וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משייכנס אדר... איזה פורים יהיה לנו השנה?

בשיתוף בית אבי חי

27.1.2021 / 15:25

עקב הקורונה עדיין לא ברור מה יהיה בפורים הקרוב, ואם יהיה מה לעשות בירושלים, בתל אביב ושאר הערים ההומות. מה שבטוח, צריך כבר לחשוב על חלופות, למבוגרים ולילדים גם יחד. הכתבה תציג רעיונות כיצד לחגוג את פורים בצורה מלהיבה גם מהבית

מחופש לליצן. ShutterStock
תחפושת/ShutterStock

מה עושים השנה בפורים?

כמו בכל שנה משפחות רבות תוהות מה לעשות בירושלים, בתל אביב ובערים שונות בחג פורים. רבים כבר מחפשים אטרקציות חווייתיות בתקווה שאכן יהיה ניתן לצאת מהסגר ולחגוג כמו שצריך. עם זאת, כבר עכשיו ישנן חלופות שיאפשרו למשפחות רבות לחגוג את פורים גם מהבית, בשמחה רבה.

חשוב מאוד לארגן לכל המשפחה תחפושות אטרקטיביות כולל אבא ואמא ופשוט להתחפש. עם קצת מוסיקה, אוזני המן ומצב רוח טוב ניתן גם לארגן תחרות תחפושות משפחתית ולהצביע באופן אובייקטיבי למנצח/ה הגדול/ה.

הצעה נוספת היא להכין יחד אזני המן טעימות. אפשר להכין כמות גדולה יותר, להוסיף עוד ממתקים, ציור וברכה, ולשלוח משלוחי מנות למשפחות נזקקות או למלוניות של המבודדים. גם החיילים ישמחו לקבל משלוחי מנות, הכוללים גם גרביים חמים, מוצרי גילוח וכד'. העיקר שהפעילות בבית תהיה שמחה ומהנה עם ערך מוסף והרבה אהבה.

כיצד ניתן לחגוג בזום?

על מנת להרחיב את מעגל השמחה מעבר למשפחה הגרעינית, ניתן לקבוע מועד ולהיפגש עם המשפחה המורחבת, חברים, ילדי הכיתה או מכרים נוספים, ולעשות דרך הזום תחרות תחפושות, חידונים, מערכונים, שירים וריקודים, וכמובן להרים כוסית לכבוד האירוע.

אפשרות נוספת היא לקרוא במגילה אך בצורה מיוחדת. בשל הריחוק החברתי ייתכן ולא נוכל השנה לקרוא במגילה בבית הכנסת, ולכן חשוב מאוד לקיים את המצווה גם בבית. בבית אבי חי בירושלים למשל, מציעים פעילות של קריאת המגילה בזום בהנחיית אמנית המילים צביה מרגליות, ללא עלות, כשהדבר מותנה בהרשמה מראש. חשוב מאוד לחשוף גם את הילדים למנהג זה במיוחד בשל צו השעה. קריאת המגילה תאחד את המשפחה ותיתן דגש למנהג החשוב. כדאי להצטייד ברעשנים ובכל פעם שהמן נזכר - לרשרש בקול. זה בטוח ישמח את הקטנים שבחבורה.

סדנאות איכותיות בבית

לקראת קריאת המגילה ובכלל, אפשר לעשות בבית סדנת רעשנים פשוטה. שמרו מכלי פלסטיק וגביעים, קשטו אותם ביחד עם הילדים בדבקיות וטושים על בסיס ספירט, הכניסו מעט אורז, הדביקו את הגביעים והנה קיבלתם רעשן. ישנן כמובן דרכים נוספות והאינטרנט מלא בהצעות להכנת רעשנים.

סדנה נוספת שיכולה לבוא בחשבון היא סדנת איפור. ניתן כל יום לאפר את הילדים לדמות אחרת, אך בסדנה הם ילמדו איך לאפר. אפשרו להם להתנסות עליכם בעיקר.

גם סדנת מסיכות היא פעילות מבורכת והחומרים פשוטים. ניתן להשתמש בעיתונים ודבק ולהכין מסיכה אותה צובעים לאחר שהיא מתייבשת. אפשר להכין מסכות מנייר בריסטול, פלסטיק ועוד. העיקר שיהיה חג שמח ומאחד.

בשיתוף בית אבי חי
  • עוד באותו נושא:
  • פורים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully