וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים מקדם אתרים וכיצד מורכבת עלות של קידום אתר?

בשיתוף דניאל זריהן

4.2.2021 / 10:47

כיום רבים מן העסקים הפועלים בזירה הדיגיטלית מסכימים: קידום אתרים אורגני הוא אחד מערוצי השיווק המשתלמים ביותר לטווח ארוך. בעידן שבו רבים מן הלקוחות הגדילו את היקף הרכישות בדיגיטל, תנועה אורגנית לאתר מייצרת לבית העסק לידים איכותיים, במחיר זול וסיכון מופחת

קידום אתרים. freepik,
קידום אתרים/freepik

אם גם אתם החלטתם להשקיע בשיווק הדיגיטלי של האתר שלכם, ולשפר את הנראות שלו בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים, תוכלו למצוא כאן טיפים חשובים שיסייעו לכם לבחור בצורה נכונה מקדם אתרים ולהבין ממה מורכב מחיר קידום אתרים.

איך תבחרו את מקדם האתרים שלכם?

ישנם כמה וכמה פרמטרים שכדאי יהיה לקחת בחשבון לפני ההתקשרות עם מקדם אתרים זה או אחר.

ניסיון

תחום קידום האתרים האורגני הוא תחום סבוך ומורכב. הוא משתנה באופן תדיר וכפוף למאות פרמטרים שונים שבהם עושים מנועי החיפוש על מנת להחליט כיצד לדרג את תוצאות החיפוש. זאת הסיבה, שחשוב יהיה לבחור במקדם אתרים מנוסה, שצבר לא מעט ניסיון בשטח, ומכיר את הפרקטיקות השונות שעובדות בפועל. כמו כן, חשוב יהיה להבין שביצוע פעילות שלא תואמת את ההנחיות של גוגל עלולה, במקרים מסוימים, אף לגרום נזק לקידום של האתר ולנראות שלו בדפי תוצאות החיפוש. לכן, חשוב יהיה לוודא כי אתם מתקשרים מול מקדם אתרים מנוסה שמבין את גבולות הגזרה שבהם כדאי ומותר לפעול.

דוגמאות

בקשו ממקדם האתרים שמולו אתם מעוניינים להתקשר דוגמאות לאתרים שקידם. נסו לאמוד את מידת ההצלחה של המקדם בתחומים האלו. עד כמה הם נחשבים לאתרים הפועלים בתחומים תחרותיים? עד כמה הביטויים שהצליח לקדם את האתרים השונים עליהם נחשבים ביטויי כסף (ביטויים המייצגים כוונת רכישה אמיתית של גולשים)? מתוך אוסף הדוגמאות שיציג לכם המקדם, תוכלו להעריך גם את מידת הניסיון שלו בנישות שונות, ובאופן ספציפי בנישה שבה אתם פועלים ומעוניינים לקדם אתר.

המלצות

אל תתביישו לבקש המלצות. לקוחות ממליצים יוכלו ללמד אתכם המון על מקם האתרים. באמצעות שיחה פשוטה או פניה בכתב לאותם ממליצים, תוכלו למפות את היתרונות בעבודה מול המקדם הספציפי אולם גם את מה שעבד בצורה פחות טובה. תוכלו להתרשם האם הקשיים שחווה אותו לקוח מול המקדם רלוונטיים בכלל לעולם התוכן שלכם, או שמדובר במשהו שלא צפוי להשפיע בצורה מהותית על דרך הפעולה שלכם ועל איכות הקידום של האתר.

קיבולת עבודה

גם אם למקדם האתרים שלכם יש המלצות מקיר לקיר, וגם אם צבר לא מעט ניסיון בנישה, אחד הפרמטרים החשובים ביותר שכדאי יהיה לכם לבחון לפני התקשרות עימו, הוא שיש לו את הזמן הדרוש על מנת להשקיע בפרויקט שלכם. בתחומים מסוימים, על מנת לייצר הישגים משמעותיים בתהליך הקידום, לא די בהוצאת התוכן לכתיבה במיקור חוץ ובבניה של מספר קישורים בכל חודש. ישנם מקרים בהם נדרשת תשומת לב מיוחדת של המקדם לפתרון של בעיות טכנולוגיות, לביצוע אופטימיזציה של מבנה האתר לקידום במנועי החיפוש ולהמלצה על קבלת החלטות עסקיות שונות.

הצעה מותאמת אישית

כאשר אתם מתקשרים מול מקדם אתרים, ודאו שאתם מקבלים ממנו הצעה לקידום האתר שהיא מותאמת אישית לצרכים שלכם, ולא הצעה גנרית. הסיבה לכך, היא שכל פרויקט קידום אתרים צריך להתנהל בצורה שונה, בהתאם לסביבת התחרות המאפיינת אותו, רמת התוכן באתר, רמת האופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש השונים, וכן לאיכות פרופיל הקישורים של האתר.

ממה מורכבת עלות של קידום אתר?

מחיר קידום אתרי יכול לנוע מאלפי שקלים בודדים בחודש ועד לעשרות אלפי שקלים חדשים בכל חודש. כיצד נקבע מחיר קידום אתרים? יש כמה וכמה פרמטרים רלוונטיים לעניין הזה:

רמת התחרות בנישה

ככל שהנישה בה אתם מעוניינים לקדם את האתר נחשבת לתחרותית וקשוחה יותר, כך תהליך קידום האתר יהיה יקר יותר. הסיבה לכך היא שבמקרים כאלו, תזדקקו לקישורים חזקים יותר וסמכותיים יותר, בכמות נרחבת יותר, תצטרכו לבצע אופטימיזציה מדויקת יותר למנועי החיפוש, וכן לתוכן איכותי יותר, מקיף יותר ורב יותר.

איכות וכמות הקישורים שיש לבנות לאתר

מחיר בניה של קישור איכותי בנישה אחת אינו דומה למחיר בניית קישור בנישה אחרת. הדבר תלוי, כמובן, בכמות ההזדמנויות לבנות קישור כזה, בעד כמה האתר המקשר הוא סמכותי, לכמה אתרים הוא מקשר, וכן מהן העלויות השוטפות לתחזוקה של האתר הזה.

סוג התוכן שיש לכתוב לאתר

בחלק מן הפרויקטים של קידום אתרים ניתן יהיה להסתפק בהתקשרות מול כותבי תוכן שיספקו תכנים רגילים, בלי מחקר מעמיק, ואשר נועדו לעבות את ההתייחסות של אתר מסוים לנישה בה הוא פועל. בתחומים אחרים, על מנת לייצר תוכן איכותי, יהיה צורך בהתקשרות מול כותבים בעלי הסמכה מסוימת או תואר רלוונטי. גם כאן, לזהות כותב התוכן יש השפעה על מחיר הקידום.

בשיתוף דניאל זריהן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully