שלא להסכים עם תפיסה זו ומסבירים כי האפשרות הטובה ביותר לזוגות צעירים היא בראש ובראשונה רכישת דירה להשקעה, תוך ביסוס ההון האישי כשבנתים מתגורר הזוג בשכירות. "אנחנו מייעצים לזוגות שבאים אלינו - עם או בלי הון - איך ואיפה להשקיע את הכסף ובונים להם מסלול מדויק לביסוס ההון האישי", היא מפרטת.

אפשרות נוספת שתציע החברה נוגעת לתחום אחר שבו היא עוסקת - רכישת 'נכסים דיגיטליים', סטארטאפ שהחברה פיתחה במטרה לייצר למשקיעים הכנסות פסיביות כל חודש מבלי להתעסק עם שוכרים, תחזוקה וכדומה. עובדים בחברה ידעו לספר לנו שתחום הנכסים הדיגיטליים צבר תאוצה רבה דווקא בתקופת הקורונה. "כל בעלי העסקים הבינו שמי שלא נמצא בדיגיטל נמצא בסכנת קריסה", טען בכיר בחברה.

אחד מסיפורי ההצלחה של החברה הוא איל, בן 27, שקיבל 400 אלף שקל מביטוח לאומי בשל פציעה. "אמא שלו הכירה אותנו והציעה לו להגיע אלינו", מספרת בל. בחברה ליוו אותו לרכוש דירה להשקעה בלוד ב-700 אלף שקל, בזמן שהשווי האמיתי באותו הרחוב עמד על 850 אלף ("מצאנו הזדמנות מאוד טובה כי המוכר היה צריך כסף"). בנוסף, 90 אלף שקל הושקעו בנכסים דיגיטליים. "כבר שבעה חודשים הוא רואה 2,400 שקל בממוצע מהדירה ו-2,200 מהנכס הדיגיטלי. כך שבאופן פסיבי לחלוטין הוא מרוויח כ-5,000 שקל בחודש, וגם הגדיל את ההון שלו כבר ב-150,000 ש"ח - לפני השבחה", היא מספרת.

אי אפשר להתעלם מהניצוץ בעיניה כשהיא מספרת לנו שהגשמת הייעוד שלה בחברה לא מתבטא רק ברווחים הפיננסיים שהלקוחות גורפים. "מה שמרגש אותי כאן זה השינוי המנטאלי שהם עוברים בתהליכים איתנו כשהם רואים פתאום שזה אפשרי עבורם, שהם קפצו למדרגה הבאה, ולפתע הם רוצים עוד. מכאן הם עולים למסלול מהיר של צמיחה כלכלית אגרסיבית", אומרת בל. "ותן לי לומר לך משהו", מוסיפה בל בחיוך, "זה לא קשור למהי נקודת הפתיחה של כל משקיע. יש לנו כאן עורכי דין, רואי חשבון, הייטקיסטים וסלבריטאים שבאים עם הרבה כסף, ולפעמים גם כספים שיושבים בחשבון הרבה מאוד זמן לצד חיילים משוחררים וזוגות צעירים שאין להם אפילו הון עצמי".

"אנחנו מלמדים הרבהעל מיינדסט ועל כסף"

המישור השני שבו פעולת החברה הוא ענף הקורסים היוקרתיים, שבו לומדים המשתתפים בין השאר על יצירת מה שהם מכנים "שבעה ערוצי רווח", כמו גם על חשיבה כלכלית ומינוף הכסף באופן מיטיבי. הקורס עצמו נחלק לשני סקטורים: האישי והעסקי. בפן האישי מסייע הקורס ליחידים להתפתח, ובעסקי את הדרך להתפרנס מכך בכבוד. בחברה טוענים כי העברת הקורסים עשויה להביא לרווח בהיקף של 40 אלף שקל בחודש - מ-10 שעות חודשיות. "למרות שבמהלך זה דה-פקטו אנחנו מייצרים לנו מתחרים, המטרה שלנו להראות שאפשר אחרת", מדגישה בל.

שני בל בהרצאה. באדיבות המצולמים
שני בל בהרצאה/באדיבות המצולמים

"בקורסים אלה נלמד את המשתתפים מיינדסט על כסף, איך לחשוב על כסף בצורה נכונה - מנטלית ופיזית; עבודה מול בנקים ובתי השקעות; אסטרטגיות והגדרת מטרות; אילו סוגי עסקאות ישרתו מה ואילו סוגי עסקאות ירחיקו אותנו מהמטרה; ירידה לשטח ("הולכים לאזור מסוים שיודעים למצוא דירות בזול"); למידת אומנות המשא ומתן ושחרור חסמים של התמקחויות; ולמידת הדרך להגדיר סיכונים וסיכויים. "המטרה הסופית של כל אלה היא לבנות מפת דרכים שבה נגיד לעצמנו שבעוד x זמן נשיג y רווח באמצעות דרך z", היא מסכמת.

בל מדגישה כי חופש כלכלי הוא יעד אפשרי בעבור כל משפחה. "זה אפשרי לכל משפחה לצמוח כלכלית, רק צריך להיות מוכנים לעשות הכל למען זה: לצאת מאזור הנוחות, ללמוד מאחרים שעשו, ולשים את זה כמטרת חיים".

רוצים גם אתם לעשות שינוי בחיים? צרו קשר כבר היום!

פרטי התקשרות:

טלפון: 050-790-7707

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

לאתר אינטרנט, לחצו כאן

לעמוד האינסטגרם, לחצו כאן

לעמוד היוטיוב, לחצו כאן

בשיתוף שני בל
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully