וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיזום או כריתת עצים? כך תבחרו בעל מקצוע

בשיתוף איכות הגיזום

27.1.2021 / 9:15

לא כל אחד יכול לספק שירותי כריתת עצים או העתקתם - הפעולה דורשת רישיון ממשרד החקלאות. איך תבחרו את חברת כריתת העצים הנכונה וכמה זה יעלה לכם?

כריתת עץ. freepik,
כריתת עץ/freepik

בין שהעץ שלכם מפריע לכם בחצר, בין שמדובר בעץ שבור שייתכן וייפול, ובין שמדובר אף בעץ שנמצא תחת בעלותה של רשות מוניציפלית או שמפריע לתהליכי בנייה עירוניים - החוק איננו מתיר לבצע את פעולת הכריתה, אלא לאחר אישור מוסדר מטעם משרד החקלאות או פקיד יערן מטעם קרן קיימת לישראל.

קבלת האישור לכשעצמו איננה אמורה להוות מכשול או בעיה חמורה, ויש בה רק הליך פורמלי המתכתב עם החוקים הקבועים במדינת ישראל. אולם מלאכת הכריתה עצמה, איננה יכולה להתבצע אלא על-ידי כורת עצים מוסמך.

רישיון כריתת עצים

במשרד החקלאות ניתן למצוא את ההנחיות המפורשות באשר לפקודת היערות, אשר מספקות מידע מקיף על קבלת הרישיון לכריתה או ביצוע העתקה של עץ. חשוב לקחת בחשבון שני רישיונות: האחד, רישיון אותו יציג כורת העצים המספק לכם את השירות. אין מדובר במקצוע פרוץ בו כל אדם יכול לספק שירות מסוג זה, ויש לזכור כי כריתתו או העתקתו של עץ, מלווה בצורך ליצור סביבת עבודה בטוחה הן עבור איש המקצוע והן עבור הסובבים. ביצוע עבודה רשלנית, יכולה להביא למיטוטו של העץ על מבנה או אף לסכן את הנוכחים.

הרישיון השני הנדרש, הוא ההיתר לכריתתו או העתקתו של העץ. ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אולם חברות רבות לגיזום עצים, העתקה וכריתה, מציעות ליווי בהליך זה כחלק מן השירות הכולל.

ניסיון מקצועי

בבחירתכם בחברה לכריתת וגיזום עצים, חשוב לבחור באיש מקצוע מנוסה או חברה בעלת הניסיון הנדרש. חברה מנוסה בתחום, תדע להבין את היקף הפרויקט על בסיס הנתונים הנדרשים, וכן לבחון את האפשרויות העומדות לפני מבקש הכריתה / הגיזום או עיצוב העץ.

האם ניתן להסתמך בהכרח על הניסיון שעליו מעידה החברה? ראשית כל ניתן למצוא את תאריך ההנפקה של רישיון כורת העצים, ובכך להבין את שנות הניסיון של איש המקצוע, ושנית מומלץ לבחון את השיח שקיים ברשת אודות החברה שמצאתם.

די בכך שתקלידו את שמה של חברת גיזום העצים בה בחרתם, כדי שתוכלו למצוא ביקורות אודותיה לחיוב ולשלילה. בדקו וקראו את הביקורות, ובחנו היטב את טיב הדברים. אם הביקורות משבחות, הרי שזוהי נורה ירוקה נוספת שתעניק לכם ערובה לאיכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תמחור

מנעד המחירים יכול להשתנות בין חברה לחברה. וכמו בכל שירות, גם כריתת עצים, עיצוב עצים, העתקתם או גיזומם, מלווים במחירונים משתנים.

כך לצורך הדוגמה, לגיזום עצים מחיר המושפע ממספר פרמטרים שונים וביניהם גובהו של העץ. האם בעל המקצוע נדרש לעבודה מאומצת בגובה על פני שטח נרחב, או שמא מדובר בעץ נמוך קומה ובעל מבנה רזה. כמו כן, סוג העץ ומידת חוזקו והצורך בציוד הנלווה, ישפיעו גם הם על המחיר. בכריתת עצים, המחיר המשוער לרוב מושפע מגובהו של העץ, וכן מן הצורך לפנות את הפסולת שתיוותר לאחר הפעולה.

בנושאים אלו, הרי שמומלץ לערוך סקר שוק מקדים, ולבחון את הנושא בקפידה. זכרו שהניסיון המקצועי משחק תפקיד חשוב, ולעתים מספר שקלים נוספים, יבטיחו לכם שקט נפשי, שביעות רצון וניקוי מוחלט של סביבת העבודה.

בשיתוף איכות הגיזום
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully