וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטון זאתותים: גן בליגה של הגדולים

בשיתוף פעוטון זאתותים

2.2.2021 / 16:42

אחרי שנים בהן עבדה בגני ילדים, הגשימה דליה אדרי חלום והקימה את גן זאתותים. הגן שנמצא בעכו מותאם לילדים בני שלושה חודשים עד שלוש שנים ומציע תוכנית מקצועית, יחס אישי והרבה אהבה

פעוטון זאתותים. דליה אדרי,
פעוטון זאתותים/דליה אדרי

לבחירת גן ילדים השפעה מכרעת על אושרם והתפתחותם של הילדים. רבים מההורים בוחנים לא מעט גני ילדים בדרכם לגן המתאים ביותר עבור ילדיהם. דליה אדרי המנהלת את פעוטון זאתותים בעכו מכירה את החשש הטבעי של ההורים. כדי להפוך את המשימה לפשוטה יותר היא מציעה להורים להגיע רגועים ולסמוך על הצוות המקצועי שבגנים. "באופן טבעי הורים רבים נלחצים מהמעמד וזה מובן לגמרי". אומרת דליה אדרי, גננת ובעלת גן זאתותים בעכו. "חשוב לבדוק את רמת המקצועיות, הוותק והניסיון של הגננת והסייעות. כמו כן, חשוב להבחין אם הילד מגיע בהנאה ובשמחה לגן והשהות בו נעימה לו. לכל אלה השפעה רבה על שהותו של ילדכם בפעוטון ובגן".

לדליה למעלה מ- 10 שנות ניסיון כסייעת וכגננת "הגעתי לתחום מתוך אהבה רבה לילדים. עבדתי כסייעת במרפאת שיניים לקטנטנים וגיליתי שאני ממש נהנית במחיצתם של ילדים", אומרת אדרי. "החלטתי שאני רוצה להגשים חלום ולעסוק במשהו שמחבר אותי לילדים. התחלתי כסייעת בגן ילדים. לאחר מכן הפעלתי עם שותפה גן ילדים ואת פעוטון זאתותים שאותו אני מפעילה לבד, הקמתי לפני כשנה".

מה את אוהבת בעבודה עם ילדים?

"לילדים יש תמימות וכמו שנהוג לומר הם התסריטאים הכי טובים של החיים. יש בילדים רצון לחקור, ללמוד ולדעת. יש להם אנרגיות שלא נגמרות והם סקרנים ואמיצים - לפעמים גם יותר מאיתנו המבוגרים. כל אלה בתוספת החיוך והשמחה שלהם בזמן שהותם בגן גורמים לי כל יום לקום בבוקר ולאהוב את מה שאני עושה".

אדרי לא פועלת לבדה. פעוטון זאתותים משתייך לחיבה, האיגוד הארצי לגני ילדים פרטיים. גוף המפקח על הנעשה בגני הילדים ברחבי הארץ. האיגוד מעניק לצוותים מקצועיים בפעוטונים וגני ילדים ליווי אישי וייעוץ מקצועי במגוון תחומים. בגן של דליה עובדות סייעות בעלות תעודת הכשרה מקצועית מטעם משרד העבודה והן מקפידות לעבור השתלמויות מקצועיות בתחום.

בזאתותים תגלו שלוש כיתות: הצעירה: כיתה לתינוקות בגילאי 3 חודשים עד שנה וחצי. ביניים: לפעוטות בגילאי שנה וחודש עד שנתיים וכיתה לגדולים שבחבורה בה נמצאים ילדים בגילאי שנתיים עד שלוש. "לכל קבוצת גיל קיימת תכנית ייחודית ומקצועית המותאמת עבורה. את התכניות בניתי בהתאם לחזון החינוכי שלי וההבנה באשר לצרכים הייחודיים של כל קבוצת גיל. היו דברים שהיה חשוב לי כגננת לשלב במסגרת הפעילות בכיתות השונות".

בגן תגלו סדר יום קבוע המקנה לילדים הרגלים טובים ובריאים ושגרה מהנה "היום מתחיל ב 8:30 במפגש הבוקר שבו אנחנו מדברות עם הילדים על ענייני היום: חגים, ימים מיוחדים ואירועים חשובים בהיסטוריה של העם היהודי. לאחר מכן הם אוכלים ארוחת בוקר מזינה וטעימה ויוצאים לשחק בחצר שכוללת מתקנים בטיחותיים ומשחקים המותאמים לגילם ומסייעים להתפתחותם הבריאה.

נהנים בפעוטון זאתותים. דליה אדרי,
נהנים בפעוטון זאתותים/דליה אדרי

מה אוכלים הילדים בגן?

"את האוכל בגן מבשלים במקום תוך הקפדה על שילוב כל אבות המזון, ערכים תזונתיים ותפריט בריא. אני מקפידה לשלב ירקות ופירות טריים, החשובים להתפתחותם וגדילתם הבריאה של הילדים. האוכל מותאם לכל ילד במקרים כמו אלרגיות ורגישויות. בבוקר הם נהנים מחביתות, ירקות, גבינות ופנקייקים. בצהריים מקבלים הילדים ארוחה בשרית הכוללת מנות בשר ועוף ותוספות כמו פירה, פתיתים אפונה ואורז".

בנוסף למשחקים והפעלות מציעים בגן חוגים מגוונים שיעשירו את הידע והסקרנות של ילדכם. בגן יש שלל חוגים. חוג מוסיקה שבמסגרתו מגיע נגן ומנגן בכל פעם על כלי נגינה אחר. הילדים לומדים להכיר צלילים, שירים ומנגינות אהובות. בחוג חיות מתארח פעם בשבוע בעל חיים אחר, שזוכה להתלהבות בקרב הילדים הסקרנים. חוג תיאטרון גם הוא אהוב על הילדים ודליה מספרת שלא פעם מגלים ניצוצות של כשרונות החבויים בקטנטנים.

פעוטון זאתותים

לגילאי 3 חודשים עד 3 שנים

אחד העם 1, עכו

טלפון: 0509813766

פייסבוק

שעות פעילות:
ימים א-ה : 7:00-17:00
יום ו': 7:00-12:00

בשיתוף פעוטון זאתותים
  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully