וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רטיבות - כיצד מטפלים וכיצד נמנעים?

בשיתוף אינפרטק

21.1.2021 / 10:59

רבים דוחים טיפול בצנרת פגומה או בנזילות מתוך חשש שטיפול זה יצריך הרס ואי נוחות רבה. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת איתור וטיפול בנזקי מים ללא שבירת הקירות

נזקי מים. freepik,
נזקי מים/freepik

העולם מתקדם בקצב מהיר, הטכנולוגיה מתפתחת בכל התחומים, גם בתחום האינסטלציה. כיום קיימים פתרונות חדישים ומתקדמים לאיתור רטיבות בקיר, רטיבות בתקרה או ברצפה וטיפול בכל הנזילות השונות מבלי להרוס את כל הבית או את הקירות, מבלי שייווצר לכלוך רב שיגרום לכם להתבאס ולעבוד קשה בניקיון לאחר מכן. בקיצור, כבר לא צריך לחפור או לשבור - וקיימים פתרונות לאיתור נזילות ותיקון נזקים במערכות האינסטלציה השונות, ללא הרס!

חשוב לזכור זאת, כיוון שרבים בוחרים להתעלם מהבעיה, זוהי טעות נפוצה כי רובנו חושבים שאם החורף נגמר ואיתו חדירות מי הגשמים פוסקות, דעו שהרטיבות הכלואה שנותרת יוצרת מגוון תופעות לוואי לא נעימות - ריח מסריח, טחב, עובש ושלל חברים לא רצויים.

הרטיבות - ממה נוצרת בעצם?

הרטיבות כשמה כן היא, נוצרת מחדירת מי גשמים או כשלים במערכת האינסטלציה של המבנה. רבים אוהבים את החורף, אך מה שגורם להם לא לחבב אותו במיוחד אלו הגשמים, שנכון שמביאים מים לארצנו שגם ככה אין בה הרבה, אבל תוך כדי הם יוצרים נזילות רבות בהמון בתים ברחבי הארץ. רטיבות בקירות כתוצאה מנזילות - זוהי תופעה שכיחה ונפוצה. כך גם רטיבות הנובעת עקב כשלים במערכות האינסטלציה והאיטום במבנה, למשל בחדרי רחצה, במטבח או בכל מקום בו עוברת תשתית.

אחת הדרכים המקובלות לאיתור נזילות ורטיבות בקיר היא שימוש במצלמה תרמית שמאפשרת לנו לגלות נזילות שאינן גלויות לעין. איתור מוקדי הרטיבות בצורה כזו מאפשר לאתר את הרטיבות ברצפה ומתחת לה, לאתר רטיבות בקירות, מאפשר לגלות נזילות שחודרות מהגג אל תוך הבית ואפילו - לאתר מוקדי נזילות ממערכת האינסטלציה מהם דולפים מים מתחת לרצפה!

חשיפת רטיבות באמצעות מצלמה תרמית בשילוב בדיקות נוספות כגון: בדיקת הצפה, בדיקת המטרה, מאפשרת גם לאתר את כל סוגי הנזילות - כאלה שאינן גלויות לעין שצוינו מקודם בצנרת המים, רטיבות כתוצאה מנזילות בצנרת הניקוז שלכם, וכן גם בכל סוגי צינורות הביוב בבית שלכם.

גם במרפסת - חשוב לאתר נזילות

כדי לפתור נזילות במרפסת תרצו להבין ולמפות באופן מדויק ויסודי את כל הכשלים שנמצאים ברצפות המרפסת שלכם, להבין מאיפה בדיוק חודרים המים, לזהות בקלות מים שכלואים מתחת לרצפות שלא ימשיכו לחדור ולהרטיב את הבית.

בנוסף, אחד מסוגי הנזילות והרטיבות בקירות הנפוצים ביותר הינם נזילות מהגג אל תוך הבית והקיר. מי הגשם חודרים מתוך הגג, ולמי שאינו ערוך לגשמים שיורדים מדי שנה - עלול למצוא את עצמו בבעיה חמורה של רטיבות ושלל נזילות ברחבי הבית. הדבר העיקרי שחשוב לעשות הינו להבין מהו מקור חדירת המים כדי שתוכלו לטפל באופן ספציפי בנזילה מהמקום הספציפי שנמצא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הנזילות אותרו, אל דאגה! כל הפתרונות לתיקון צנרות ללא הרס

לפני שנמהר להזמין בעל מקצוע לתקן את הצנרת בדרכים הקונבנציונאליות ולהותיר הרס רב, דעו שלחברת "אינפרטק" ישנו שירות ייחודי ובלעדי בישראל הנקרא סטופטק - בו מתקנים ומשקמים את צנרת אספקת מים. זהו תיקון נזילות סמויות בצנרת מים תת-קרקעית בחצרות, בשטחים פתוחים ובבריכות שחיה מבלי להחליף את הצינור או להרוס כלל! התיקון מתבצע ע"י הזרמת חומר ייחודי לתוך הצנרת, המערכת מזהה את הנזילות וסותמת אותן בזו אחר זו. החומרים בטוחים ומאושרים לשימוש ע"י מכון התקנים ומשרד הבריאות. לא מדהים? נקי, מהיר, ללא עלויות נוספות והכי חשוב - מבלי להרוס תשתיות או להשאיר לכלוך ובלגן.

הבנתי, תיקון לצנרת מים יש, אבל מה עושים עם הנזקים בצנרת ביוב או ניקוז?

גם כאן יש לנו בשורה! תיקון פנימי של צנרת ניקוז או ביוב, ללא הרס. מתי נשתמש בשירות זה? במקרים של חדירת שורשים לקווי הניקוז או הביוב, חדירת עצמים זרים לצנרת כמו בורג, ברזל בניין, בטון, שאריות בניה וכן גם במקרה של חור בצינור, נתק בין חיבורי הצנרת, עיוות של הצנרת או אפילו קריסתה.

בעצם, כך אתם יכולים לחסוך בעבודה ובעלויות התיקון הרגיל מבלי לשבור קירות או תשתיות או לערב בעלי מקצוע נוספים.

שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לתיקון נקי ומהיר

ניתן לתקן ולשקם קווי ביוב וניקוז ללא הרס ע"י תיקון פנימי של הצינור מתוך חלל הצינור בכמה דרכים, או בשיטת ההטלאה בה מתבצע תיקון נקודתי במקרה בו קיים שבר בצינור/ סדק/ שורשים שחדרו לקו/ נתק בין חיבורי הצינורות/ חור בצינור ועוד... ישנה גם שיטת ההתזה בה נשתמש במקרים בהם קיים קושי להגיע אל הכשל בצנרת הביוב/ניקוז כמו בצינור מרובה זוויות או כאשר אין גישה נוחה לצינור. ואפילו כרסום חסמים באמצעות רובוט - שמכרסם את המפגעים הבולטים בחלל הצינור הפנימי ומותיר אותו חלק וללא הפרעה למעבר מים תקין.

טכנולוגיות תיקון אלו מאפשרות חסכון רב בכסף וזמן, ובעיקר מונעים הרס מיותר, פגיעה בתשתיות, לכלוך ובלגן.

אז מה תעדיפו, תיקוני אינסטלציה של פעם או תיקונים בטכנולוגיה בת זמנינו?

בשיתוף אינפרטק
  • עוד באותו נושא:
  • נזילות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully