וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן שהוא בית

בשיתוף גן מינה

31.1.2021 / 10:46

הגן של מינה הוא כמו גן של פעם, עם בילוי בטבע וטיפוס על עצים, שילוב מלא של ההורים וגמישות בשעות. מינה, גננת ותיקה בעלת לב גדול ונפש של ילדה. ראיון

דורות של ילדי השכונה גדלו על ברכיה. מינה וילדיי הגן. גן מינה,
דורות של ילדי השכונה גדלו על ברכיה. מינה וילדיי הגן/גן מינה

מי שמטייל במדשאות הירוקות בלב שכונת הדר יוסף, ייראה לעיתים קרובות בשעות הבוקר חבורה של זאטוטים צוהלים ועליזים שאוספים עלי שלכת וחמציצים, מטפסים על עצים, מתנדנדים בנדנדות, מציירים עם גירים על המגרש ומשחקים מחבואים בצמחיה העשירה. אלו הם ילדי גן מינה, אחד הגנים הוותיקים בשכונת הדר יוסף. הגן פעיל גם בימי הסגרים כי ההורים של רוב ילדי הגן עובדים בעבודות חיוניות.

הגננת מינה כהן, בעלת ותק של 27 שנה, מנהלת גן פרטי בסמטה קטנה וקסומה ברחוב קהילת ורשה. הגן כולל שני חדרים, מטבח וחצר גדולה. והוא מהווה המשך ישיר של בית ההורים ומספק לקטנטנים חום, אהבה והרבה כיף והרפתקאות. מינה מאמינה שהפעוטות צריכים לחוות את העולם בצורה ספונטנית ובעיקר עם הרבה שמחה. "יש בגן ארוחות מסודרות ומנוחת צהרים, אבל אצלי מי שרעב - אוכל ומי שעייף - ישן," היא אומרת, ובאנרגיה בלתי נדלית היא מרקידה את הילדים לאורך היום, שרה שירים, משחקת משחקים ומספרת סיפורים. "הילדים מחליפים ספרים בספרייה כל יום שלישי" היא אומרת בחיוך, "הם מגיעים לגן עם הספרים בתיקי ספרייה ואנחנו הולכים יחד לספרייה. בשכונה כולם מכירים אותנו".

דורות של ילדי השכונה גדלו על ברכיה, ביניהם ילדים של ידוענים רבים וכן ילדים שמגיעים ממקומות רחוקים כמו כפר שמריהו. יש הורים שכאשר הם נוסעים לחו"ל לכמה ימים, הם משאירים את הילדים בטבעיות לישון אצל מינה עד שובם. מאחר שהאווירה ביתית, למרות שהשעה הרשמית של סוף היום היא ארבע וחצי, נוטים הורים רבים להישאר בגן כדי להתעדכן ולפטפט עד שעות הערב.

חוגגים טו בשבט. גן מינה. גן מינה,
חוגגים טו בשבט. גן מינה/גן מינה

"אני באה ממשפחה מרובת ילדים," מספרת מינה. "למדתי בפנימייה וכבר מההתחלה עזרתי לטפל בילדים אחרים. הייתי כמו אמא קטנה. כשהתגייסתי לצבא, הייתי מדריכת גדנ"ע. מיד אחרי שהשתחררתי, התחלתי לעבוד בתור גננת. כשנולדה הבת שלי הקמתי משפחתון עבורה ועבור עוד כמה פעוטות. המשפחתון גדל וגדל ואחרי 6 שנים, ההורים אמרו שהם יקימו איתי גן. זה היה בחג השבועות. במשך יומיים הקמנו את גן החלומות שלי: גן שהוא בית.

רציתי שהגן שלי לא יהיה רגיל, אלא גן כמו בקיבוץ של פעם, שתמיד נוכל לצאת החוצה לטבע, ושיהיה דגש על שילוב עם ההורים. אני מאמינה שהגנים של הבוגרים כבר מכינים את הילדים לבית הספר ואני לא דואגת לזה. מה שמייחד את הגן שלי זה שהוא כמו בית.

"אני מסתכלת לילדים בגובה העיניים" היא אומרת "לא מנסה לחנך אותם ורק שואלת את עצמי מה ילד מרגיש ומה הוא צריך. העבודה עם הילדים ממלאת אותי. כשאני הולכת בבוקר בשביל אל הגן אני מחייכת לעצמי, כי כל יום הוא יום של כיף. העולם של הילדים מחזיר לי אהבה. אני מתחברת לעולם הזה יותר מאשר לעולם המבוגרים. כל שיר שאני מלמדת, כל חג שאני מעבירה, מרגיש לי כמו פעם ראשונה. אני אוהבת לצאת לחצר, ללכת לספריה, לטפס על עצים. בלב שלי אני ילדה."

בגן, שבו יש 15 ילדים מהם 3 פעוטות בני שנה וחצי עד שנתיים והיתר בגילאי ,3-4, עובדות גם סייעת וגננת מוסמכת בעלת תואר שני מסמינר לוינסקי "אני מסרבת לקבל לגן יותר מ 17 ילדים, כדי שכל ילד יקבל את היחס המלא שמגיע לו". היא מדגישה. "יש דינמיקה מהממת בין הגדולים לקטנים. הקטנטנים מצטרפים למפגשים. אחד מהם כבר רץ, השני התחיל ללכת. הם לומדים שיתוף. הגדולים מחבקים את הקטנים. יש הרמוניה ביניהם. כמו אחים במשפחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לב ענק וחם. מינה. גן מינה,
לב ענק וחם. מינה/גן מינה

על הצלחתה של מינה עם הילדים מספרת אליענה. "היו לי חששות גדולים להכניס את הבן שלי למסגרת, ילד ראשון וכנראה יחיד לאמא מבוגרת יחסית עם הרבה חרדות וחששות. כל מה שרציתי היה שיהיה לו טוב, שהוא יהיה מאושר ואהוב. מינה והגן שלה נתנו לי את זה והרבה יותר. הילד מאושר בגן, הוא שמח, לומד ומתפתח מקבל המון אהבה ואוהב את הגננת שלו מאוד. עבורי הגן הוא לא רק מסגרת שבה הילד שלי נמצא כדי שאוכל לצאת לעבודה אלא מקום בטוח, מקום של אהבה. יש למינה לב ענק וחם מלא נתינה ואהבה."

והגר, אמא לשלוש בנות, שכולן בילו את שנותיהן הראשונות בגן, מוסיפה: "למינה יש לב ענקי מלא אהבה לילדים ושמחה טהורה. הבנות שלי אהבו אותה מאוד ויצאו עם ביטחון עצמי משודרג ותחושה שהחיים טובים ושמחים. אצל מינה הילדים לומדים שזכותם הטבעית להיות מאושרים, שאפשר לחיות בהרמוניה עם המבוגרים ושהעולם מספיק בטוח כדי לאפשר לאנשים להיות נדיבים, לחלוק עם אחרים, לשתף ולתת. עבור הבנות שלי זה היה הגן המושלם ואם היו לי עוד ילדים הייתי שולחת אותם לשם בשמחה".

וכשהיא נשאלת בסוף הריאיון מה הטיפ שלה להורים, היא אומרת :"שההורים יקבלו את הילדים כמו שהם. לא להשוות אותם לילדים אחרים. כל ילד מוכשר ויפה וחכם".

רוצים לקבל עוד פרטים?

גן מינה

קהילת ורשה 85 הדר יוסף, תל אביב

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

טלפון: 052-8532096

בשיתוף גן מינה
  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully