וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גגות סולאריים: כל מה שצריך לדעת

בשיתוף FA energy

13.1.2021 / 15:32

למערכות סולאריות במדינה שטופת שמש יש ערך רב. באמצעותן ניתן לנצל את אנרגיית השמש, לחסוך בהוצאות החשמל ולצמצם את פליטת המזהמים. מהם גגות סולאריים? כיצד ניתן להרוויח מהתקנת גג סולארי? ומה כולל תהליך ההתקנה? כל התשובות כאן בכתבה

גג סולארי. FA energy,
גג סולארי/FA energy

מהם גגות סולאריים ?

גגות עליהם מותקנות מערכות סולאריות, הפאנלים הסולאריים נפוצים ביותר בישראל, הם מותקנים על מבנים אך גם מונחים על הקרקע בשטחם של משקים חקלאיים, שהפכו לשדות סולאריים.

היתרון המרכזי בהתקנת גגות סולאריים בא לידי ביטוי על ידי ניצול מלא של קרינת השמש וחיסכון בהוצאות החשמל, הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים מאפשרים את התקנת המערכות בעלות נגישה ולהשיב את ההשקעה במהרה.

כיצד ניתן להרוויח מהתקנת פאנלים סולאריים?

שאלת השאלות בכל השקעה כספית היא איך ניתן להרוויח ממנה- ובכן בהתקנת גגות סולאריים מרוויחים בשני ערוצים: הראשון- חיסכון בהוצאות והשני מכירת היתרה לחברת החשמל. מדובר על נוהל חדש, שונה מאוד משנים עברו בהם הונהג "מונה נטו" בו בעלי הנכסים, שהתקינו מערכות סולאריות על הגג זכו להנחות בחשבון החשמל בלבד ביחס לחשמל שיוצר על ידי המערכת שלהם. כאמור, היום המצב שונה, כיוון שחברת החשמל מתקשרת בחוזה למשך 25 שנה עם בעל הנכס ומשלמת על כל קוט"ש בתעריף קבוע, שהמערכת הסולארית שלו מייצרת- במודל זה העניין הפך לרווחי אף יותר.

כך למשל בגגות בהיקף של 80 מ"ר- 200 מ"ר ניתן להגיע להחזר שנתי של סכום הנע בין 10,000 ₪ - 18,000 ₪ ולהחזיר את ההשקעה בטווח של בין 6-7 שנים- לאחר מכן בעל הנכס נהנה מרווח נקי המניב תשואה של כ-13% לערך ההשקעה. בעלי נכסים רבים מנצלים את ההזדמנות ומתקינים לוחות סולאריים על הגג או בשטח החקלאי ומפיקים הכנסה פסיבית בטוחה.

גג סולארי. FA energy,
גג סולארי/FA energy

האם התקנת מערכת לוחות סולארית חוסכת בהוצאות?

היתרון המרכזי של מערכת הלוחות הסולאריים המיועדת לגגות מ-80 מ"ר ומעלה היא חיסכון בהוצאות, כיוון שצריכת החשמל הביתית מצטמצמת ויתרות החשמל המיוצרות על ידי המערכת נמכרות בתעריף קבוע לחברת החשמל, מעבר לכך תשתית סולארית משביחה את ערך הנכס. בשנים האחרונות, התמורות הטכנולוגיות והירידה במחיר הסיליקון בעולם הביאו להוזלה במחיר הלוחות הסולאריים וכפועל יוצא מכך גם במחיר ההתקנה הכולל.

כיצד מערכת הלוחות הסולאריים שומרת על הסביבה?

הלוחות הסולאריים קולטים את קרינת השמש ומייצרים חשמל בצורה מוסדרת- אנרגית השמש זמינה ונגישה בשפע באזורנו, ההשפעה החיובית של מערכות אלו על ירידה בהיקף ייצור החשמל ממקור פחם משמעותית מאוד לסביבה ולראייה גם הממשלה מעודדת את התקנת הלוחות באמצעות הטבות במס הכוללות פטור ממס הכנסה להכנסה בגובה שאינו עולה על 24,000 ₪ בשנה וכן פטור מדיווח למע"מ להכנסה מהמערכת של עד 100,000 ₪ בשנה.

מגמת החסכון ממשיכה גם באמצעי חשמל אחרים כמו מעבר לתאורות לד, שחוסך כ-55% מהוצאות החשמל, וכאשר מדובר על גופים גדולים כמו עיריות או מפעלים תעשייתיים הרי שמדובר על חיסכון של מיליוני שקלים מדי שנה רק על סעיף צריכת האנרגיה וזאת עוד לפני שהזכרנו את התמורה החיובית לשמירה על הסביבה, שבאה לידי ביטוי בהורדת רמת זיהום האוויר ומכאן את רמת התחלואה הכללית - פחות חולים, פחות בתי חולים, פחות תרופות- יותר בריאות ואיכות חיים.

גג סולארי. FA energy,
גג סולארי/FA energy

כיצד מבוצעת ההתקנה ומה חשוב לדעת?

תהליך ההתקנה מתחיל בהערכת פוטנציאל ייצור החשמל על בסיס הלוחות הסולאריים לאורך השנה ובחינת היקפי צריכת החשמל של המבנה. על סמך נתונים אלו מותאמת מערכת פוטו-וולאטית העונה על הדרישות- בהתאם לכך ניתן לחשב בקלות יחסית את הזמן הנדרש להחזר השקעה ולבחון את כדאיותה.

התקנה מקצועית תבטיח ארבעה עקרונות מרכזיים:

• ניצול מלא של הקרינה הנקלטת על הגג על ידי תכנון מיקום הלוחות ואת הזווית, שתפיק את המיצוי המירבי של קרינת השמש.
• עלות נגישה
• חיסכון בהוצאות תחזוקה
• מיצוי מרבי של שטח הגג על ידי פריסת לוחות יעילה והזזת דודי השמש אל הצדדים.

מה חשוב לוודא בטרם ההתקנה?

כאשר מתקינים את הלוחות על גג עם איטום של יריעות ביטונומיות יש לוודא שהלוחות מחוברים לבלוקים ולא ליריעות עצמן. בנוסף, יש לוודא שבגג אין בעיות איטום- ואם ישנן עדיף להזמין קבלן איטום בטרם התקנת המערכת- וזאת על מנת לחסוך בהוצאות מיותרות של פירוק והתקנה חוזרת.

משך תהליך ההקמה בדרך כלל הוא שישה חודשים מיום אפיון וניתוח הנתונים ועד לרגע בו המערכת החלה לפעול, בחלק מן החברות התהליך כולל ליווי מלא אל מול הרשויות וחיבור לחברת החשמל.

מה כוללת תחזוקת המערכת?

התחזוקה נוגעת לבדיקת הארקה שנתית, בידוד ובחינת יעילות הלוחות בניצול מלא של קרינת השמש- בדיקה זו נעשית על ידי מהנדס חשמל.

למי זה מתאים?

תשתית סולארית תתאים למרבית הגגות: החל מגג שטוח ועד גג רעפים משופע. ניתן להניח את הלוחות גם על גגות איסכורית וגגות מתכת. מעבר לכך כל בעל נכס שבבעלותו גג בשטח העולה על 80 מ"ר יוכל להתקין מערכת לוחות סולריים, לייצר את החשמל שלו ולהרוויח ממכירת קוט"ש בתעריף קבוע לחברת החשמל. . באופן זה הוא יכול לאפס את האנרגיה שלו- כלומר לייצר את האנרגיה הדרושה לו לצריכה. מערכת הלוחות הסולאריים מותקנת על גגות פנויים: בתי ספר, בתי עירייה, בתי כנסת, מוסדות, מפעלים, אזורי מסחר, בניינים משרדיים, בנייני מגורים משותפים וכן שטחים חקלאיים המוסבים לשדות סולאריים.

FAEnergy היא חברת EPC עד המפתח. עוסקת בהתקנה של מערכות סולאריות על גגות וקרקעות וידועה כאחת מהמייסדות של תעשיית הלוחות הסולאריים בישראל. לחברה ניסיון רב במתן שירותי התקנה לרוב החברות בארץ- גדולות וקטנות, החברה מבצעת אבחון ראשוני ובדיקות מערכות קרקעיות ובינוניות. לחברה הישגים מקצועיים ביניהם גילוי תופעת ה-PID בפאנלים הסולאריים.

החברה מעניקה ללקוחותיה מעטפת כוללת של שירותים המבוססת על איתנות לוגיסטית וידע מעמיק בהנדסת חשמל ומערכות סולאריות בפרט לרבות:

• לקיחת אחריות על פרויקט ההתקנה מתחילתו ועד סופו הכוללת טיפול בנושאים בירוקרטיים משלב קבלת האישור למטרת חיבור המערכת, ביצוע מדידות ותכנון קפדני הספקה והתקנה ועד חיבור לרשת החשמל הארצית, עם כל אישורים הנדרשים: מהנדס בודק סוג 3, קונסטרוקטור.
• התבססות על מרכז לוגיסטי עצמאי המספק ללקוח את כלל החומרים והאמצעים להתקנה, ללא תיווך צד שלישי ותוך שמירה על זמינות חומרים גבוהה- כדי להבטיח את התקדמות הפרויקט והעמידה בזמנים שהוגדרו מראש.
• צוותי עבודה קבועים, הפועלים יחדיו לאורך זמן בשיטה מסודרת השמה דגש על הבטיחות והאיכות. בכל צוות פועל ראש צוות בעל רישיון חשמל.
• עבודה תקנית לאורך הדרך תוך הקצאת המשאבים הדרושים לפרויקט- חומרים איכותיים, לוח מיתוג בעל תקן ישראלי מהיצרנים האיכותיים ביותר והקצאת כח אדם מיומן ומקצועי.


לשאלות נוספות ולשיחה ראשונית צרו קשר

בשיתוף FA energy
  • עוד באותו נושא:
  • סולארי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully