וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בעולם הייעוץ העסקי: הבטחה ל-100% הצלחה - או החזר כספי מלא

בשיתוף Expand

18.1.2021 / 9:45

מנש שערי, הבעלים של EXPAND, הוא יועץ מזן אחר. "רוב בעלי העסקים לא מבינים שהנהלת חשבונות או ראיית חשבונות זה לא ניהול של כסף", הוא אומר, ונותן לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים את כל הכלים כדי להצליח. המטרה: "להפוך את בעל העסק למתכנן ולא לכבאי שריפות"

יודע לתת מענה לכול חלק וחלק בעסק. מנש שערי. Expand,
יודע לתת מענה לכול חלק וחלק בעסק. מנש שער/Expand

מנש שערי הוא יועץ עסקי וארגוני מזן אחר. אחד כזה שלא יעשה הנחות ללקוח, לא ייקח לקוחות שאינם מוכנים לצאת למסע אמיתי והוא כל כך בטוח ביכולותיו וידיעותיו עד כדי שיבטיח החזר כספי מלא אם התהליך לא יצלח.

מנש שערי הוא הבעלים של EXPAND, עסק קטן, בוטיקי, לייעוץ עסקי וארגוני לעסקים קטנים ובינוניים. "אני יועץ עסקי רוחבי, זה אומר שאני יודע לתת מענה לכול חלק וחלק בעסק", הוא אומר. "לבנות את האסטרטגיה, לתכנן מערכים שיווקיים, להתעסק עם כוח אדם, עם הארגון של העסק והבנייה שלו, לטפל בכספים, לטפל בכול מה שקשור בניהול כספים, לסייע להנהלה להוריד לחץ ממנה תוך לימוד של האצלת סמכויות, לדעת לתת למנהל או למנהלים כלים כדי לנתח ולנהל את העסק שלהם על פי סטטיסטיקות ובצורה נכונה ועוד".

למקצוע הוא הגיע אי שם במילניום הקודם. "בשנת 1999 נחשפתי לידע כתוב, ידע ניהולי עסקי", מנש מספר. "הידע נקרא Hubbard Management System. רון הבארד ריכז ידע עסקי וניהולי במשך 40 שנה, שפורסם ב-11 כרכים עבי כרס. בשנות ה-90' איגוד היועצים של WISE , שאני חבר בו, התחיל להפיץ את הידע הזה בעולם, כידע עסקי וארגוני. היום יש אלפי חברות ייעוץ בעולם ומיליונים של עסקים וחברות שמשתמשים בידע הזה".

מנש עשה קורסים בכל מיני מקומות בעולם וקיבל רישיון מאיגוד היועצים לעסוק בידע הזה ולהפיץ אותו. "השוק של הייעוץ העסקי הוא מאוד פרוץ", מודה מנש. "אתה יכול גם בלי ללמוד ללכת להוציא כרטיס ביקור ולהיות יועץ עסקי, אף אחד לא יגיד לך שום דבר. אבל זה לא במקרה שלי. אני כבר 20 שנה לומד את התחום הזה, נתתי ייעוץ למאות של עסקים בהצלחה יתרה יש לומר".

אז מה בעצם קורה בייעוץ?

"הייעוץ שלי קודם כל בוחן את העסק פיננסית. לא כרואה חשבון, אלא כמי שאמור לנהל את הכספים. למשל כמה כסף העסק צריך להכניס, לעומת כמה שהוא מכניס בפועל. אני יודע מהר מאוד איפה העסק עומד ביחס למה שהוא צריך להכניס כדי להרוויח באמת, ואז מזהה איפה נמצאים החורים בעסק, ומטפל בכול דבר עם בעל העסק כדי להביא להצלחה".

והצלחה, כך נראה, זה תנאי הכרחי אצל מנש. "בהסכם שלי כתוב שאני מבטיח 100% הצלחה. הגעתי למצב כזה שאני כל כך בטוח במה שאני עושה, שאני מבטיח החזר כספי מלא תוך שלושה חודשי ייעוץ בלבד. אני יכול להרשות לעצמי לעשות את זה גם כי אני לא לוקח כל אחד לייעוץ, לוקח רק מי שאני רואה שאני באמת מתאים לו וישחק איתי את המשחק. הדבר השני הוא שאני בטוח בידע הזה, הוא ידע עסקי שהוכח שעובד. זה לא אני המצאתי את הגלגל. אני כבר התנסיתי בו ונתתי ייעוץ למאות של עסקים. לכן אני יכול להרשות לעצמי להבטיח את הדבר הזה".

אחד מעשרות מכתבי תודה שקיבל שערי. Expand,
אחד מעשרות מכתבי תודה שקיבל שערי/Expand

אז איך זה עובד בפועל?

"תוך שלושה חודשים רואים כבר שינויים מהותיים בעסקים שאני נכנס לעבוד איתם. כבר בפגישה הראשונה אני מזהה דבר שנקרא real why - הלמה האמיתי, ככה קוראים לזה. בפגישת האבחון הראשונית, שהיא יכולה לקחת שעתיים ויותר, ואני נותן אותה בחינם למי שמתאים, אני שואל מספיק שאלות כדי לזהות איפה נמצא ה'למה האמיתי' של העסק.

"רוב בעלי העסקים שמנסים לטפל בבעיות לא באמת מטפלים ב'למה האמיתי'. אם הם היו מזהים את המקור, הבעיה הייתה נפתרת ברוב המקרים. למשל, יש שאומרים לי כי הם בבעיה תזרימית בגלל שמשלמים להם שוטף 90, וזה לא נכון. כי אם משלמים לך שוטף 90 חודש אחרי חודש, השוטף 90 הזה הופך להיות שוטף (כלומר כל חודש). אתה צריך לממן רק את שלושת החודשים הראשונים, אבל אם אתה מושך את זה כבר כמה שנים, אז כנראה שזה לא הלמה שלך. זו דוגמה פשוטה".

הבעיות הכלכליות בסופו של דבר, ברוב המקרים, הן הבעיות המשמעותיות, לא?

"רוב בעלי העסקים שסובלים מבעיות בפיננסים, וכל היום רודפים אחרי הזנב של עצמם וחושבים איך סוגרים את החודש, איך משלמים את הצ'ק הבא וכד'. אני יודע מהר מאוד לשים להם מראה אמיתית, תוך חודש אחד של עבודה, הם מומחים במספרים של העסק שלהם, הם שולטים בעצמם במספרים, הם מגלים בעצמם מה הם צריכים לעשות כדי לטפל בבעיה. אני שם להם פאנל, והם רואים בדיוק מה קורה. מה שבדרך כלל הם חושבים זה שרואה החשבון שלהם יפתור להם את הבעיה הפיננסית וזה לא קורה. תוך 4 פגישות אני מלמד אותם איך לעבוד עם הפאנל שבניתי עבורם ואיתם כדי להגיע לתוצאות אמיתיות. (כאלה שמרגישים אותם ורואים אותם בגרפים).

"רוב אנשי העסקים מכוונים נמוך ממה שהם באמת צריכים, אז תמיד הם יסבלו. אם אתה יודע לכוון לאותה רמה שאתה צריך ומעבר אליה, סכום כסף כזה שיביא לך רווח, כרית מזומנים שנצברת בבנק - רווח אמיתי, לא כמו זה שמופיע בדו"ח השנתי שלך והוא רק על הנייר, כי הרווח רשום אבל כסף אין".

Expand. Expand,
Expand/Expand

בוא נדבר על נושא ההתנהלות. במקרים רבים זה מה שמכריע את העסק, חלק מזה קשור לאופי של בעל העסק

"זה נכון, ואני עוסק בכל הקטע של אתיקה, משמעת אישית, נוכחות אתית של מנהל, כל מה שקשור להתנהלות של מנהל כמו סדר, עבודה לא ככבאי שריפות אלא כמי שמתכנן וכל זה קורה בתהליך מהר מאוד, תוך כדי שאנחנו רואים את הבעיה ומתחילים להיכנס לפרטים. עושים את זה עם כלים פשוטים. למשל: אתה יוצא לשבוע עם תוכנית עבודה מסודרת. יש לך יומן אלקטרוני שבו אתה רושם את הפגישות שלך. זה נשמע כל כך מובן מאליו, אבל הרבה בעלי עסקים לא מנהלים תוכנית. העסק מנהל אותם והם לא מנהלים אותו".

איפה לדעתך הבעיות העיקריות בעסקים שאתה עובד איתם?

"רוב בעלי העסקים שאני שואל אותם מה המחזור שלך ומה הרווח הגולמי על מוצר כזה או אחר, הם לא ידעו לענות לי. אם אתה לא יודע את הנתון הזה לא תדע כמה כסף אתה צריך להכניס. יש את ההוצאות הקבועות, כמו ארנונה, שכירות, משכורות ועוד, ויש את העלות של המוצרים שאני מוכר. גם אם אני יודע מה ההוצאות הקבועות שלי, אבל לא יודע מה עלות חומרי הגלם שלי, אני לא אדע לעולם כמה כסף אני צריך להכניס.

"אם אתה יודע לאן אתה מכוון, באופן אוטומטי העסק יתחיל לעלות למעלה", ממשיך מנש ומסביר: "כי לאן שאתה מכוון לשם העסק הולך. גם אם לא נגיע לאותה נקודה שאתה צריך, המחזור שלך בטוח יעלה. בוא נגיד שאתה עושה את זה ואתה מתחיל לנהל את הפיננסים שלך יותר נכון, אז הלחץ יורד משמעותית" ותהיה פנוי יותר לניהול ופיתוח העסק ולא רק כבאי שריפות וכך הדברים ילכו וישתפרו.

ועכשיו, בתקופה של הקורונה, איך אפשר לעזור לעסקים?

"גיליתי נתון הוא מאוד חשוב, והמדיה תשנא אותי על מה שאני אומר. יש עסקים כמו אולמות חתונה ותיירות שאין מה לדבר עליהם, אובייקטיבית מצבם קשה. אבל אני מכיר אנשים מעולמות מגוונים, כולל תיירות, שהבינו את המצב ממש מהר ואמרו 'אני שורד, אני מנצח' ומצאו איזה נישה שהם יכולים לעשות ורצו עליה - ולא התכווצו והפכו לפושטי רגל. שמתי לב שאנשים שאומרים 'אני לא מוותר ואני מנצח למרות הכל' לעומת אנשים שצורכים חדשות כל היום ונכנסים לחרדות - הם באמת מצליחים. מי שאומר 'אני עושה הכל כדי לנצח ולעזאזל עם הקורונה', הוא מנצח ברוב המקרים. נתתי ייעוץ לעסקים שאמורים היו להיות במצב לא טוב בקורונה, והמכירות שלהם נסקו לשמיים. אני עובד עם גרפים. אני שם מהר מאוד פאנל, מערכת מדדים לעסק, ובעזרת המדדים האלה אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות. הקורונה היא לא פקטור מבחינתי. אני מאמין שמה שאתה מקדיש לו המון תשומת לב - גדל".

שינוי בהכנסות באחד העסקים שמנש עבד עמם. Expand,
שינוי בהכנסות באחד העסקים שמנש עבד עמם/Expand

גילינו מצב משברי בעסק, מה לעשות?

1. "להיכנס למספרים של העסק. בעל עסק שלא עושה זאת, יצליח רק בפוקס. חייבים להבין אותם טוב.

2. להפוך מכיבוי שריפות למתכנן. עצם זה שאתה יושב ואתה כותב את הפעולות שאתה צריך לעשות אתה כבר הופך יותר מתוצאה למי שגורם - הופך מנגרר לשולט.


3. להיפטר מסוחרי התוהו ובוהו - לא להקשיב לחדשות. מורלית זה משנה את המצב רוח באופן משמעותי, וגורם לשינוי חיובי. לא צריך להתייחס לכל נתון כטאבו.

4. לפי מה שראיתי, הסרטן של העסקים במדינת ישראל זה לא השוטף, הבנקים והפיטום בהלוואות שגם הם בעייתיים. הבעיה האמיתית היא חלוקת צ'קים דחויים (מבלי לדעת שההכנסות שיהיו באותו החודש יהיו גבוהות מההוצאות) לנסות למצוא דרכים לא לתת צ'ק דחוי. ברגע שחילקתי צ'ק דחוי הפרתי את החוק הראשון בנושא הניהול הפיננסי שהוא לוודא שההכנסות שלי גדולות מההוצאות ואם אין לי דרך לדעת את זה אני לא יכול לתת צ'ק דחוי! הדרך הנכונה לעבוד, בהעברות כספיות במועד העקרוני של התשלום".

אז אם גם אתם מעוניינים להטיס את העסק שלכם למקומות חדשים, פנו לאקספנד:

טלפון - 054-7694408

מייל: info@bizexpand.co.il

אתר

דף עסקי פייסבוק: Expand ייעוץ עסקי וארגוני
@expandforbusinesses

בשיתוף Expand
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully