וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן הפרחים של אילנית - ככה היום גדלים נכון

בשיתוף גן הפרחים של אילנית

2.2.2021 / 14:14

"גן הפרחים של אילנית" הנמצא בחיפה, הפך זה מכבר לשם נרדף לאיכות, אמינות וערכיות בחינוך. הגן פועל בהצלחה רבה כבר 10 שנים ומציע לילדים מגיל 3 חודשים ועד גיל 5 תכניות חינוכיות המותאמות לכל קבוצת גיל ומועברות על ידי גננות ומטפלות מוסמכות

גן הפרחים של אילנית. גן הפרחים של אילנית,
גן הפרחים של אילנית/גן הפרחים של אילנית

בשנים האחרונות אנו שומעים לעתים קרובות על גננת וצוותים חינוכיים שהתעללו בילדי גן ופעוטות חסרי ישע. הורים רבים איבדו את אמונם במערכת החינוך בגיל הרך, חוששים לשלוח את ילדם הקטן למסגרות החינוכיות ועומדים חסרי אונים מול הסיפורים אותם הם שומעים. הבעיה הגדולה ביותר היא בגנים הפרטיים אשר לא כולם בפיקוח והצוות החינוכי לא תמיד עבר את ההכשרה המתאימה לטפל בפעוטות.

על רקע זה, כששמענו רק דברים טובים על "גן הפרחים של אילנית" הנמצא ברחוב ברל כצנלסון בשכונת נווה-שאנן בחיפה, מאוד הסתקרנו והרגשנו שאנו מוכרחים לפגוש את המנוע שעומד מאחורי הגן המיוחד הזה.

"גן הפרחים של אילנית" הוקם לפני 10 שנים על ידי אילנית בן גיגי, גננת מוסמכת ואנו רצינו לשמוע ממקור ראשון מהו סוד הצלחת הגן, איך מצליחים בתקופה כזו וכיצד היא והצוות העובד עמה זוכה לאמונם של ההורים אשר שולחים את ילדיהם באופן קבוע לגן, לעתים אף משפחות שלמות, אשר בנם הגדול התחנך בגן מגיל 3 חודשים ועד הגיעו לטרום חובה ולאחר מכן גם אחיו התחנכו בגן, כאשר ההורים נהנים ושמחים לרשום את כול ילדיהם, על סמך הניסיון המוצלח עם הבן הבכור.

אילנית מספרת לנו שבגן יש 4 קבוצות גילאים: תינוקייה לבני 3 חודשים ועד גיל שנה. בקבוצה זו 11 תינוקות הזוכים לטיפול של שתי מטפלות. הקבוצה השנייה מיועדת לפעוטות בגילאי שנה עד שנתיים, וכוללת 15 ילדים ושתי מטפלות. הקבוצה השלישית היא של צעירים - ילדים בגילאי שנתיים עד שלוש וכוללת 25 ילדים שבהם מטפלות גננת ו-2 סייעות. קבוצת הגיל הרביעית מיועדת לגילאי 3-5, זהו גן טרום טרום חובה וטרום חובה המיועד ל25 ילדים בגילאי שלוש עד חמש, שלהם יש גננת וסייעת. גן זה פועל בפיקוח משרד החינוך ונהנה מסבסוד עירוני ומהווה גן עירוני לכל דבר. שאר הגנים בכל מסגרות הגיל נמצאים בפיקוח איחוד הגנים הפרטיים ומשרד החינוך ואילנית אומרת כי כל הגננות והמטפלות הינן מוסמכות, אשר עברו את כל ההכשרות הנדרשות לפי החוק.

"גן הפרחים" פועל 6 ימים בשבוע, מהשעה 07:00 בבוקר, בניגוד לגנים רגילים הנפתחים ב-07:30, ועד השעה 16:00. אך הורים המעוניינים בכך, יכולים לבוא לאסוף אותו בשעה 17:00. אילנית מציינת בפנינו כי הורים הרוצים להוציא את ילדם בשעה 13:30 יכולים לעשות זאת גם ומבלי לחשוש שהילד מפסיד מתכנית הלימודים, אלא רק את שנת הצהריים. צוות הגננות והמטפלות בגן הינו אותו הצוות שעובד מהבוקר ועד לסגירת הגן ואין צוות מיוחד לצהרון, שמגיע בצהריים.

אילנית מספרת לנו שבגן מבשלים ומאוד מקפידים על תפריט מסודר ובריא, הנבנה בסיועה ובפיקוחה של יועצת תזונה מוסמכת. הילדים מקבלים 2 ארוחות מלאות - ארוחת בוקר חלבית הכוללת ירקות גבינות ותוצרת חלב טריים, טוסטים, ביצים, טונה וממרחים נוספים שילדים אוהבים. לצהריים מקבלים הילדים ארוחה בשרית הכוללת מנת בשר כקציצות בקר, עוף, דג, תוספת פחמימה כקוסקוס, אורז או תפו"א ומנת ירק כשעועית, אפונה ועוד - מבחר מנות מגוון וטרי אותם ילדים אוהבים. לאחר שנת הצהריים מקבלים הילדים כריך מתוק בריא המרוח בממרח של סילאן, דבש או דבש חרובים כדי להמתיק את הליכתם הביתה עד למחרת. בימי שישי אופים הילדים חלות לשבת וכל ילד מקבל שתי חלות קטנות לביתו, לאחר קבלת שבת מפוארת, הנערכת מידי יום שישי בכל כיתות הגן. התינוקות כמובן מקבלים ירקות ופירות טריים, טחונים ומוצקים ומתנסים בטעימות הראשונות בתינוקייה.

כשאנו שואלים על הבטיחות והביטחון, מספרת לנו אילנית כי הגן מרושת במצלמות החל מיום פתיחתו. בכניסה לגן יש מסך ענק, המחולק לפי כיתות וההורים יכולים להגיע מתי שהם רוצים לגן ולראות את ילדם בעת הפעילות בכל שעה, מבלי להפריע או להסיט את תשומת לבו של הילד. בנוסף, כל הורה יודע שהוא יכול להיכנס לגן מתי שהוא רוצה, מבלי להודיע על כך מראש או לתאם, ולראות כיצד הדברים עובדים ואיך הגן מתנהל באמת. או כפי שאילנית אומרת: "אנחנו לא צריכים להיזהר. אנחנו תמיד בסדר וחשוב לי שההורים ידעו שאנחנו לא עושים הצגה כשהם מגיעים, אלא ירגישו בטוחים בכך שהגן פועל כפי שצריך בכל שעה משעות פעולתו והם יכולים להיווכח בכך במו עיניהם".

גן הפרחים של אילנית. גן הפרחים של אילנית,
גן הפרחים של אילנית/גן הפרחים של אילנית

אילנית מציינת בפנינו כי הגן הינו מסורתי, אך נמצאים בו מכל גווני הקשת -אילנית הינה בוגרת סמינר בית יעקב המסורתי וברוח זו פועל הגן, אך יחד עם זאת נמצאים בו מכל גווני הקשת - חילונים, מסורתיים ודתיים.

בגן מתקיימים ארבעה חוגים קבועים מידי שבוע, המיועדים לכל הקבוצות מגיל שנה: חוג ריתמיקה, בעלי חיים, התעמלות ודרמה עם מנחים ומדריכים מקצועיים חיצוניים אשר מוכשרים לכך במיוחד. בצמוד לגן חצר גדולה ונפרדת לגילאי שנה - שנתיים ולגילאי שנתיים - שלוש ו-3-5 חצר משותפת שכל קבוצה פועלת בה בנפרד. אילנית מספרת לנו כי מידי שנה חוגגים ביחד, הורים וילדים את החגים כחנוכה, פורים, ט"ו בשבט, מדורת ל"בעומר עם פעילות עשירה ועוד וכן מפגשי הורים - ילדים בהם מראים הילדים מה למדו ואת תוצרי הלמידה בגן. ובנוסף, אחת לשנה עושים בגן אירוע גיבוש מיוחד רק להורים, אירוע שכולל הרצאה מיוחדת, הופעה, ארוחת ערב, ריקודים וכו'. בגן ספריה עשירה של ספרים ומשחקים. קבוצת הבוגרים יוצאת אחת לכמה זמן לטיולי טבע באזור הקרוב לגן לסיורי פריחה וטבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גן הפרחים של אילנית. גן הפרחים של אילנית,
גן הפרחים של אילנית/גן הפרחים של אילנית

מידי שנה מקבלים ההורים חוברת ובה ה"אני מאמין" של צוות הגן, דפי מידע ותפריט, לוח חופשות וכו'. את פגישתנו מסיימת אילנית עם ציטוט המבטא אותה ואת הגן אותו הקימה, יותר מכל ומופיע בחוברת: "הגן מנוהל כמשפחה ופועל באווירה חמה ומחבקת ומתבסס על אהבה ואכפתיות כלפי הילדים וכלפי התפתחותם. הגישה החינוכית דוגלת בכך שהילד הוא המרכז ובהתאם לגישה זו אנו יוצרים ומתאימים את הסביבה הנכונה בעבור הילד. בגן הפרחים משלבים יצירתיות, משחקים חוויתיים, גירוי חושים על ידי חוגים והפעלות שונות ומנתבים את הסקרנות הטבעית והדחף ללמידה המצוי בכל ילד בכל שלב משלבי ההתפתחות" וכולנו תפילה כי כל הגנים יהיו כאלה. "גננות ומורות במערכת החינוך העירונית יודעות לזהות ילדים שהתחנכו בגן שלנו, לפי איכותם, רמת ידיעותיהם ובשלותם בהגעתם לגני חובה ולבתי הספר", אומרת אילנית.


גן הפרחים של אילנית

ברל כצנלסון 12 נווה שאנן חיפה

טלפון: 054-6383300 / 073-7589446

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

מייל: ilanitbengigi@gmail.com

בשיתוף גן הפרחים של אילנית
  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully