וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחביב לעסק יציב: איך הופכים את התשוקה לצילום לעסק מצליח

בשיתוף קרן דניאלי

10.1.2021 / 17:02

באמצעות שילוב של ידע טכני ברמה הגבוהה ביותר, עצות וטקטיקות עסקיות וגישה מעולם האימון, קורס האונליין של הצלמת והמנטורית קרן דניאלי לוקח אנשים עם תשוקה לצילום, והופך אותם לבעלי עסק רווחי שמתפרנסים ממה שהם אוהבים לעשות

עבודה של קרן דניאלי. קרן דניאלי,
עבודה של קרן דניאלי/קרן דניאלי

רבים מאיתנו משקיעים שעות ומשאבים רבים בתחביבים שממלאים ומעשירים את שעות הפנאי שלנו, אבל מעטים חושבים שהם באמת יכולים להתפרנס מהם. ויותר מכך, רבים מאיתנו מבינים מהסביבה שלנו, מההורים, מבני הזוג והמשפחה המורחבת כי מדובר סה"כ בתחביב, ולא ממשהו שיכול בסופו של דבר לשלם את החשבונות. כך חשבה גם קרן דניאלי, כיום צלמת מוערכת ומוכרת בארץ ובחו"ל ומנטורית לצלמים, שהתחילה את העסק שלה מהתחביב שטיפחה במשך כל החיים: צילום.

היא מספרת שכל החיים שלה היא חוותה כישלון בתחומים רבים - בלימודים, בתחום החברתי, היא תמיד הייתה מין "ילדה אבודה". היא פשוט לא הצליחה ללמוד דברים שלא עניינו אותה - במיוחד הלימודים בבית הספר. הדבר היחיד שהיא אהבה לעשות היה לצלם. עם זאת, היא גדלה באמונה שהחלום שלה תמיד ישאר בגדר תחביב ופנתה לכיוונים אחרים.

ואז, רגע לפני גיל 30, תאונת דרכים שכמעט הרגה אותה שינתה הכל. תוך כדי שהיא עפה שלושה נתיבים ימינה על כביש 2, היא תהתה בינה לבין עצמה: "מה הספקתי בחיים? יכול להיות שאמות בלי להגשים את החלום שלי?"

"בזמן שאני תקועה על שולי הכביש לצד רכב מרוסק לחלוטין, פתאום זה קרה. הבנתי שהגיע הזמן להעז, להפסיק לעבוד כדי להגשים חלומות של מישהו אחר, ולהתחיל להגשים את החלומות שלי".

למרות שהיה לה ברור שהיא תמשיך להתפרנס כשכירה עוד הרבה שנים, הצעד הראשון היה להירשם ללימודי הנדסאי צילום ומדיה דיגיטלית. לצד הלימודים והשתתפות בתערוכות צילום, היא התחתנה והתבשרה כי היא בהריון עם תאומות. מיום שהודיעה בעבודה שהיא בהריון עד שהודיעו לה שעבודה בתחום האבטחה היא "לא לאמהות", עברה פחות משנה.

למרות זאת, היא ניסתה להחזיק בעבודה כשכירה בכל מחיר, אך לאחר תקופה הגוף שלה התחיל לאותת לה שהיא לא במקום הנכון. היא התחילה להרגיש חולי של ממש: "הכל כאב לי, הרגשתי כבויה. הבנתי שאני לא יכולה להמשיך יותר בעבודה שלא רוצה אותי. שעכשיו באמת הגיע הזמן ללכת על כל הקופה".

אז היא החליטה לצאת לעצמאות והקימה את "סטודיול'ה", סטודיו הצילום שתמיד רצתה.
תוך שלושה חודשים מיום פתיחת העסק היומן שלה התמלא חודשים קדימה, ועוד ועוד צלמים פנו אליה שתלמד גם אותם את הדרך. היא הקימה את מערך שיעורי האונליין שלה כדי לעזור לאנשים שהתשוקה שלהם היא צילום - כמוה - להתפרנס בכבוד מהדבר שהם הכי אוהבים לעשות.

כשהפחד הופך לדרייב

לדברי דניאלי, אחד מהדברים המרכזיים שהיא מדגישה בקורס האונליין הוא שכדי להקים עסק כזה חייבים להתייחס לפחד שקיים אצל כל אחד ולהפוך אותו למוטיבציה להצליח. לצורך כך היא משתמשת בשיטות של אימון עסקי ואישי כדי להביא את התלמידים למצב שבו הם בטוחים בהצלחה של העסק שהם מקימים, ויותר מכך - ביכולות שלהם להיות צלמים מקצועיים שמצליחים להרוויח היטב.

עם זאת, היא מדגישה שזה לא בהכרח אומר שצריך להתפטר ולעסוק בצילום במשרה מלאה. "הרבה תלמידים בקורס רוצים להפוך את הצילום לעיסוק ולהכנסה העיקרית שלהם, אבל יש כאלה שזה לא מתאים להם בשלב זה בחיים, והם מעדיפים להתחיל לעסוק בזה ולבנות את העסק שלהם במקביל למשרה הרגילה שלהם או כסוג של 'השלמת הכנסה'. כל אחד יכול להחליט עד לאיזו רמה לקחת את זה".

כך מעידים גם התלמידים שעברו את הקורס. הם מספרים שהמטרה הסופית היא לעסוק בצילום, ולא משנה אם כמקצוע נוסף או עיקרי. דניאלי מצליחה להביא כל אחד ואחת למקום המדויק שבו הם רוצים להיות, בהתאם לצרכים שלהם.

לא על הצילום לבדו

בזכות הניסיון שלה, דניאלי מודעת לעובדה שיכולות צילום גבוהות, פידבקים מעולים ותוכן ייחודי ומעורר השראה הם אמנם חשובים מאוד, אבל בשביל להפוך צלם טוב לצלם מצליח, צריך יותר מזה. לכן היא בחרה ללמוד לעומק את עולמות האימון, השיווק, והייעוץ העסקי, ולשלב אותם בקורסים.

"הקורס עצמו מכיל כמובן שיעורים מפורטים על הדרך הנכונה והטובה ביותר לשלוט במצלמה, איך לתכנן ולהשתמש בתאורה, ומה ההבדל בין צילום בטבע לעומת צילום בסטודיו. בנוסף, ישנם כמה שיעורים חשובים העוסקים בטכניקות ותוכנות עריכה שכל צלם מקצועי חייב להכיר. אבל, כיוון שלצערנו הדברים האלו לא מספיקים, אני יודעת גם לשים את הדגש על ההיבטים העסקיים של עסק לצילום ועל כל הדרכים בהן אפשר להביא אותו להצלחה".

חלק מההיבטים האלה קשורים לתמחור של העבודה, הכרה של כלי פרסום חשובים כדי להגיע לכמה שיותר אנשים ולקהל הנכון, ואיך "למכור" נכון את העבודה שלנו כצלמים כדי לסגור עסקאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עבודה של קרן דניאלי. קרן דניאלי,
עבודה של קרן דניאלי/קרן דניאלי

"אני מחליטה מתי אני בחופש"

חלק מרכזי נוסף בגישה של דניאלי ושל הקורס שלה, הוא שבתהליך הקמת עסק לוקחים את כל הדברים בחשבון, ואחד מהדברים האלו הוא הזמן הפנוי של בעלי העסק. כל מי שחושב על הקמת עסק מתאר לעצמו עבודה שלא נגמרת, וישנה נטייה לחשוב שהעסק יכול להשתלט על החיים.

"אני מאמינה שיש אנשים רבים שנמנעים מהקמה של עסק, אפילו בתחום שיש להם תשוקה גדולה אליו, כיוון שהם חוששים שלא ישאר להם זמן. אני כאן להראות שזה יכול להיות בדיוק ההפך."

דניאלי מדגישה שאחד הדברים הכי חשובים בהקמת עסק הוא לדעת להפריד בין העבודה לבין החיים הפרטיים. היא מספרת שלא הקימה את העסק כדי להיות משועבדת אליו. לכן, כל יום מהשעה ארבע אחה"צ היא מכבה את הטלפון ומקדישה זמן לאנשים החשובים לה, בראשן רוני ונוגה, התאומות שלה, ונעמי הקטנה (שגם מככבות בחלק מהפורטרטים).

"זה חלק מהותי בגישה שלי להקמת עסק וזה הדבר שאני מקדמת בקורס הזה. למשל, ביולי-אוגוסט יכולתי להרשות לעצמי לקחת חופש כדי לבלות זמן עם הבנות בזכות זה שעבדתי והרווחתי מספיק בחודשים לפני. ידעתי איך לתמחר את העבודה שלי בצורה הטובה ביותר, וזו מבחינתי המתנה הגדולה ביותר - לקבוע את מסגרות הזמן של עצמי כדי שאוכל להקדיש זמן לאנשים שאני אוהבת".

הפריבילגיות האלה כמובן לא הגיעו מהאוויר, והעבודה והלמידה אף פעם לא נגמרים, אבל עשרות הבוגרים והבוגרות שלה הם הוכחה חיה לכך שבעזרת התמדה ויישום נכון של הכלים שהיא נותנת, כל עסק יכול להצליח ולהיות רווחי בתנאים שלו, בלי להתפשר על הסיפוק האישי והמקצועי.

"מכלום לעסק בצילום": להיות צלמים מקצועיים ובעלי עסק בקצב שלכם

"אני באמת רוצה לעזור לאנשים להצליח, זה החזון", דניאלי מסבירה, ולכן היא ממשיכה ללוות את התלמידים שלה גם אחרי שהקורסים מסתיימים, והם ממשיכים להתייעץ איתה גם שנים אחר כך.
"הקורס עצמו מוקלט מראש ומתקיים אונליין, בקצב ובזמן שלכם, וכולל ליווי אישי שלי יחד עם הפורום שאני מנהלת, שבו אפשר לשאול שאלות ולהתייעץ. אני עונה לשאלות בפורום 3 פעמים ביום. בנוסף, במהלך הקורס התלמידים מקבלים משימות ומגישים עבודות, ואני נותנת להם פידבק הכולל נקודות לשיפור ולשימור ומשוב אישי ומפורט ממני, כך שאף אחד לא לומד ומתקדם לבד לגמרי".

כל אחד מהבוגרים שלה יספר שהערך שקיבל בקורס גבוה בהרבה מההשקעה: מדובר על מסלול ייחודי שיצרה דניאלי, המאגד בתוכו חומר של 7 קורסים שונים שמלמדים את כל מה שצריך לדעת כדי להקים עסק רווחי יציב ומצליח בזמן קצר.

קרן גניש, תלמידה שסיימה את הקורס, מספרת איך הקורס העניק לה את הכלים הטובים ביותר, ואיך דניאלי, שהפכה למנטורית שלה, נתנה לה מענה לכל בעיה עוד לפני שהיא אפילו ידעה שזו הולכת להיות בעיה: "קרן עזרה לי להגשים את החלומות שלי, לצאת לעצמאות, להעז, ולהאמין שעם עבודה קשה הכל אפשרי. היום הטלפון לא מפסיק לצלצל, היומן שלי מלא, אני עושה את מה שאני הכי אוהבת והילדים שלי איתי הרבה יותר".

"חשוב לי שהתלמידים שלי ילכו עם הלב שלהם, שיביאו את עצמם לצילום, כמו שאני מביאה את עצמי - זה מה שהופך 'עוד צלם' למקור עניין, ובהמשך - למותג מצליח שאנשים מוכנים לשלם עליו" אומרת דניאלי. "זה לא שהכל בא בקלות, הדרך מלאה אתגרים. אבל כשעושים משהו שאוהבים - כל אתגר מתקבל באהבה".

מתוך התפיסה הזו היא מדריכה אנשים איך למצוא את החזון שלהם, ולבנות את המציאות של עצמם, בלי לוותר על העקרונות והדברים החשובים להם, כמו לבלות זמן עם המשפחה.

ליווי והכוונה מקצועית ועסקית - גם לאחר סיום הקורס

"התלמידים שלי הם הגאווה הכי גדולה שלי, וחשוב לי לתת להם את כל ההכוונה שהם צריכים על-מנת שיצליחו וישתפרו מתרגיל לתרגיל. אני רואה עצמי כמנטורית לכל דבר, בגלל זה אני ממשיכה ללוות אותם הרבה אחרי שהם סיימו ללמוד, גם כשהם כבר צלמים עובדים ומצליחים בתחום. כמו כן, חשוב להזכיר שמרגע הרכישה הקורס זמין באתר ללא הגבלת זמן. כך שאם שכחתם משהו, תמיד אפשר בקלות לחזור על החומר שוב ושוב גם בעוד שנים" דניאלי מסכמת.

בנוסף, חשוב לה להדגיש שהקורס לא מיועד לכל צלם, אלא לכל מי שבוער בו להפוך את הצילום לעסק ולא יודע איך.

"לפעמים מה שבן אדם צריך זו חוויה אחת מטלטלת כדי להתעורר מהתקיעות והפחד, לשחרר את כל האמונות המגבילות מהראש, ופשוט לבחור להיות הכי טוב שיש" היא משתפת. "אני באופן אישי הייתי צריכה לקבל סטירת לחי מהחיים בשביל להבין שמשהו חייב להשתנות. עכשיו אני רוצה שכל מי שמרגיש שזה מה שהוא נועד לעשות פשוט יקבל את הכלים ויגשים את החלום".

בשיתוף קרן דניאלי
  • עוד באותו נושא:
  • צילום
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully