וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור ההצלחה שהוביל לרבים נוספים: מטראומה אישית למאמנת נשים מצליחה

בשיתוף דנה יגן

25.1.2021 / 10:59

היא הייתה אשת הייטק מצליחה, תמיד סייעה לנשים ב"עצות זהב", בזכות יכולת תקשור שגילתה כבר בגיל 16. לפני כשלוש שנים אחיה התאבד ובזכות הטיפול שעברה היא עשתה שינוי דרמטי בחייה, ומאז היא מסייעת למאות נשים להגשים את עצמן. הכירו את דנה יגן, מומחית ב NLP ומתקשרת

זמינה עבור הבנות גם בין הפגישות. דנה יגן. איתן טל,
זמינה עבור הבנות גם בין הפגישות. דנה יגן/איתן טל

הנה סיפור מעורר השתאות: טרגדיה אישית של בחורה צנועה אחת, עובדת הייטק עם מסלול חיים ברור, גרמה לה לעשות שינוי בחיים, כזה שסייע וממשיך לסייע למאות נשים אחרות. מדובר במתקשרת והמטפלת ב-NLP, ומי שמגדירה עצמה כמאמנת, דנה יגן.

יגן (35), נשואה ואם לשלושה, בת לעולים מארגנטינה, מספרת שהתחילה את חייה באמת רק לפני כשלוש שנים. "כל הזמן בסביבה שלי ידעו שאני יכולה לעזור לאחרים, שאני 'דובי לב טוב', יודעת איך לתרום לקהילה, איך לתרום לסביבה שלי והכל ב'שושו', כי אני לא אוהבת בדרך כלל את אור הזרקורים", היא מספרת. "אבל הגיע הזמן להפיץ את הבשורה, כדי שאגיע לכמה שיותר נשים. כי רק מי שהיה בתהומות, יכול להוציא לאורות. עבדתי בהייטק במשך כמעט 7 שנים, ואחרי האובדן של אחי, שהתאבד לפני כשלוש שנים, החלטתי לעזוב את הקריירה הבטוחה ולעשות את מה שאני באמת אוהבת. הלחץ הזה של ההייטק בא על חשבון המשפחה, ואחרי שחווים סטירת לחי מהחיים בעקבות טראומה כזאת, אז מתחילים לשים את הדברים בפרופורציות אחרות, ולרצות לעשות רק את מה שאתה אוהב, ואני אוהבת לעזור לנשים".

קל לי להתחבר לנשים. יגן. איתן טל,
"קל לי להתחבר לנשים". יגן/איתן טל

למה רק לנשים?

"כי זה הכי קל לי להתחבר לנשים. הראש שלהן עובד בצורה מאוד מסוימת. הן מתחילות משפט אני כבר יודעת לסיים אותו בראש, אבל מתוך נימוס אני ממתינה שהן יסיימו אותו".

היום ניתן בעיקר לראות ולחוות את האנרגיות העצומות של דנה, אבל גם היא עצמה חוותה רגעים קשים מאוד, כאלה ששינו כאמור את מסלול חייה. "כשהייתי בחודש השביעי להריון, בעלי הגיע אלי לעבודה והודיע לי שאחי התאבד. לא היה לי כוח לנשום, היו לי שני תינוקות בבית, בת ובן, וזה היה נורא קשה. הכל היה שחור. לא הצלחתי לראות את האור, למרות שאני בן אדם אופטימי ושמח מטבעי. יש לנו נטייה לדיכאון במשפחה, וגם היה לי דיכאון אחרי לידה, הבנתי את זה רק בדיעבד, זה היה אחרי הלידה הראשונה שלי. כך שלצערי היה לי כבר ניסיון בדיכאון אחד ולצאת ממנו, ואחרי אחי התחלתי טיפול והבנתי שיש לי פוסט טראומה. בנוסף, שלוש שנים לפני שאחי התאבד גם אבא שלי נפטר. אחרי הטיפול הבנתי שאם אני קיבלתי את העזרה הזו וזה עזר לי לנשום ולראות, והייתי כל הזמן בגישה של פייק איט אנטיל יו מייק איט, פתאום זה השתנה פייט איט אנטיל יו מייק איט - זאת אומרת רק לאחרונה הבנתי שאמונה זה מה שמחזק אותך. אמונה, כזאת שעוזרת לך לצאת ממצב לא פשוט".

אחרי שעברה את הטיפול, הבינה דנה שעדיין חסר לה משהו. "חשבתי, מה בעצם חסר לי כמטופלת? והבנתי שהיה חסר לי שתהיה לי את התמיכה משבוע לשבוע. פעם בשבוע זה לא מספיק. מה אם יש לי נפילות באמצע השבוע כשאני נגררת מהחיים ולא בא לי לדבר עם אף אחד, רק עם הבן אדם שמטפל בי? אז לא היה לי את זה. אני החלטתי שאני נותנת את זה לבנות שלי, הן שולחות לי הודעות ואני תוך 24 שעות עונה. אני משתדלת להיות זמינה ככל האפשר.

המפגשים בשלושת החודשים הראשונים עד חצי שנה נערכים אחת לשבוע, בזום, בטלפון או פרונטלית. לאחר מכן, דנה ממשיכה ללוות את הבנות לפי צורך. "פעם בשבוע יש לנו מפגש ולקראתו אני עוברת על כל ההתכתבויות שלי עם אותה אישה ממהלך השבוע, עוברת על הסיכום מהמפגש הקודם - אותו אני שולחת להן אחרי כל פגישה כי כשזה כתוב לך מול העיניים זה עוזר לך להפנים את הדברים - אני בוחנת איתה איזה סיטואציות עברו השבוע ואיך אנחנו מתנהלות להבא. אני נותנת להן לא רק עזרה תיאורטית, אלא גם עזרה הלכה למעשה, פרקטיקה. זה לא העיקר באתי, שפכתי, הלכתי. זה באתי, למדתי על בשרי איך עושים, ואני אדע איך להתמודד הלאה, פה זה הקץ', פה זה השינוי בטיפול. אני שדרגתי את שיטת העבודה, אני נותנת מעטפת מלאה ללקוחה".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
התקשור התחיל אצלי בגיל 16. יגן. איתן טל,
"התקשור התחיל אצלי בגיל 16". יגן/איתן טל

את מתארת את עצמך כמתקשרת ומטפלת ב NLP, מה זה התקשור ומה עושים עם ה NLP?

"אלו דברים שאני ממש אוהבת להסביר עליהם. התקשור התחיל אצלי בגיל 16, אבל עוד לא ידעתי לתת לזה שם. שנים לאחר מכן כשהתחלתי להפיץ את השמועה שאני מתקשרת, קיבלתי טלפונים ממקומות הזויים מנשים שרצו לשאול שאלות, עוד לפני שהתחלתי ממש לעסוק במקצוע. לא פעם ולא פעמיים הייתי "נדחפת" לפוסטים בפייסבוק ונשים היו המומות מרמת הדיוק שלי ואוטומטית היו פונות אליי והיו הופכות עולמות להשיג אותי טלפונית בדרכים לא דרכים.

"קח לדוגמה את גוגל, זה מנוע חיפוש הכי מוכר שיש היום, אז לי יש מנוע חיפוש משל עצמי. בגוגל אתה רושם מילת חיפוש וכל האלגוריתמים שפועלים מוצאים לך תוצאות. לי יש אלגוריתמים שפועלים אחרת, כאלה רוחניים. זה בעצם נשמה שקשורה לנשמה שקשורה לעוד נשמה ועוד. כשאני מקבלת שאלה נניח מאותה אישה שפונה אלי, אני שואלת אותה לשמה ולשם של אמא שלה, כי אז זה יותר קל לי לקבל את השושלת שלה מבחינת השושלת הנשמתית, ואז אני מקבלת אינפורמציה מאוד רחבה. כמו שאתה רואה את הביטים של האינפורמציה בגוגל, אני מקבלת את זה בביטים אינפורמטיבים של נשמות".

ולגבי ה-NLP?

"את ה NLP למדתי לפני כשנתיים וזה כלי שעוזר להנגיש את המידע בצורה הכי נכונה שיש, וכמובן נתן לי כלים נוספים איך להתמודד מול הבנות שאני מאמנת אותן. אני לא מתייחסת אליהן כמטופלות, אלא 'הבנות שלי', כמו שם הקבוצה שאני מנהלת , 'הבנות של דנה'. כל אחת שפונה אלי נכנסת לי ללב, זאת אומרת שאנחנו מתחילות תהליך משותף, היא הבת שלי, לא במשמעות המילולית הרגילה, אלא כמטפורה. אני שלה. וזה לא כקלישאה, כי באמת חשוב לי שאותה אחת תצא מאותה סיטואציה כמו שאני הייתי בה. החוסר אונים, החוסר תקווה, החוסר רצון לקום בבוקר, זה מה שעבר עלי".

התחומים המרכזיים בהן עוסקת דנה בעבודתה עם הבנות הן זוגיות וקריירה. "בתכל'ס לנשים יש קו מאזניים, שזה קשור לקריירה ולזוגיות. למה זה הדברים הכי בסיסיים שלנו? כי הקריירה זה המקום לביטחון שלנו במוח הקדום כאישה, והזוגיות זה בעצם להביא ילדים או להרגיש בטוחה ברמה הרגשית, שזה גם קשור למוח הקדום שלנו. אם אחד משתבש גם השני משתבש".

תני לי דוגמה לתהליך בבקשה

"הגיעה אלי אישה במשרה בכירה במשרד ממשלתי ביטחוני, ממש מדהימה, יש לה הכל. יש לה את כל הנתונים האפשריים: גם יפה, גם חכמה, מבריקה. עשינו תהליך של שבירת תבניות בצורה הכי מדהימה שיכולה להיות, גם ברמת הזוגיות וגם ברמת הקריירה. סיימנו ביום רביעי האחרון בערב, והיא אמרה לא, אני רוצה עוד. אמרתי לה שלא, הסברתי שאני חושבת על טובתה האישית, ואני לא רוצה שתתחייב למסגרת נוספת של שלושה חודשים נוספים מראש. העברתי אותה למפגש אחת לשבועיים שלושה. אנחנו מורידות את התדירות של המפגשים עד שהיא מרגישה בטוחה מספיק כדי שלא אצטרך לתמוך בה בפגישות. הודעות הן ממשיכות לשלוח לי, גם אחרי שסיימו את התהליך. אני תמיד ברקע, הן יודעות שדלתי תמיד פתוחה".

לצד הנושא הזוגי, כאמור, דנה מסייעת לנשים גם ברמה העסקית והקריירה. "לא פעם ולא פעמיים בנות פונות אלי כי הן לא יודעות איך לפרוץ קדימה, איך לפרוץ את תקרת הזכוכית", היא מספרת. "אמנם זה לא רגשי, אבל זה כן מנטלי. פה גם ה NLP נכנס חזק לצד התקשור. אנחנו עובדים על מה מומלץ לה, איך היא צריכה לפעול, מה נכון לה בצורה אסטרטגית. כמו שאני חושבת עשרה צעדים קדימה איך לקדם את אותה אישה שקשה לה ברמה הרגשית ולהוציא אותה מזה, כנ"ל ברמה העסקית. אני מפרקת יחד איתה מה קשה לה ברמה של לפרוץ קדימה, מה הפחד שלה, מה לא עובד, מה מונע ממנה להתקדם. בעצם בונות לה תוכנית אסטרטגית, בונות חזון, בונות לוגו אם צריך ברמה העקרונית - ממש לטעת בה את הביטחון שהיא יכולה לעשות את זה. אחת הבנות עשתה בזכות התהליך הסבת מקצוע, אחרת שהייתה כל חייה שכירה יוצאת עכשיו לעצמאות".

אז גם אתן רוצות לעשות שינוי בחייכן? צרו קשר!

הנייד שלי: 054-7747248

המייל שלי: Dana85yagen@gmail.com

לדף הפייסבוק, לחצו כאן

לקבוצה "הבנות של דנה", לחצו כאן

לעמוד האינסטגרם, לחצו כאן

בשיתוף דנה יגן
  • עוד באותו נושא:
  • nlp
  • תקשור
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully