וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,700 מגני סייבר דרושים בישראל - מי יכול להגיע לשם?

בשיתוף מכללת סלע

31.1.2021 / 8:55

קורס סייבר ולימודי אבטחת מידע הפכו ללהיט בשנת 2020. שוק העבודה בסייבר רותח. אבל לא הכל ורוד. רק מי שיתכננו נכון את כניסתם לתחום הסייבר יצליחו ויתקדמו

סייבר. freepik,
סייבר/freepik

קורס סייבר ואבטחת מידע למתחילים הפך להיות קורס מבוקש מאוד, אך לצערנו רבים שניסו התאכזבו. כיצד תוכלו אתם ללמוד מהטעויות של אחרים ולהצליח להתקבל לעבודה כמגני סייבר?

מגן סייבר ואבטחת מידע - דרושים ללא הפסקה

בישראל של 2021, יש בכל יום אירוע סייבר אחד לפחות. ארגונים, חברות ועסקים חייבים להגן על הנכסים האלקטרוניים שלהם. לכן הם מגייסים לשורותיהם אנשי סייבר ואבטחת מידע רבים ובדחיפות. מגפת הקורונה הביאה איתה מספר תופעות שגרמו לעליה מסחררת בכמות אירועי הסייבר ואבטחת המידע: התרחבות משמעותית של העבודה מרחוק, גידול בשימוש במחשוב ענן, ירידה חדה בהכנסות של מיליוני בני אדם שדחפו חלק מהם לעולם הפשע הדיגיטלי וברמה הלאומית, התעצמות המלחמה במישור הסיברנטי. כל אלו הביעו לעליה של כמעט 85% בכמות התקפות הסייבר על חברות וארגונים ישראליים. מה שבאופן טבעי הביא לדרישה עצומה לעובדי סייבר.

קורס סייבר ואבטחת מידע - לימודי סייבר מומלצים

הצעות חדשות רבות של קורסים ללימודי סייבר שוטפות את שוק הלמידה בתחום אבטחת מידע. תלמידים רבים נרשמו לקורסי סייבר והשתלמויות בתחום. חברות ההדרכה חדשות קמו כפטריות אחרי הגשם והבטיחו הרים וגבהות לנרשמים - אבל, לצערנו נפגשנו עם כמויות עצומות של בוגרים מתוסכלים. בדומה לתקופת הבהלה לזהב - לא כל מה שנוצץ אכן שווה זהב. חובה לבחור נכון. יש לברר ולבחור קורס סייבר מומלץ, קורס סייבר עם חוות דעת בוגרים מעולה, קורס אשר באמת יכול לתת לכם את ההזדמנות להפוך למגיני סייבר ולהמשיך ולהתקדם לתפקידי מפתח בתחום. אז כיצד יודעים לבחור נכון? כאשר יש כל כך הרבה הצעות, מי הוא קורס סייבר שמוביל להצלחה?

מכללת סלע - בחזית הסייבר העולמי עם ניסיון של 30 שנה

פנינו לדר' רוני דויטש, מומחה לסייבר בעל שם בינלאומי, דיקאן בית הספר לסייבר במכללת סלע ושאלנו: מה הופך את מכללת סלע למומחית בתחום? "סלע הינה בית תוכנה בינלאומי מוביל, בעל סניפים בארה"ב, קנדה והודו" מציין דויטש. אנחנו מתמחים במחשוב לענן, בפיתוח תוכנה מתקדמת להייטק וביישום טכנולוגיות DevOps חדישות. זכינו שבע פעמים בתשע השנים האחרונות בתחרות הבינלאומית היוקרתית של מיקרוסופט לבתי תוכנה, תחרות בה משתתפים כ-15,000 בתי תוכנה מדי שנה, להיות על הפודיום (1 מתוך 3 הפינליסטים). זו הכרה משמעותית ביכולות של מכללת סלע בעולם ההייטק.

סלע הייתה הראשונה בארץ ובאזור EEMAE (East Europe, Middle East & Africa) כולו לקבל הסמכת MSP - ההסמכה הגבוהה ביותר למקצועני מחשוב ענן, אנחנו ברוקר של שירותי ענן של שלושת ספקיות הענן הגדולות ובמכללת סלע אנו מייצרים ערכות לימוד להייטק עבור ענקיות טכנולוגיות כמו מיקרוסופט, ערכות לימוד איתן מלמדים באלפי מרכזי הדרכה בעולם ובישראל. סייבר ואבטחת מידע קשורים בטבורם למחשוב ולמחשוב ענן. מיקומה המרכזי של מכללת סלע (חלק מבית התוכנה סלע) בעולמות אלו מאפשר לנו להיות בחזית הטכנולוגית של הסייבר ואבטחת המידע. ההתמודדות היום-יומית שלנו במכללת סלע עם הטכנולוגיה, מימושה והדרכים לשימוש בה מביאים אותנו לפתח ידע ולהתמקצע בתחום הסייבר ואבטחת המידע כל הזמן, מסכם דויטש.

סייבר. freepik,
סייבר/freepik

שוק העבודה לסייבר - בשנים 2021 - 2022 ובמבט קדימה

שוק העבודה נכון ל-2021 זקוק לכמעט 5,000 משרות בתחום הגנת הסייבר - מגן סייבר ואבטחת מידע. אבל האם מדובר במקצוע שהדרישה אליו היא נקודתית, לדוגמא בגלל המגפה או שהצפי לשנת 2022 ואיילך היא שהדרישה למקצוע תמשיך להיות גבוהה? אנו רואים שתי מגמות שרק יילכו ויתחזקו. מחד התרחבות השימוש בטכנולוגיה לתחומים חדשים וסופר מעניינים: רכבים אוטונומיים, מחשוב לביש, מחשבים קוונטיים, רשתות דור 5 ועוד ומאידך עולם הפשע ולוחמת הסייבר מצליחים יותר ויותר לבצע פריצות מוצלחות, פריצות למחשבים, גניבת תוכן, דרישות כופר ואף פגיעה בתשתיות לאומיות - כל אלו צברו הצלחות מהותיות בשנה החולפת. זה רק מעודד את אותם גורמים זדוניים להמשיך הלאה בשנת 2022 ובשנים הבאות, מספר דויטש. לכן במבט ל-2022 ולעשור הקרוב אנו במכללת סלע בטוחים שהדרישה למגני סייבר ואנשי אבטחת מידע תיוותר גבוהה מאוד. כל מי שיילמד קורס סייבר מומלץ צפויה לו קריירה רבת שנים בתחום. אבל חשוב להדגיש - רק לימודי סייבר במכללה טובה וברמה נאותה עשויים לתת לכם בסיס איתן ומקצועי, בסיס אשר תזדקקו לו בעולם הסייבר ההולך ונהיה יותר ויותר מורכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לימודי סייבר לשוק עבודה מאתגר

שוק העבודה והתפקידים בעולם הסייבר בשנת 2021 הינו שוק בהתפתחות. איומי הסייבר השונים שאנו חווים מתחדשים, משתכללים ומשתנים תדיר וכך כמובן גם ההגנה נגד אותם איומי סייבר חייבת להתחדש. כאן המקום להדגיש את החשיבות של בחירת קורס סייבר ואבטחת מידע מומלץ.

קורס הסייבר שתלמד חייב להכין אותך בצורה המיטבית לקריירה של שנויים וחידושים. קורס סייבר במכללת סלע הינו קורס מקצועי ומעמיק שאינו מסתפק בסקירה שטחית של הנושאים. קורס סייבר של מכללת סלע חותר להעניק לבוגרים הבנה טובה של הטכנולוגיה ותובנות משמעותיות על עולם אבטחת המידע. לימודי הסייבר המקיפים במכללת סלע יתנו לבוגר בסיס מקצועי רחב עליו הוא יוכל לבנות ולהתפתח לאורך כל הקריירה שלו בעולם הסייבר ואבטחת המידע.

מאנטי-וירוס למערך סייבר כולל

לאור התחדשות סוגי האיומים, חברות מוצאות את עצמן ממציאות תפקידים או מרכיבי תפקיד חדשים. היסטורית אנשי הסיסטם (אנשי ההתקנה והאחזקה של המחשבים) היו עוסקים גם בסייבר - לדוגמא התקינו אנטי-וירוס וחומת אש (Firewall). היסטורית לא היו בעצם תפקידי סייבר ספציפיים. בשנת 2021 אנו נמצאים הרבה מעבר לכך. חברות גדולות ובייחוד חברות רב-לאומיות וארגונים ממשלתיים יצרו מחלקות סייבר, הגדירו תפקידים ייחודיים לאנשי סייבר והן מציעות משרות בתחום אבטחת המידע. עבור ארגונים קטנים יותר, קמו חברות המתמחות בשירותי סייבר - חברות אשר מציעות שירותי הגנת סייבר על בסיס נקודתי (בדיקת מצב, תגובה לאירוע סייבר וכד') או באופן שוטף (לדוגמא ניטור וחסימת פרצות בזמן אמת). גם חברות אלו מציעות מגוון משרות לתחום.

סייבר. freepik,
סייבר/freepik

מיישם הגנת סייבר

מיישם הגנת סייבר - המכונה לפעמים SecOps מתכנן, מיישם, מפעיל ומתחזק את הגנת הסייבר של הארגון. במה עוסק מיישם הגנת סייבר? תפקידיו רבים ומגוונים: ההגנה על המחשבים האישיים במקום העבודה, ההגנה על מחשבי של העובדים מרחוק, ההגנה על הסביבה הארגונית בתוך הניידים של העובדים, חומות האש וההגנה על תכנים נכנסים כגון EMAIL ואתרי אינטרנט שהעובדים גולשים בהם. תפקידו של מיישם הגנת הסייבר להבין לעומק את סביבת המחשוב הארגונית, לתכנן עבורה הגנה חזקה ומתחדשת ליישם את ההגנה על-ידי התקנת תוכנות מתאימות וליישום מדיניות שימוש במשאבי הארגון. מיישם הסייבר כל הזמן תר אחר כלים טכנולוגיים שיעזרו לו להתמודד עם ההאקרים המנסים לתקוף את הארגון. עליו לבחון ולבחור את הכלים המתאימים וכמובן לעמוד באילוצי התקציב שהארגון מעמיד לרשותו. בנוסף עליו לתכנן ולנהל פתרונות הנדסיים, לייצר מדיניות ונהלים וליישם אותם. עליו לדאוג שכל עובדי הארגון משתמשים במשאבים הטכנולוגיים בכפוף להגדרות ולנהלים (לדוגמא החלפת סיסמא בכל שלושה חודשים).

לימודי מיישם הגנת סייבר

כפי שראינו תפקידו של מיישם הגנת הסייבר הינו רחב וכולל מרכיבי תפקיד טכניים, תכנוניים וניהוליים. לכן חשוב שלימודי סייבר ואבטחת מידע ילמדו את כל המרכיבים הללו. דר' דויטש מציין שרק מי שילמד קורס מעמיק הכולל עבודה מעשית רבה, יוכל לעבוד ולהתקדם בתחום מיישם הגנת סייבר. במכללת סלע אנו לא מסתפקים בסקירה ולימוד שטחיים של טכנולוגיות. אנו מלמדים לעומק מתוך רצון שהסטודנט יכיר, יבין ויוכל לתכנן הגנת סייבר מעולה בשנת 2021 ובשנים הבאות.

השכר הצפוי של מיישם סייבר - נכון ל-2021

בוגר קורס סייבר ואבטחת מידע, נכון לרבעון הראשון של 2021 שבחר לעבוד כמיישם סייבר ישתכר בממוצע כ-10,000 ₪. מיישם שהצליח להתקדם יקבל כעבור ארבע שנים כ-15,000 ₪ בעוד מיישם בעל 6 פלוס שנות וותק יקבל כ-23,000 ₪ ואף יותר.

היות שהיכולת להתקדם היא הדבר החשוב ביותר בתחום, במכללת סלע אנו מלמדים קורס סייבר ואבטחת מידע מקצועי ומעמיק על בסיס הניסיון הרב של בית התוכנה שלנו. לימודי הסייבר בסלע מקנים לבוגר את הכלים שהוא צריך בתחילת דרכו ואת הכלים להתקדם בהמשך.

בודק סייבר - כובע לבן מול כובע שחור

אחד התפקידים המבוקשים בתחום ה-סייבר ואבטחת המידע. נקרא גם האקר כובע לבן. בתפקיד זה העובד "מתחפש" להאקר והוא מנסה לפרוץ לארגון כדי לגלות "חולשות" - פרצות העלולות להוות נקודות תורפה אותן האקר אמיתי ינצל. ארגוני ענק מעסיקים אנשים כאלו כעובדים קבועים בעוד ארגונים קטנים יותר רוכשים שירותי בדיקה מחברות מתמחות.

לימודי סייבר ואבטחת מידע להאקר כובע לבן

האקר כובע לבן חייב ללמוד מגוון רחב של תוכנות וסוגי ציוד תקשורת. עליו להכיר היטב מבנה של מחשבים, של מערכות הפעלה, של רשתות תקשורת, כלים של עבודה מרחוק וציוד בעולם התקשורת. מעבר לכך, בתחום המיומנויות הרכות עליו ללמוד כיצד "מריחים" פרצות, כיצד עוקבים אחרי "קצה חוט" וכיצד להביא נכון לידיעת הארגון את חולשות מערך הסייבר מבלי ליצור אנטגוניזם של אלו שבנו את המערך. חשוב לזכור שכאשר אתה האקר כובע לבן עליך ליישם לימודי סייבר רבים ומגוונים ולכן חשוב שקורס סייבר ואבטחת מידע אותו תלמד יכין אותך בהתאם.

השכר של האקר כובע לבן - נכון ל-2021

שכרו של בוגר קורס סייבר שיבחר לעבוד כהאקר כובע לבן, נכון לרבעון הראשון של 2021 הוא כ-11,000 ₪ לחודש. לאחר התמחות וארבע שנות וותק ההאקר הזה צפוי להרוויח כ-17,000 ₪ ואם יתקדם מקצועית כשיצבור 6 פלוס שנות וותק הוא צפוי להרוויח 26,000 ₪ ואף יותר. כפי שאנו רואים היכולת להתקדם היא הדבר החשוב ביותר בתחום. לכן במכללת סלע אנו מלמדים קורס סייבר ואבטחת מידע עם מיטב המרצים וברמה הגבוהה ביותר. לימודי הסייבר בסלע מקנים לבוגר את הכלים שהוא צריך בתחילת דרכו ואת הכלים להמשיך ולהתפתח.

מגיבים להתקפות סייבר - מחלקת התאוששות

כל מערכת סייבר בסופו של חשבון תיכשל. כאן נכנסים לתמונה המגיבים להתקפות סייבר. תפקידם של המגיבים - להגיב . כלומר לתכנן מראש דרכי התאוששות מהתקפות ודרכי תגובה להתקפות. פעולות פשוטות כמו גיבויים, הצפנה וכפילויות ( Redundancy, יתירות) של משאבים לצורך התאוששות מהירה הינם הבסיס. תכנון התגובה, כולל מסרים, צוות התגובה וכד' הינם הצד הרך שמגיבי הסייבר עוסקים בו. המגיבים מגיבים בזמן אמת על-ידי בלימת ההתקפה לפני התפשטותה והתרחבותה. בהשאלה הם דומים לתאי הדם הלבנים בגוף האדם.

לימודי סייבר ואבטחת מידע למגיבי סייבר

חשוב מאוד מציין דר' רוני דויטש, ללמוד בקורס סייבר על הדרכים השונות העומדות לרשות המגיבים לצורך איתור פרצות בזמן אמת (ניטור) ומגוון התגובות האפשריות. כמו כן חשוב מאוד ללמוד כיצד לפעול מבעוד מועד כך שהארגון יוכל להתאושש במהירות מהתקפת סייבר. נלמד כיצד להתאושש מהר מהתקפה וכיצד למזער את מחירה.

השכר של מגיבי סייבר - נכון ל-2021

בוגר קורס סייבר ואבטחת מידע שיבחר לעבוד כמגיב סייבר, יקבל משכורת התחלתית, נכון לרבעון הראשון של 2021 של כ-9,000 ₪. לאחר כ-ארבע שנות וותק בהן הצליח להתקדם ירוויח שכר של כ-15,000 ₪ ולאחר כ-6 פלוס שנות וותק יקבל כ-20,000 ₪ ואף יותר. כפי שאנו רואים היכולת להתקדם היא הדבר החשוב ביותר בתחום הסייבר ואבטחת המידע. לכן קורס סייבר ואבטחת מידע של מכללת סלע מלמד תגובות להתקפות סייבר ברמה הגבוהה ביותר, על בסיס הניסיון בן 30 שנה של בית התוכנה שלנו. לימודי הסייבר בסלע יאפשרו לבוגר להתקבל לעבודות מעניינות ולהמשיך להתקדם לתפקידי מפתח.

גם אתם רוצים להיכנס לתחום הסייבר - צרו קשר עכשיו בטלפון או בווצאפ עם מכללת סלע:
03-6176666 או בקרו באתר המכללה https://www.sela.co.il/college

בשיתוף מכללת סלע
  • עוד באותו נושא:
  • סייבר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully