וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע חשוב להעביר הדרכות בטיחות אש לעובדים

בשיתוף ש.ג. הנדסת בטיחות אש

1.2.2021 / 14:41

אש היא דבר שימושי אך היא יכולה להיות גם מסוכנת. על מנת לשמור על בריאות העובדים והרכוש במקום העבודה חובה על המעסיק לדאוג שייעברו הדרכות בטיחות באש על ידי יועץ בטיחות אש מוסמך

ש.ג. הנדסת בטיחות אש. ש.ג. הנדסת בטיחות אש,
ש.ג. הנדסת בטיחות אש/ש.ג. הנדסת בטיחות אש

רבים רואים באש בת ברית. אחרי הכול, היא עוזרת לנו להתחמם ולבשל מאכלים טעימים. אבל לאש או לדליקה יש צד אפל יותר, צד שעלול להוביל בכל רגע לאסון. אם לא ננהג בזהירות בבית או במקום העבודה, אנו עלולים לגרום לשריפה שתגרום לא רק לפגיע ברכוש, אלא גם לפגיעה באדם ובבעלי חיים.

לפיכך, כולנו מצווים לשמור על כללי הזהירות, ובייחוד עובדים הנמצאים במקומות מועדים לפורענות. וכדי לוודא שהעובדים אכן שומרים על ההנחיות, מקיימים המפעלים הדרכת אש לעובדים שבמסגרתה מרעננים את כל הכללים.

לשמור על בטיחות העובדים

מפעלים ומקומות עבודה שבהם נמצאים מאות עובדים מדי יום ביומו, מועדים לפורענות מבחינת סכנת דליקה. רגע אחד העובד זורק סיגריה בלתי כבויה ליד מתקן שיש בו חומר דליק, וכבר עלולה להתפתח שריפה, ברגע אחר השאיר העובד את המכונה דולקת, והיא התחממה יתר על המידה, גרמה לקצר חשמלי אשר בתורו גרם לשריפה במפעל.

טעויות של עובדים עלולות להוביל לשריפות, ולכן חשוב כל כך לשמור על כללי הבטיחות. נוסף על כך, כאשר חומרים מסוכנים ודליקים נמצאים במפעל, כל ניצוץ קטן עלול להוביל לדליקה רצינית. לא זו בלבד שהדליקה מסכנת את חייהם של העובדים באופן מיידי, היא גם משחררת לאוויר כימיקלים מזהמים המסוכנים לבריאות. לפיכך, הדרך הטובה ביותר להתגבר על דליקה היא פשוט להימנע ממנה. ולכן כל מפעל או מקום עבודה גדול צריך להעביר הדרכת אש לעובדים.

מה לומדים בהדרכת כיבוי אש?

הדרכת כיבוי אש לעובדים מכסה את כל הנושאים הקשורים לשמירה על בטיחות, מניעת שריפות וכיבוי שריפות במידת הצורך. ההדרכה מתחלקת בדרך כלל לחלק עיוני וחלק מעשי. בחלק העיוני לומדים נושאים תיאורטיים שונים כמו התנהגות של אש וחום, הכרת מערכות לכיבוי אש כמו מתזים, ומטפים, עמדות כיבוי ושימוש בהן, תקלות חשמל, בטיחות חשמל, התנהלות בזמן דליקות ועוד. בחלק המעשי מתרגלים העובדים מצבים של דליקות: שימוש בציוד מגן, פינוי האזור במקרה של דליקה ועוד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מי מעביר את ההדרכה?

הדרכת כיבוי אש לעובדים צריכה להיעשות על ידי יועץ בטיחות אש מקצועי אשר עבר הכשרה בתחום ויודע להתנהל במהלך שריפה. על מנת להיות יועץ בטיחות, יש צורך לעבור קורס מיוחד ולקבל תעודה מטעם משרד העבודה. כדאי לבחור יועץ בטיחות אש מנוסה, מקצועי ומומלץ שיש לו ידע וניסיון רב בהדרכת עובדים במהלך שריפה. יועץ זה צריך לדעת להעביר בבהירות את החומר, על מנת לוודא שכל אחד מבין העובדים המשתתפים בהדרכה יודע להתנהל בעת שריפה.

בשיתוף ש.ג. הנדסת בטיחות אש
  • עוד באותו נושא:
  • בטיחות אש
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully