וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטחון וחיבוקים

בשיתוף גן מאמא למה

2.2.2021 / 8:53

נטלי גורביץ' הקימה את "מאמא למה" גן דו-לשוני גדול, שבו הילדים בטוחים ומאושרים והצוות מסור במיוחד. בבוקר הם רוקדים זומבה ועושים יוגה. ראיון

הילדים בפעילות בגן מאמא למה. גן מאמא למה,
הילדים בפעילות בגן מאמא למה./גן מאמא למה

"מאמא למה" הוא אחד מהגנים הגדולים בעיר אריאל. בגן יש כחמישים ילדים ששוהים בו משעות הבוקר עד הערב ובנוסף צהרון מהצהרים עד הערב. בגן יש 8 עובדות ואת המנהלת נטלי גורביץ'. "למרות הגודל - הגן הוא משפחתי " מספרת נטלי. "הגן מיוחד, בזה שהוא בעיר אריאל, שהיא עיר קטנה ומהממת, שבה כולם מכירים זה את כולם ובזה שהוא גן דו-לשוני: עברית ורוסית. כמו כן, יש בגן ציורי קיר שציירתי ואני משנה מידי פעם את העיצוב של הגן כדי להוסיף עניין וגיוון".

נטלי התנסתה בעבר בחוויות קשות עם גנים שבהם שהתה בתה הפעוטה, בגלל יחס אגרסיבי כלפיי הילדים. היא גם הייתה סייעת וגננת בעצמה, עד שהחליטה שהיא תפתח גן שבו האווירה תהיה אחרת: גן בטוח ומחבק. "באחד הגנים בהם עבדתי" היא מספרת "הבת הקטנה שלי עברה התעללות. מאז עבדתי בעוד גנים. למדתי מכל זה הרבה ואז החלטתי לפתוח גן. אני יודעת שיש גם הרבה גנים טובים, שבהם עובדים אנשים שאוהבים את העבודה שלהם, כזה גן גם אני הקמתי.

רציתי להקים גן שבו הילדים יהיו בטוחים. ברגע שהחלטתי שאני הולכת על זה, מצאתי מבנה ואיתרתי בנות לעבודה עם הילדים. הבנות מאוד חשובות לי. הן הגב שלי. אני סומכת עליהן. הן עושות את העבודה במסירות. זו לא משרת הייטק עם שכר מאוד גבוה, חשוב לבוא לעבודה הזו עם כבוד לזולת, לב פתוח ואהבה לילדים. האהבה לילדים היא הבסיס. אני בוחרת את הבנות בפינצטה. אני עושה ראיון מאוד מעמיק עם כל אחת".

מה ההכשרה שלך ושל העובדות?

"אנחנו שייכות לארגון של גנים פרטיים. הם מספקים לנו כלים חשובים. יש, למשל, השתלמויות של עזרה ראשונה. בנוסף אני לומדת באופן פרטי קורס אקדמי בבית ברל, שמתמקד בחינוך לגיל הרך עד גיל 3. הם גם נותנים כלים חשובים של איך ניגשים לילדים מיוחדים, ויש אצלי בגן ילדים מיוחדים. גם כשיש לילד מגבלות, אנחנו יודעות להתקדם איתו. מתקדמים עם כל אחד על פי דרכו. אני לומדת המון בבית ברל. בהתחלה היה קצת קשה לי עם הזום, כי אני מעדיפה כתה רגילה אבל התרגלתי. מלמדים שם דברים פשוטים וברורים. זה עוזר לי הרבה בהפעלת הילדים ואיך ניגשים לילדים מיוחדים. הגננות בקורס מוסיפות הרבה כי כולנו מעלים רעיונות למסיבות, פעילויות שונות, מפגשי בוקר, שעות יצירה, טיפים שונים ושיטות שונות כמו שיטת מונטסורי למשל".

נטלי (מימין) והצוות. למרות שאנחנו גן גדול, זה כמו משפחה. גן מאמא למה,
נטלי (מימין) והצוות. "למרות שאנחנו גן גדול, זה כמו משפחה"/גן מאמא למה

ספרי קצת על הגן

"למרות שאנחנו גן גדול, זה כמו משפחה. יש שלושה מבנים וחמש קבוצות. אנחנו משחקים יחד, חוגגים מסיבות, אופים חלות לשבת. כשאני מכינה פנקייקים לילדים שלי, אני מביאה גם לגן. אנחנו עושים הכול יחד. מבשלים יחד, משחקים יחד. אין כזה דבר לשבת בצד. וכשנהנים מהתהליך - הכול הולך. הכול זורם. מאוד חשוב לי צוות העובדות. אני בעצמי הייתי סייעת וחוויתי את כל מה שקשה במקצוע. אני מתחשבת בהן ומפנקת את הצוות. חשוב לי שיהיה להן טוב. אני תמיד עם היד על הדופק. תמיד מקשיבה להן ועוזרת להן. אם, למשל, עבר עליהן יום קשה בבית אני מתחשבת בזה ואם אני רואה שמישהי מוטרדת או שחוקה ועייפה, אני נותנת יום חופש. אני מודעת לזה שעבודה עם ילדים היא מאוד תובענית וכחלק מהדאגה שלי לצוות, אנחנו עושים ימי גיבוש מחוץ לגן, עם ארוחות ערב של הבנות. בחגים אנחנו עושים אירועים למשפחות, כמו למשל 'על האש' שעשינו אצלי ונסיעה משותפת לצימר ותמיד מחלקות מתנות אחת לשנייה.

"אני מבינה שבגן הכול תלוי במנהלת. אני יודעת שיש שלושה דברים חשובים בעבודה: פרנסה, צוות טוב ואהבה למקצוע. הצוות אצלי קבוע, אם כי לעיתים היו מספר שינויים. אני דואגת להם גם מול ההורים ומצפה שההורים ייתנו להן יחס מכבד. יש לי מזל לחיות בעולם הילדים, יחד עם הילדים ויחד עם האנשים שאוהבים את העולם הזה"

איך אתם מסתדרים עם הסגרים

"אחרי כל סגר יש כמה ימים של הסתגלות לגן. זה יוצר אתגר ומעייף. זאת תקופה קשה לכולם. גם לילדים וגם לצוות. למרות הכול, אנחנו מתאימות את עצמנו ואת הגן לילדים. שהחזרה מהבית למסגרת תהיה כמה שיותר קלה, גמישה ונוחה.

"הגן אצלינו פעיל כי יש הרבה הורים בעבודות חיוניות, שעובדים גם בסגרים. מאחר שיש פחות ילדים בגן, אין כרגע חוגים. הכנסתי טלוויזיה לגן בשביל ללמוד ריקודים חדשים, התעמלות ויוגה. אנחנו מתחילים את היום עם זומבה, ריקוד עם מוזיקת פופ ותנועות יוגה. הילדים אוהבים את זה מאוד. זה מתוק".

הטבחים הצעירים בפעולה. גן מאמא למה. גן מאמא למה,
הטבחים הצעירים בפעולה. גן מאמא למה/גן מאמא למה

יש לך טיפ להורים לימי הסגר ולימים שמייד אחרי סגר?

"בתקופה הזו כשהילדים הרבה בלי מסגרת, אני ממליצה לשמור מאוד על סדר יום, כמה שרק אפשר. ההסתגלות לסגרים ולזמן של אחרי הסגרים הרבה יותר קלה לילדים עם סדר יום ברור. לילד שיודע מתי הוא משחק, מתי הוא אוכל ומתי הוא הולך לישון - יותר קל".

מה את חולמת לעתיד?

"אני חולמת לפתוח גן לילדים עם צרכים מיוחדים. זה החלום שלי כי זה נושא שמאוד מעניין אותי ואני מרגישה שיש לי מה לתת להם. אני אמשיך ללמוד ולהתפתח וכשאהיה מוכנה ואהיה חזקה מספיק לתחום הזה - אגשים את החלום. אין כמעט מסגרות לילדים מיוחדים. באריאל אין בכלל גן כזה לילדים עד גיל 3 והילדים הללו צריכים לנסוע לעיר אחרת. כשאני חושבת שאני אעשה את זה, אני מקבלת צמרמורת מהתרגשות".

אז אם גם אתם רוצים גן מומלץ אליו שולחים את הילדים בביטחון, עם צוות מקצועי ואוהב, צרו קשר:

גן מאמא למה

טלפון: 054-3149776

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

בשיתוף גן מאמא למה
  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully