וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפתור פחד קהל ב-4 שבועות ולתמיד

בשיתוף ערן הדס

28.1.2021 / 9:26

למרות שלעיתים נראה שאין סיכוי לשפר את המצב, דיבור מול קהל או מצלמה הוא מיומנות שניתן לרכוש - ניתן להתגבר על פחד במה גם כזה שמלווה אותנו לאורך שנים רבות

ערן הדס. באדיבות המצולמים
ערן הדס/באדיבות המצולמים

אם גם אתם חוששים לדבר מול קהל או מצלמה זה רק אומר שאתם נורמליים. כמה מתסכל זה יכול להיות, להרגיש את חוסר האונים הזה, לחשוב שכמעט בלתי אפשרי לשים את עצמנו בקדמת הבמה. רבים מכירים את הכאב הזה מקרוב. את פחד הקהל המשתק, את המשפטים שיוצאים מבולבל, ואת הקול רועד. אם גם אתם במצב כזה, אולי זה בדיוק הזמן שלכם להכיר את ערן הדס, האיש המנוסה בישראל שיודע לעשות מהפך לאנשים שלא סובלים לדבר מול קהל, ונאטמים לגמרי מול מצלמה.

"האנשים שמגיעים אליי יודעים שהם יכולים להשיג יותר", מספר הדס, "הם יודעים שיש להם יותר פוטנציאל, הבעיה שרוב האנשים לא עושים פעולות מספיק גדולות בשביל לממש את הפוטנציאל של עצמם, הם נעצרים ב"זה קשה" , "זה לא כזה פשוט" , "בעייתי", "אני לא בנוי לזה". לכן הופעה מול קהל או מצלמה, זו מיומנות שרוב האנשים נמנעים ממנה".

למה בעצם זה כל-כך חשוב בימינו?

"הופעה מול קהל היא חלק חשוב בשוק העסקי המודרני שבו למילה ולכושר השכנוע יש משקל מכריע ביכולת שלנו לפתוח דלתות, להתקדם, להשיג מטרות ולשגשג בשוק העבודה. כל מי שמבקש קידום או מעוניין להגיע לעמדת ניהול, כל יזם שצריך למכור את הרעיון שלו, כל איש עסקים עצמאי שצריך להזיז הרים בכדי לפתוח את הדרך לקידום העסק, כל עורך דין שצריך לטעון לטובת הלקוח שלו, כל מנכ"ל שמעוניין להניע את עובדיו - ובעצם, מי לא"?

את המוניטין שלו כמומחה המנוסה בישראל להופעה מול קהל ומצלמה, צבר הדס עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בגופי התקשורת המרכזיים בישראל, ואלפי מאומנים שהוא הוביל אל המטרות שלהם בעולמות המדיה, העסקים והניהול: סטודנטים לתקשורת שרצו להופיע בטלוויזיה; פוליטיקאים שהזדקקו להכשרה לפני נאום במליאה; מנכ"לים בכירים שרצו לקפוץ עוד יותר גבוה; בעלי עסקים שאף אחד לא הכיר; ואפילו שכירים עם פחד קהל שרצו לשפר את מעמדם.

הדס הוביל אותם למטרה בעזרת תוכנית ליווי מיוחדת המלמדת צעד אחר צעד איך הופכים למכונת דיבור משומנת.

היכרות קצרה למי שעוד לא יצא לו: ערן הדס עבד כעיתונאי בידיעות אחרונות, והוא זה שייסד, הקים וניהל את בית הספר לטלוויזיה של רשת (ערוץ 13). היה המנהל הקריאייטיבי הראשון של YES טלוויזיה בלוויין, ומוגדר כמאמן העל של המנהלים הבכירים ואנשי העסקים שרוצים לעלות על במות, לככב בישיבות וכנסים, וגם להתראיין בטלוויזיה. הדס גילה והצמיח בבית הספר לטלוויזיה כמה מהדמויות הטלוויזיוניות המוכרות לכולנו היטב, והוא המאמן הכי מנוסה בישראל להופעות מול קהל ומצלמה. מספרית, אין בישראל מישהו שראה יותר מאומני הופעה ממנו.

הדס ליווה מאות חברות ובעלי עסקים בבניית המותג האישי שלהם. בין החברות והגופים שעבד איתם אפשר למצוא את משרד ראש הממשלה, שגרירות ארה"ב בישראל, נבחרת ישראל בכדורסל, כנסת ישראל, עיריית תל אביב, בנק הפועלים, בנק לאומי, 'HP', 'גולף אנד קו' ועוד

ערן, האם זה לא כשרון מולד? באמת אפשר לקחת אדם שמתקשה לדבר מול קהל באופן שוטף ומרשים, ולהביא אותו במספר מפגשים קצר אל היעד הנחשק?

"זו בהחלט מיומנות שניתן לפתח. רבים מוצאים את עצמם חסרי אונים אחרי שנים של פחד לדבר בציבור. כשבעל עסק או מנכ"ל מתקשה להביע את עצמו ברוגע מול קהל, וחווה תופעות של התרגשות, דפיקות לב, ואפילו הזעות ורצון להימנעות מהסיטואציה, הוא בטוח שאת הפחד שלו לא ניתן לפוגג. אין יום שמישהו לא אומר לי: "איתי אתה לא תצליח".

ומה קורה בפועל?

"רובם לא האמינו כמה זה היה מהיר, פשוט, וממש משנה חיים. אני מסביר להם ברצינות מלאה: 'זו לא גזירת גורל. קודם כל אני אלמד אותך איך להופיע מול קהל, איך לבנות הרצאה, איך לרתק אותם, לסחוף את הקהל, איך להתראיין בטלוויזיה ואיך להעביר את המסר'. ומאז הכל יהיה קל, רגוע, ומהנה".


האם כל אחד יכול להופיע מול קהל ומצלמה?

"כל אחד יכול להגיע למיצוי פוטנציאל גבוה ולהפוך לדובר מעולה, אם ירצה. כבר בפגישה הראשונה מתחילים לרכוש כלים ביצירת פתיח כובש, אמצעים רטוריים שיוצרים קשב גבוה, מרגישים בטחון עצמי, האמונה ביכולת עולה, ועכשיו זה נראה אפשרי".

ערן הדס. באדיבות המצולמים
ערן הדס/באדיבות המצולמים

אילו יעדים נוכל להשיג לאחר רכישת הכלים?

"כלים נכונים בהופעה מול קהל מעלים את הערך האישי שלנו, בונים לנו מוניטין, ובדרך פלא פורשים בפנינו שטיח אדום להצלחה. הכלים המקצועיים פשוטים - והם יסייעו לכם להגיע לשלב הבא.

תוך כמה זמן ייעלם פחד הקהל?

"כבר בפגישות הראשונות -יש שינוי! אנשים נחנקים עם זה שנים, והיו משוכנעים שזה לכל החיים. שהם לא מסוגלים. לאחר תרגול לא ממושך, הם חשים הקלה גדולה, אבן גדולה נגולה מעל ליבם, והם מדווחים על כמעט 'לידה מחדש'. אנשים מסכמים בדרך כלל את החוויה במילים "חבל שלא עשיתי את זה קודם"...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בשיתוף ערן הדס
  • עוד באותו נושא:
  • פחד במה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully