וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה להכיר: בית התוכנה המוביל לפיתוח אפליקציות בישראל

בשיתוף appgate

13.1.2021 / 9:33

עם רקורד של מעל ל-200 אפליקציות לאנדרואיד ואייפון, "appgate" מיצבה את עצמה כגורם משמעותי בעולם האפליקציות והם לא יסתפקו בפיתוח: המומחים של החברה ילוו אתכם מתחילת הרעיון ועד שיווקו. מהי אפליקציית נייטיב ומהי ההיברידית? על מה כדאי לחסוך ועל מה אסור?

תמיד תבחרו בנייטיב. משרדי appgate. appgate,
תמיד תבחרו בנייטיב. משרדי appgate/appgate

עולם האפליקציות הולך ומתפתח בקצב מסחרר, ממש כמו הסמארטפונים. מיזמים צעירים עד חברות ותאגידי ענק כבר הבינו מזמן - בלי אפליקציה מעולה, העסק שלהם עלול לחדול מלהתקיים. יותר ויותר חברות ועסקים המושתתים על אפליקציות (יישומונים בעברית) מגיעים לאקזיטים מטורפים. אבל פיתוח אפליקציה ושיווקה היא לא עניין של מה בכך. מדובר בעסק מורכב, טכנולוגית ולוגיסטית - ולעתים גם כלכלית - ולכן בחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציה הוא משמעותי ביותר.

אחד מבתי התוכנה המובילים בתחום בישראל הוא "appgate". מדובר בבית תוכנה שקיים כבר למעלה מעשור, והוציא תחת ידיו מעל ל-200 אפליקציות, מהמוצלחות בשוק. ואם לוקחים בחשבון שפיתוח אפליקציה עשוי להימשך בין ארבעה חודשים לשנה, תלוי במורכבותה, אז מדובר בהחלט בהישג מרשים. יישומון כזה, כמו של חברת התחבורה "אגד", מוכר כמעט בכל בית בישראל. לצידו יש עוד עשרות רבות של אפליקציות שאנחנו משתמשים בהן מדי יום, מבלי לדעת שפותחו בידיי "appgate".

אבל "appgate" זה לא רק בית תוכנה. זה קודם כל בית לכל מי שמחפש להיות בעלים של נכס דיגיטלי כזה, בדמות אפליקציה. אחד הדברים המיוחדים בבית התוכנה הוא הסיוע ברבדים שלא בהכרח תקבלו בבתי תוכנה אחרים: סיוע בליווי של התהליך גם בפן העסקי, כולל בניית המודל הכלכלי של הפרויקט, גם מבחינת ארגון התהליך בצורה הטובה ביותר ובסוף התהליך גם יסייעו לכם למצוא משקיעים.

חלק מכ-200 פרויקטים של appgate. לבחור חברה בעלת ניסיון. appgate,
חלק מכ-200 פרויקטים של appgate. לבחור חברה בעלת ניסיון/appgate

ופה, בשונה ממקומות אחרים, אין קיצורי דרך - פיתוח אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד נעשה במקביל ולא עם תוכנות שממירות את התוכנה מפורמט אחד לאחר, שמוריד משמעותית מאיכות המוצר. אחד מבעלי "appgate", עומרי בן שושן, מסביר כי "הרבה פעמים עסקים הולכים עם המחיר ומשלמים בטכנולוגיה. בעולם שלנו יש דבר כזה פיתוח נייטיב ופיתוח היברידי, או בשפה פשוטה: אפליקציה מקורית ואפליקציית חיקוי. זו ההיברידית היא אפליקציה שיוצרה בממשק תוכנה חיצוני ולא בתוכנת המקור של "היצרן". שבסוף הפיתוח הפרויקט יודעת התוכנה להוציא שתי גרסאות, אחת לאייפון ואחת לאנדרואיד. חסכת בן אדם, כי לא צריך שני כותבי קוד, אבל פה יש עניין - המוצר שמתקבל הוא לא 100% אפליקציה, הוא אולי 80%-85% ולפעמים למוצר הזה פונקציונאלית יכולות להיות בעיות לטווח הארוך".

בשורה התחתונה, מבהיר עומרי, היברידי זה נחמד אולי ברכבים, אבל באפליקציות זה לרוב לא משתלם. "זה משהו שאנחנו תמיד אומרים ליזמים ולבעלי העסקים שמתעניינים: אל תתפשרו על האיכות, תמיד תבחרו ב'נייטיב'", הוא אומר. "זה אומר שאתה מפתח את האפליקציה בצורה מקורית - לאפל ולאנדרואיד, עם הכלים והשפות שהפלטפורמות דורשות, ובהתאם לדרישות של גוגל ואפל".

תן לנו בבקשה טיפים נוספים לחברות ולעסקים: איך בוחרים מקום לעשות אפליקציות?

1. "ניסיון. חברה שעשתה הרבה מוצרים היא בעלת ניסיון, וזה קריטי. זה חוסך לך זמן וכסף כי החברה לא תתקע במקומות שמישהו בלי ניסיון עלול להיתקע בהם. אנחנו במשך העשור עשינו כ-200 אפליקציות. אני לא חושב שיש משהו שלא עשינו מבחינה פונקציונאלית בתחום הזה, להשתמש ב-GPS, בפייסבוק קונקט, מצלמה וכו' - זה הרעיון.

2. ההון האנושי - בגלל שלא מדובר מוצר מדף, אז מאוד חשוב שתעבוד עם אנשים שאתה מרגיש איתם בנוח. חשוב שתהיה כימיה טובה. בכול זאת, מבלים לא מעט יחד מזמיני האפליקציה ובית התוכנה, צריך להרגיש בנוח".

עוד המצאה גאונית מבית "appgate" על פני בתי תוכנה רבים הוא ניהול צוות אפליקציה כמיקור חוץ אצלם, בבית התוכנה. "זו שיטת עבודה שיותר מתאימה לחברות, סטארטאפים, לכאלה שיש להם כבר מיזם או לחלופין מתחילים מיזם אבל רואים אותו לטווח ארוך", אומר עומרי. "זה נקרא 'צוות במיקור חוץ' - אני מציע לפונים לא לשלם מחיר פיקס על המוצר, אלא לקחת צוות ממני, מנוסה, שיש לו כבר את המשרדים (אצלנו), את הרישיונות, אנחנו כבית תוכנה מחזיקים את הצוות ומזמין האפליקציה משלם מחיר קבוע. את הניהול אנחנו עושים. לחברות זה קוסם, כי הם לא צריכים לדבר עם הצוות, הכול נעשה מול בן אדם אחד. הצוות כול הזמן עוסק בפיתוח על המוצר של הלקוח בלבד. אנחנו לא עושים השמה, אלא העובדים עובדים פה אצלי. יותר מזה, אם עובד חולה לשלושה ימים, זה הפסד של העסק. אצלי זה לא קורה, יש לי מספיק אנשי מקצוע כדי שאם אחד חסר, אחר יחליף אותו עד חזרתו, וכך העבודה נמשכת כל הזמן".

כך, חברות יכולות לבחור - לבנות אפליקציה לפי מחיר פיקס בהתאם לדרישות הפיתוח, או השכרת צוות מלא שימשיך לטפל ולשדרג את האפליקציה, יתאים אותה לכל גרסת אנדרואיד או IOS חדשה שתצא לשוק עם יציאתה, ובסופו של דבר יבטיח את תפקוד האפליקציה ברמה הגבוהה ביותר שיש.

אז אם אתם שוקלים לפתח אפליקציה לעסק, או יזמים צעירים שמחפשים בית תוכנה שמומחה בבניית אפליקציות, דברו עם "appgate". פגישת היכרות חינם, ואחרי שתתרשמו, תבינו: פיתוח עושים רק אצל המקצוענים ביותר.


יש לכם רעיון לאפליקציה מהפכנית? זה הזמן להתקשר! שיחת יעוץ בחינם

לאתר החברה, לחצו כאן

טלפון: 077-5644210

אימייל: Hello@appgate.co.il

בשיתוף appgate
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully