וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן העננים של ספיר בנס ציונה: עוטפים את הילדים בחום ואהבה

בשיתוף העננים של ספיר

26.1.2021 / 8:52

שמו של גן הילדים המקסים הזה הולך לפניו: הורים מכל האזור מגיעים, מראשון לציון, רחובות, באר יעקב ואפילו מושב נטעים. "הגישה שלנו יותר משפחתית, חום ואהבה", אומרת ספיר סימוני, בעלת הגן ובוגרת מכללת הרפז בחינוך לגיל הרך. שווה להכיר

"הילדים הם בעצם שלי". העננים של ספיר. העננים של ספיר,
"הילדים הם בעצם שלי". העננים של ספיר/העננים של ספיר

כולנו, כהורים, רוצים את הטוב ביותר לילדינו. מרגע לידתם אנחנו אוהבים אותם, דואגים להם וחולמים שיהיו תמיד מאושרים ומוגנים. הצעד הראשון, והקשה ביותר, הוא שחרור הפעוט לגן הראשון שלו פעם ראשונה בלי אמא, עם צוות שהוא צריך להכיר ועוד לא מעט ילדים, שדורשים יחס כמותו.

על בסיס המקום הזה הוקם הגן "העננים של ספיר" בנס ציונה. גן ששם לו למטרה שהילדים ירגישו שם כבית שני, ולא כקלישאה: המון חום, אהבה, אוכל טרי מדי יום, צוות משפחתי ומסור, מרושת במצלמות אבטחה ולחצן מצוקה במרכז הגן - ודאגה עצומה לקטנטנים.

על כל זה מנצחת ספיר סימוני, שאמנם היא רק בת 26, אבל בעלת ניסיון עשיר עם ילדים. "אני עובדת עם ילדים כבר 14 שנים, עוד כשהייתי בעצמי ילדה", היא מספרת, "בהמשך למדתי במכללת הרפז, והיום אני בוגרת תעודה 0-3, הגיל הרך". הגן עובד כל יום בין 7-17 ובימי שישי בין 7:30 ל-12.

סימוני מספרת כי הילדים של הגן "הם הילדים שלי בעצם, הגישה שלנו היא יותר משפחתית. יותר חום ואהבה לתת לילד, הביטחון שלו. אני תמיד אומרת שמפה הם יוצאים לגן עירייה, לא לאוניברסיטה, ושמה הם צריכים להתמודד עם שני אנשי צוות ו-30 ילדים. מבחינתי לתת להם פה את כל הכלים להתמודד שם, אם מבחינה חברתית, אם מבחינה עצמאית, עם מבחינת התמודדות עם הצוות החדש - כל הדברים האלה יותר חשובים לי מאשר ללמד אותם עוד פיסת מידע לא משמעותית, שבמילא יקבלו בהמשך".

לצפייה בסרטון של הורים מהגן:

בגן יש שלוש כיתות: תינוקיה, המיועדת לתינוקות בגילאי שלושה חודשים עד שנה, צעירים בגילאי שנה עד שנתיים, ובוגרים מגיל שנתיים עד גיל 3. בכל קבוצה יש בין 10-15 ילדים, ושני אנשי צוות לקבוצה. ורק כדי להמחיש עד כמה הגן משפחתי, זה הצוות: "אמא שלי עובדת בבוגרים, והיא גם הטבחית. מנהלת הכיתה של הבוגרים זאת מהא, אמא לארבעה ילדים, אישה מדהימה שקיבלתי אותה במתנה מהורים שמליצו לי עליה. בצעירים יש את הילית שהיא מובילת כיתה והיא חברת ילדות שלי, וענבל שהיא בת של חברה של אמא שלי. ואני בתינוקיה וכרגע אנחנו מחפשים עוד אשת צוות שתעבוד לצידי. ויש את אגם שהיא המחליפה הקבועה, אם מישהי חולה חלילה או בחופש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ויש גם מגוון חוגים. העננים של ספיר. העננים של ספיר,
ויש גם מגוון חוגים. העננים של ספיר/העננים של ספיר

הגן ממוקם בבית פרטי, עם חצרות גדולות, כשהחצר האחורית היא של הבוגרים, הקדמית היא של הצעירים והתינוקיה. "יש לנו חוגים, אמנם לא בקורונה, אבל כן בשגרה של בישול אפיה, תיאטרון וספורט, ובנוסף אנחנו עושים להם חוגי מוסיקה", מספרת ספיר. "כל יום יש יצירות, משחקים דידקטיים. יש לנו גינת ירק שהילדים שותלים והשאיפה שלנו היא לאכול משם את כל הירקות. יש לנו עץ לימונים שאנחנו מכינים הרבה לימונדה טרייה. אבל הכי חשוב לי זה שהילדים מקבלים פה המון חום ואהבה, שהילדים האלה הם באמת שלנו ואנחנו עושים את כל מה שאפשר בשבילם ובשביל מה שיהיה טוב להם".

העננים של ספיר. העננים של ספיר,
העננים של ספיר/העננים של ספיר

איזה יתרון נותנת לך התעודה של הגיל הרך?

"אני עושה 'השקפת עולם על הילד', ואם יש בעיה שצריך לשלוח בגינה לרופא או לאבחון כלשהו, למרות שאבחון זה פחות בגילאים האלה, זה מעל לגיל 3, אבל אם בכל זאת צריך, אני יודעת לאבחן. לא פעם אני שולחת לבדיקת ראייה שנייה, אני מפנה - ומשם הרופא מפנה לאבחון שפתי אם צריך, לדוגמה. זה גם מאפשר לי ברמת התוכן להתאימו לפי הגילאים ועוד".

אחת החוזקות של ספיר היא השקיפות, כפי שהורים רבים מעידים. "בסוף יום אין סיכוי בעולם שאני אגיד להורה, לדוגמה, שהכל היה בסדר אם לא היה כך. אם לילד היה יום לא טוב, גם במהלך היום אני מתקשרת להורה ושואלת איך היה בלילה, אם יש משהו חדש בבית שאנחנו צריכות לדעת עליו ועלול להשפיע על הילד. יש אצלנו שקיפות מלאה, ולא פעם הורים מופתעים עד כמה. יש הורים שמגיעים מגנים אחרים, ששם אמרו להם תמיד שהכל טוב, והשקיפות הזו חשובה להם מאוד".


רוצים לשמוע עוד? צרו קשר:

לאתר גן העננים של ספיר, לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק גן העננים של ספיר, לחצו כאן

לעמוד האינסטגרם גן העננים של ספיר, לחצו כאן

בשיתוף העננים של ספיר
  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully