וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שיטות להגדלת מספר הנרשמים במוסדות חינוך ואקדמיה

בשיתוף טל קורן

24.1.2021 / 11:10

טל קורן, מומחה לשיווק למוסדות חינוך ואקדמיה חושף את השיטות באמצעותן עזר ללקוחות שלו להגדיל בעשרות אחוזים את מס' הנרשמים

טל קורן. שירן אנג'ל,
טל קורן/שירן אנג'ל

התחרות הגוברת על כל תלמיד והרצון למלא את השורות מביאים לכך שמנהלי מוסדות חינוך ואקדמיה בהם בתי ספר, כפרי נוער, ישיבות, אולפנות, מכללות, אוניברסיטאות ועוד, מבינים את החשיבות בשיווק המוסד שלהם. חלק מהמוסדות מחזיקים איש שיווק פנימי אך מרביתם נעזרים בשירות של סוכנויות פרסום חיצוניות.

על מנת ליצור חשיפה רחבה ולהביא לגידול במספר הנרשמים הכין עבורכם טל קורן, מומחה לשיווק מוסדות חינוך ואקדמיה, את שבעת אבני היסוד שאתם חייבים להקפיד עליהם כדי להצליח בשיווק המוסד שלכם:

אתר שמניע לפעולה

מי מאיתנו לא עושה בדיקה באינטרנט על כל מוצר, שירות, או חברה, כדי לקבל פרטים נוספים לפני שאנחנו מקבלים החלטה האם לרכוש את המוצר או השירות. כך גם כשמדובר במוסד חינוכי. כל הורה שיקבל המלצה או יתקל בפרסום של המוסד שלכם, ייכנס בדרך כלל לאתר המוסד על מנת לקבל פרטים ראשוניים לפני שיצור קשר או יחשוב להגיע ליום פתוח. כל מוסד חינוכי חייב שיהיה לו אתר, זהו למעשה כרטיס הביקור שלכם.

אתר בעל מראה מרושל, לא עדכני ושאינו מותאם למובייל, ישדר חוסר רצינות וסביר להניח שכך גם ייתפס המוסד שלכם בעיניי הגולש שביקר בו ורוצה לקבל מידע על מגמות הלימוד, הקורסים, התשתיות והצוות שלכם.

מלבד הדברים הבסיסיים שחייב שיהיו בכל אתר כמו: פרטי יצירת קשר, אודות, גלריית תמונות וסרטוני וידאו, האתר חייב להניע לפעולה. המטרה המרכזית של האתר היא לגרום למי שמבקר בו להשאיר פרטים.

ישנן שיטות רבות להנעה לפעולה באתר: בין אם מדובר בטקסט, טפסים, וידאו, כפתורים ועוד. הדבר החשוב ביותר הוא להגיד לגולש מה עליו לעשות על מנת שתשיגו את הפרטים שלו ותיצרו איתו קשר. במקום לכתוב "צרו קשר", עדיף לכתוב "לייעוץ ראשוני ללא עלות לחצו כאן". הנה דוגמא להנעה לפעולה מתוך האתר של משרד הפרסום שלי, "טל קורן", שהביאה לפניות רבות.

טל קורן. טל קורן, צילום מסך
הנעה לפעולה/צילום מסך, טל קורן

ניהול דף / ערוץ / פרופיל ברשתות חברתיות

כולנו נמצאים ברשתות החברתיות בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ולאחרונה גם טיק טוק. לרשתות החברתיות כח והשפעה עצומה ודרכן מרביתנו צורכים מידע כיום.

פייסבוק פונה לקהל מבוגר יותר בגילאי 30-65, אינסטגרם היא פטלפורמה שמיועדת לקהל בגיל 16-30 ומתבססת בעיקר על תמונות.

יוטיוב פונה לקהל רחב בכל הגילאים ומתבססת על תוכן באמצעות וידאו ואילו טיק טוק מיועדת לגילאים הצעירים יותר, 10-16 ומציגה סרטונים קצרים של ריקוד, שירה ואתגרי רשת.

מרבית מוסדות החינוך מנהלים דף פייסבוק ולחלקם גם ערוץ יוטיוב ופרופיל אינסטגרם. לפני שאתם נכנסים לכל אחת מהרשתות חשוב להבין מה המטרה שלכם ולהקפיד לתחזק באופן שוטף את הדף, הפרופיל או הערוץ של המוסד שלכם.

כאשר הורה או מועמד יתעניין במוסד שלכם, סיכוי גדול שהוא ייכנס לאחד מהערוצים שלכם בנוסף לאתר ויחפש לראות תמונות, סרטונים ומידע נוסף.

טל קורן. טל קורן, צילום מסך
קידום בפייסבוק/צילום מסך, טל קורן

בלוג שנותן ערך

אחת הקטגוריות שאתם חייבים באתר שלכם היא בלוג, מדובר בארכיון בו אתם יכולים להעלות כתבות. הקפדה על עדכון האתר באמצעות כתבות מאירועי המוסד שלכם, עוזרת לחשוף את הנעשה למתעניינים חדשים, הורים, צוות וגורמים עירוניים.

מלבד עדכון של אירועים שוטפים, לבלוג יש חשיבות רבה בנתינת ערך למתעניינים בלימודים אצלכם. אם מדובר במכללה ללימודי הנדסה, חשוב שבבלוג יופיעו כתבות שיענו על שאלות שיש למועמד פוטנציאלי ואותן הוא מחפש בגוגל. דוגמא לשאלות כאלו: כמה זמן נמשכים לימודי הנדסה, היכן אפשר לעבוד בסיום התואר ועוד. הכתבות יסייעו לאתר להתקדם בתוצאות האורגניות בגוגל וימשכו קהל רלוונטי.

חשיפה לקהל רחב ומדויק באמצעות פרסום ממומן

כל אחת מהרשתות החברתיות הנ"ל וגוגל, הם פלטפורמות שעיקר הרווח שלהן מגיע מפרסום. כשאתם מעלים פוסט בדף הפייסבוק של בית הספר ייחשפו לאותו הפוסט 5%-2% מסך האנשים שאהבו את הדף שלכם.

אם יש לכם 1000 לייקים בדף, 20-50 איש ייחשפו לפוסט שהעליתם. כשאתם רוצים להגיע לקהל רחב יותר ובמיוחד כשהמטרה היא להגדיל את מס' הנרשמים אתם חייבים לעשות קמפיין ממומן. ניתן לעשות זאת באמצעות תשלום לאותה פלטפורמה כדי להיחשף לקהל רחב יותר.

פלטפורמות הפרסום המרכזיות כיום הן פייסבוק וגוגל. פרסום בפייסבוק מבוסס על דחיפה, אנחנו מראים את הפרסום לקהל שלא בהכרח ביקש לראות אותו. למערכת הפרסום של פייסבוק יכולות טרגוט מדהימות באמצעותן ניתן להגיע לקהל היעד שלנו כמו סינון לפי: גיל, מין, אזור מגורים, השכלה, תחומי עניין, מצב משפחתי ועוד. מודעה בפייסבוק תופיע עם המילה ממומן מעל וכך היא תראה.

טל קורן. טל קורן, צילום מסך
קידום בפייסבוק/צילום מסך, טל קורן

לעומת זאת הפרסום בגוגל הוא מבוסס חיפוש, כלומר אם מועמד מחפש "פנימיות נוער בצפון" ויש מוסד חינוכי שמפרסם את הביטויים האלה, הן יוצגו לו בתוצאות הראשונות, דבר שמגדיל את הסיכוי שילחץ על המודעה וישאיר פרטים בדף של המוסד.

אם יש כמה מפרסמים שמקדמים את אותן מילות חיפוש, מי שהשקיע יותר כסף יוצג גבוה יותר. מודעה בגוגל תופיע עם המילה מודעה מעל, כל התוצאות שמתחת למודעות הן תוצאות אורגניות.

חבר מביא חבר

אחד הדברים שכל בעל עסק יודע הוא שעולה הרבה יותר כסף להביא לקוח חדש מאשר למכור ללקוח קיים. ההורים והתלמידים שמתחנכים אצלכם הם "הלקוחות" והשגרירים הכי טובים שלכם. אם הם מרוצים הם ישמחו להמליץ לחברים להתחנך במוסד שלכם וכמובן שגם האחים שלהם יגיעו ללמוד אצלכם.

על מנת להשתמש בשיטת חבר מביא חבר חשוב לקיים שיחה אישית ופתוחה עם כל הורה ותלמיד/חניך במוסד שלכם ולקבל ממנו משוב על המוסד שלכם. מה הדברים שהוא מרוצה מהם וממה פחות, חשוב שתכינו מראש מדדים מספריים לכל קריטריון שתרצו לבדוק.

את השיחה חשוב שיקיים גורם חינוכי שנמצא בקשר עם אותו הורה או תלמיד כך שהוא יוכל לדבר איתו באופן גלוי. אחת השאלות שחשוב לשאול היא האם היה ממליץ לחבר או בן משפחה להתחנך במוסד שלכם. במידה וענה שכן, בקשו ממנו הפנייה של מועמד שהוא מכיר ויכול להיות רלוונטי. את הפרטים תעבירו לאחראי הרישום במוסד שלכם על מנת שיצור איתו קשר ויבדוק אפשרות לשלוח חומרים נוספים ולהזמין לסיור.

שיטת חבר מביא חבר פחות עובדת באמצעות פרסים, תחרויות, או שיחה קבוצתית. יש לעשות עבודה שיטתית, לדבר עם כל אחד באופן אישי ולהסביר את חשיבות הנושא להצלחת המוסד. בית ספר, כפר נוער, ישיבה, אולפנה, מכללה או אוניברסיטה שיפעלו בשיטה זו יוכלו לגייס בין 30%-20% מסך הנרשמים בלי להשקיע שקל בפרסום.

שימוש בהמלצות

להמלצות חשיבות רבה לפני קבלת החלטה כמעט בכל דבר שאנחנו עושים בין אם זאת המלצה של חבר או בן משפחה שקנה מוצר מסוים, או ביקורות שאתם קוראים לפני שאתם מזמינים חופשה או מבקרים במסעדה.

"אין הנחתום מעיד על עיסתו", הוא פתגם שמתאים בהחלט לשימוש בהמלצות. כאשר אדם או במקרה שלנו צוות חינוכי מרעיף שבחים על המוסד שלו, רמת האמינות של הדברים תהיה פחותה בעינינו כצופים מהצד שנחשפים למוסד ורוצים להבין אם כדאי להתחנך בו.

לעומת זאת המלצות של הורים, תלמידים ובוגרים ישדרו אמינות ויעזרו לנו להתחבר לסיפור של אותו אדם שהיה במצב שלנו ויכול לספר על הדרך שלו להצלחה. המלצה עשויה היטב תציג במה התלמיד רצה להצליח טרם הגעתו למוסד שלכם, למה בחר במוסד זה וכיצד המוסד עזר לו להצליח.

המלצה בוידאו נתפסת כאמינה הרבה יותר מהמלצה כתובה. את ההמלצות חשוב לשלב בכל מקום שניתן: באתר, ברשתות החברתיות וכמובן בקמפיין שלכם. כל המלצה יש לכוון לקהל היעד שלה. אם הקמפיין פונה לאימהות, חשוב שיהיה סיפור מרגש של אמא שתספר על הקושי שחוותה עם הילד וכיצד עזרו לו להצליח. כמה שיותר המלצות יותר טוב. הנה דוגמא להמלצה מוצלחת.

צרו רשימת תפוצה

יצירת רשימת תפוצה היא כלי חשוב כאשר מנהלים קמפיין לגיוס תלמידים. מדובר בדיוור באמצעות תוכנת שליחת מיילים בתפוצה רחבה. המטרה היא לגרום למועמד פוטנציאלי להשאיר את האימייל שלו ולאחר מכן להגיע לתיבת הדואר שלו באופן ישיר עם מידע שיגרום לו לקבל החלטה וליצור איתכם קשר.

תהליך קבלת ההחלטות שונה מאדם לאדם וככל שתיהיו איתו בקשר מתמיד תגדילו את הסיכוי להפוך אותו ממועמד פוטנציאלי לתלמיד במוסד שלכם. התכנים המרכזיים שחשוב לשלוח ברשימת הדיוור צריכים להתחלק בין שלושת הנושאים הבאים: תוכן בעל ערך, המלצות, אירועים והווי מהפעילות במוסד שלכם.

כדי להגדיל את רשימת התפוצה ולהגיע לקהל כמה שיותר רלוונטי אתם צריכים לבקש מכל ההורים, התלמידים והבוגרים להצטרף לרשימת התפוצה, כך כשתצאו בקמפיין לגיוס תלמידים הם יוכלו להפיץ הלאה בקלות.

לקהל חדש שלא מכיר אתכם תגרמו להצטרף לרשימה התפוצה שלכם באמצעות מתן "שוחד" כמו מדריך או סרטון, לדוגמא "מדריך מיוחד חושף: 3 הדברים החשובים ביותר לבחירת מסגרת לימודית לבני נוער עם בעיות רגשיות".

לסיכום, שימוש בשיטות המוזכרות בכתבה יסייעו לכם להגדיל את מס' הנרשמים וליצור תדמית חיובית וחשיפה רחבה למוסד שלכם. אני מזמין אתכם לתאם פגישות ייעוץ ראשונית ללא עלות בה אחשוף:

• מהי השיטה שעזרה ללקוח שלנו להגדיל ב - 78% את מס' הנרשמים?
• איך לסגור את ההרשמה במהירות וליצור רשימת המתנה לשנה"ל הבאה?
• איך להגיע לקהל רלוונטי ולהפסיק להתפשר על תלמידים שלא מתאימים?

לייעוץ ראשוני ללא עלות לחצו כאן ומלאו פרטים בטופס.

בשיתוף טל קורן
  • עוד באותו נושא:
  • שיווק
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully