וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: האם אפשר לקנות בסופר עם לייקים? מסתבר שכן

בשיתוף צבי קרינסקי

14.1.2021 / 15:43

בראיון עם צבי קרינסקי הוא הצהיר ש"אם יש לכם קהילה או רשימת תפוצה, אפשר להפוך אותה להכנסה חודשית". שאלנו אתו איך עושים את התהליך הזה? ואיך מחשבים שווי של קהילה? והפתענו מהתשובה

מונטיזציה לקהילות דיגיטליות – זה בעצם להפוך לייקים לכסף – צבי קרינסקי. צבי קרינסקי,
מונטיזציה לקהילות דיגיטליות – זה בעצם להפוך לייקים לכסף – צבי קרינסקי/צבי קרינסקי

ממתי לייקים שווים כסף?

נתחיל בהתחלה: פעם, אי שם בעבר הרחוק, התהליך של הקמת עסק כלל רק 2 שלבים: 1. תלמד מקצוע. 2. תפתח חנות או בית מלאכה במקום ציבורי. תעודות וזמן קיום העסק, היו פחות או יותר כל מה שהשפיע על האמון והמוניטין שאנשים שייכו לעסק. לפני עשור, עוד כשקורונה היתה רק בירה על המדף, הנוסחה הזו התחילה להיכשל.

אנשים החלו להימשך למותגים מוכרים, לאנשי מקצוע ידועים, למסעדות מסונפות וליועצים ומטפלים ידועים שבאורח פלא לא בהכרח החזיקו בתעודות יוקרה או וותק רציני. זאת אומרת שבזמן שבעלי עסקים רואים בביטוי 'ידוע ומוכר' - תעודות ושנות ותק, הצרכנים רואים בזה משהו אחר לגמרי: המלצות ועדויות החליפו את מקומם של תעודות. והמושג 'אותוריטה' החליפה את מקומו של הותק, זאת אומרת הנוכחות הדיגיטלית של העסק פי אלף יותר חשובה מעצם שנת ההקמה.

הקורונה פשוט הכפילה את השלכות השינוי הזה: מהפך שלקח עשור, הואץ בעשור נוסף. בדיוק מסיבה זו, בעלי קהילות דיגיטליים, בעיקר אלו שכבר השקיעו מאמצים במתן ערך, יכולים יחסית במהירות להפוך את הקהילה שלהם לתזרים מזומנים חודשי.

איך יוצרים תזרים חודשי?

הדרך הקלה היא המלצה לקהילה על מוצרים של בעלי עסקים אחרים, מה שמכונה 'אפיליאייט', זו אומנם דרך קלה, אבל עם תוצאות חלשות מאוד. הדרך הטובה ביותר למצות את הפוטנציאל העצום של קהילה היא שבעל הקהילה ייצר מוצר פרמיום משלו, כי אז רמת האימון הרבה יותר חזקה וגם נשמר הטעם הטוב של הקהילה.

ואיך זה מתחבר ללייקים?

מישהו שמקבל הרבה לייקים על פוסטים בפייסבוק, שווה ערך למישהו שמקבל הרבה מענה על דיוורים שהוא מוציא. כל קהילה דיגיטלית שהיא, בין אם רשימת תפוצה, עמוד עסקי או קבוצה פעילה, או אפילו פרופיל שמקבל מעורבות רצינית על פוסטים וסטוריז, שווה כסף.

עד כדי כך, שאני ממליץ לאנשים שרוצים להקים עסק חדש לאמץ גישה הפוכה: קודם להקים קהילה דיגיטלית, או לפחות לייחס לזה חשיבות עיקרית, רק אחרי זה להעביר את האנרגיה להקמת העסק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

כמה עוקבים או נמענים צריך כדי להתחיל 'להרוויח על לייקים'?

השווי שלך שווה ערך לשווי של יכולת ההשפעה שלך. במקרה של קהילות ורשימות תפוצה, כל נמען פעיל שווה בפוטנציאל ל 200 שקלים בשנה. זאת אומרת אם יש לך רשימת תפוצה או קהילה עם 1,000 איש פעילים יש פה פוטנציאל סביר של 200,000 שקלים הכנסה בשנה.

שים במחשבון את מספר העוקבים ונמענים שלך ותכפיל ב 200. כמה יצא?. צבי קרינסקי,
שים במחשבון את מספר העוקבים ונמענים שלך ותכפיל ב 200. כמה יצא?/צבי קרינסקי

מי שיש לו קהילה דיגיטלית, מה הוא צריך לעשות כדי להרוויח?

יש 3 פעולות עיקריות:

1. חובה חובה להמשיך לתת ערך ותוכן.

הדבר הזה שבגללו הקהילה קיימת? זה תוכן. תתחיל לדחוף להם מכירות וכולם יברחו לך. הקהילה העיקרית שלי למשל זה רשימת תפוצה, ניתן להירשם אליה פה https://webtiger.co.il/wmail ולקבל 2-3 תכנים איכותיים כל שבוע.

2. ליצור מוצר פרמיום משלך

לרוב בעלי קהילות יש מקצועיות מסוימת. מספיק להפוך את המומחיות הזו לתוכנית לימודית ומשם לייצר מוצר פרמיום והכנסה רצינית.

3. לשתף סיפורי הצלחה

מה שלא יהיה שבעל הקהילה רוצה לקדם, צריך להגיע דרך סיפור מתוך הקהילה, זאת אומרת 'מושיק, קורא תכנים בדיוק כמוך, הגיע אלי במצב A והיום, אחרי השירות שלי, הוא במצב B' זה יוצר קשר חזק שגורם לשאר חברי הקהילה לחשוק בתהליך שמושיק עבר.

בעל עסק שאין לו קהילה דיגיטלית, מה הוא צריך לעשות?

ליצור קהילה. זה דורש מקצועיות לא פחות מליצור עסק. על רגל אחת:

1. להבין איך העסק שלך עוזר לעולם? מה בעצם אתה פותר בחיים של אנשים?
2. להבין מי הקהל הפוטנציאלי ביותר שצריך את העזרה הזו?
3. להיות המגדלור שלהם, לתת להם הכוונה בתור חברי קהילה.

מי שרוצה להפוך קהילה להכנסה, איך אפשר ליצור אתך קשר?

באתר שלי מופיעים כל הפרטים ליצירת קשר וקבלת הכוונה ראשונית. כנסו עכשיו והזמינו שיחה

צבי קרינסקי - מומחה מונטיזציה לקהילות דיגיטליות.

בשיתוף צבי קרינסקי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully