וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו 5 הסיבות הנפוצות לכך שעסקים נסגרים ושמהן תרצו להימנע

בשיתוף אלין ניבין

26.1.2021 / 16:21

מדי שנה נסגרים כ-7.5% מהעסקים בישראל. מה גורם לסגירה ומהן נקודות החולשה שעסקים רבים נתקלים בהן? נפגשנו עם אלין ניבין, מחברת סיינטיפיק דיזיין לאב המלווה עסקים להצלחה ובחנו יחדיו את הסיבות שמובילות לסגירת עסקים וחשוב לא פחות, קיבלנו עצות כיצד להימנע מהן

בית עסק. אלין ניבין מנכלית Scientific Design Lab, מומחית בתחום מיתוג מבוסס מדע,
בית עסק/אלין ניבין מנכלית Scientific Design Lab, מומחית בתחום מיתוג מבוסס מדע

הקושי להסתכל על התמונה המלאה של העסק

בעלי עסקים ובמיוחד הקטנים שמתנהלים לבד ואולי עם עוד עובד או שניים, רואים לרוב את העבודה עצמה. הם נושאים עול עצום על הכתפיים ופשוט לא מספיקים לראות את התמונה המלאה של העסק. לחלקם יש רואה חשבון שמייעץ להם אך רובם פוגשים אותו רק לצורך הגשת דו"חות. "עסק מורכב מעובדים, לקוחות, סחורה, שירותים, הוצאות, הכנסות, יצירת חוויה והניהול מחייב את הבעלים בו זמנית לבצע מיליון פעולות" מסבירה ניבין.

"ברגע שבא מישהו מבחוץ, מסתכל על כל הפרטים, התמונה מתבהרת. כשבא "אורח" הוא יכול לראות האם התפוקה נמוכה, האם יש בעיה במיתוג ומה אפשר לעשות כדי להעלות את הרווחיות. עסקים יכולים להתנהל שנים בלי למצות את הפוטנציאל של העסק ולכן חשוב לעצור, לבחון את ההתנהלות והפעולות השונות או להזמין גורם חיצוני שיבצע זאת עבור העסק".

לחוויה של הלקוח יש חלק משמעותי ברווחיות של העסק והיא מתחילה ממבט ראשון. הלקוח בדרך כלל לא רואה מה מתרחש מאחורי הקלעים, אך הוא יודע להעריך מראה ויזואלי מרשים, מותג מעניין ושירות מעולה. על פי הגישה של ניבין, הסתכלות על התמונה המלאה ועבודה על המותג העסקי, יכולים פעמים רבות להקפיץ את העסק ולעזור לו להגיע למלוא פוטנציאל הרווחים.

בעיות פיננסיות ותזרים מזומנים

עסקים נפתחים מראש עם מגבלות פיננסיות. הם לא יכולים לעשות כל שירצו וכבר בתחילת הדרך יש להם התחייבויות כלכליות שיכולות להיות: הלוואה לפתיחת העסק, שכירות, מלאי ועוד. ההתנהלות עם הכסף צריכה להיות חכמה וכל הוצאה צריכה להתבצע לשם הכנסה ולא סתם הכנסה אלא גבוהה משמעותית מההוצאה.

"קבלת החלטות לא נכונות לגבי הוצאות הכספים, אי הבנה לאן הכסף הולך וחוסר תקשורת מול הבנק, כל אלה יכולים להוביל בסופו של דבר לסגירת העסק בשל קושי פיננסי". על פי ניבין, ישנם עסקים רבים שחשים שהכסף "בורח להם מבין האצבעות" ושינוי קטן בהתנהלות, העלאת המודעות והרווחיות, משנים את כל התמונה.

עבודה ללא תוכנית מסודרת

אנחנו הישראלים רגילים לפעול "מעכשיו לעכשיו". התקופה האחרונה העצימה את חוסר הוודאות ובשורה התחתונה עסקים עובדים ללא תוכנית מסודרת. הדבר משפיע על ניצול הזמן, על התקציב שקשה לעקוב אחריו ופעילות שמתבטאת לא פעם כקפיצה בין שלל משימות. עבודה ללא תוכנית מסודרת גורמת לפעילות לא נכונה של העסק וכתוצאה מכך גם לסגירה.

חלק מבעלי העסקים עובדים ללא תוכנית מתוך הרגל וחלק פשוט לא יודעים כיצד להכין את תוכנית העבודה. ייעוץ מקצועי ועבודה עם אנשי מקצוע שמתמחים בתחום יכולה לשנות את התנהלות העסק. היא תורמת ליעילות העבודה, משפרת את הרווחיות ואפילו משפיעה על התחושה האישית ועל המוטיבציה. הדבר נכון כמובן גם לצד הוויזואלי של העסק. תכנון נכון של עיצוב פנים ויצירת מיתוג (ברנדינג), אלו פעולות שנעשות פעם אחת או אחת לשנים רבות והן משפיעות על ההצלחה של העסק.

"כשאנחנו משתמשים במדע בתהליך העיצוב, מתאימים את הדרישות לתוכנית העסקית ונותנים טאצ' ייחודי לכל עסק, התוצאה היא עליה משמעותית במכירות וברווחים." מסבירה ניבין את התהליך.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
בית עסק. בית ספר לצילום ישראלי,
בית עסק/בית ספר לצילום ישראלי

שיווק יקר או התעלמות מפעולות השיווק

עסק חייב שיהיו לו לקוחות ולכן כל הזמן צריכות להתבצע שתי פעולות: שיווק שמטרתו הגעה ללקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים. בעלי עסקים רבים מעולים בתחומם אך פחות יודעים כיצד לשווק את עצמם וכך הם מגיעים למצב שהם מוציאים כספים על ניסיונות לא מוצלחים או שהם לא משיגים את המירב בתמורה לשיווק.

"בתהליך שיווק מסודר אנו קודם כל בוחנים איפה העסק יכול להרוויח ובונים את המותג בצורה הנכונה. נתרכז ביצירת ברנדינג, בניית נכסים בסושיאל ואם הדבר נכון נתפנה גם לעיצוב העסק". על פי ניבין, עקב האכילס של בעלי עסקים רבים הוא השיווק, אך לשם כך יש אנשי מקצוע מעולים שיכולים לעזור ואין צורך להתמודד עם המשימה לבד.

התמודדות מול כל האתגרים לבד

בעלי ובעלות עסקים רבים יעידו על כך שאחד הקשיים שלהם הוא להתמודד לבד מול כל האתגרים. "הבעיה אינה רק הבדידות אלא שבעלי העסקים זקוקים לבעל ידע להתייעץ איתו" מדגישה ניבין. "ההתמודדות מול האתגרים גם מקשה על מצב הרוח של בעלי העסקים, על המוטיבציה וגם עלולה להוביל להחלטות שלא תמיד משרתות את העסק על הצד הטוב ביותר".

התייעצות עם גורם חיצוני שמסתכל על התמונה הכללית, מנתח את הפעולות המתבצעות בעסק ומנחה אותו על פי הצורך והתחום, יכולה להיות ההבדל בין סגירה לבין פעילות משגשגת. עסקים אשר רוצים להשיג יותר ושרוצים לוודא שהם מקבלים את ההחלטות הנכונות, יתייעצו, ישאלו שאלות וייעזרו במומחים שיקפיצו אותם למעלה.

הכתבה בשיתוף אלין ניבין, בעלת תואר שני במנהל עסקים ומסייעת לעסקים במיתוג, עיצוב, שיווק והשגת היעדים.

לאתר

פייסבוק

בשיתוף אלין ניבין
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully