וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתון טיפטיפון: קטן, משפחתי, עם המון חום ואהבה

בשיתוטף משפחתון טיפטיפון

7.2.2021 / 19:50

באור יהודה נמצא משפחתון יפהפה, עם חצר רחבת ידיים וצוות חם ואוהב. את המקום מנהלת ליזי ידגר, שעוסקת בתחום החינוך לגיל הרך כבר 15 שנה, מתוכן 11 במשפחתון המצליח. הילדים במשפחתון זוכים לפעילויות רבות ומגוונות, וההורים זוכים לשקט וביטחון בזכות מצלמות האבטחה

זה גן שהוא חממה משפחתית. חצר המשפחת. ליזי ידגר,
"זה גן שהוא חממה משפחתית". חצר המשפחתון/ליזי ידגר

אחד הדברים הקשים שאנחנו כהורים עושים הוא מסירת ילדנו, התינוק, שגידלנו ועטפנו במשך חודשים ארוכים בבית, לגן או משפחתון. הרך הנולד, שאמו זכתה לחופשת לידה כדי לטפל בו, ועשתה זאת לרוב במסירות ואהבה אין קץ, נאלץ פתאום לעבור למסגרת שבה הוא לא הכוכב היחיד ותשומת הלב מתחלקת בין כמה מתוקים.

זאת הסיבה שלידי ידגר הקימה את משפחתון טיפטיפון באור יהודה - לתינוקות ופעוטות בגילאי 3 חודשים ועד גיל טרום טרום חובה, 3 שנים. ליזי, ותיקה בתחום החינוך לגיל הרך, כבר מעל ל-15 שנה במקצוע, התחילה את דרכה עוד בתיכון כשעברה קורס מטפלות. בהמשך לא הפסיקה לעבור השתלמויות ולהתמקצע בתחום, ועובדת עם אנשי מקצוע מתחום החינוך מהמעלה הראשונה.

כבר 11 שנים שהמשפחתון טיפטיפון מתנהל באור יהודה, וזוכה לביקורות ותשבוחות מקיר לקיר. "זה גן שהוא חממה משפחתית", אומרת ליזי. "קטן, משפחתי, יחס, חום ואהבה. יש לנו מקסימו 15 ילדים", היא אומרת בגאווה, וההורים מסכימים איתה ומרגישים שהילדים נכנסים למסגרת שהיא המשך טבעי ליחס לו זכו בבית. וכד להבטיח שהילדים יקבלו את הטוב ביותר, ליזי מבשלת מדי יום אוכל טרי לילדים ודואגת להזנה מלאה.

מאמינה שילדים צריכים שיהיה להם טוב, שיהיה להם כיף אחד מחדרי הגן. ליזי ידגר,
"מאמינה שילדים צריכים שיהיה להם טוב, שיהיה להם כיף". אחד מחדרי הגן/ליזי ידגר

פרט לסדר היום, לחצר היפהפיה והמרווחת לילדים, שמחולקים לשתי קבוצות על פי הגילאים, ילדי הגן זוכים לחוגים מגוונים, ביניהם חי גן, שזהו חג של בעלי חיים, חוג מוסיקה וחוג של תיאטרון בובות. כך שגם בתחום ההעשרה, משפחות טיפטיפון לא נשאר מאחור.

החשש של ההורים מוכר ומובן לליזי, שעוד הרבה לפני חוק המצלמות, הציבה בגנה מצלמות אבטחה במעגל סגור. המצלמות פועלות כבר כעשור בגן, דבר שנותן שקט להורים ומבטיח שהכל שקוף ופתוח, והדאגה היא קודם כל לביטחונם של הקטנטנים.

"אני מאמינה שילדים צריכים שיהיה להם טוב, שיהיה להם כיף", אומרת ליזי, ומוסיפה: "לכן אני מעניקה לילדים במשפחתון את כל הטוב שאני יכולה, דואגת לתת להם את כל הטוב. זאת הסיבה שלא פעם ילדים מבוגרים יותר, כאלה בני 6 ו-7, שמסיימים את שנתם הראשונה או השנייה בבית הספר היסודי, עדיין באים לבקר. זוכרים את המשפחתון כחוויה".

זאת גם הסיבה שמשפחות דואגות לשריין מקום לכל ילד חדש שהצטרף למשפחה, ורוב באי המשפחתון הם משפחות שכבר היו לקוחות או חברים שזכו להמלצות חמות מפה לאוזן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תחושה שהצוות מכיר את הילדים כאילו הם הילדים שלהם. ליזי ידגר,
"תחושה שהצוות מכיר את הילדים כאילו הם הילדים שלהם". משפחתון טיפטיפון/ליזי ידגר

שמעת לאחרונה בטח על כל מקרי האלימות שמפורסמים. מה את חושבת על כל זה?

"אני חושבת שזה נורא ואיום. מישהי שמתנהלת בצורה כזאת לא צריכה להיות קשורה חינוך, ובטח לילדים שהם חסרי ישע, תינוקות 0-3, שזה גיל שהילדים לא יודעים לבטא את עצמם אנשים כאלה צריכים להיות מאחורי סורג ובריח. ברוב הגנים זה לא כך, בוודאי לא כאן. אנחנו עושים כל דבר כדי שלילדים יהיה טוב ובם יהיו בטוחים ומוגנים. מרעיפים עליהם חום ואהבה. אני עוברת את כל הקורסים וההשתלמויות שאנחנו מחויבים לעבור, כמו עזרה ראשונה והתנהלות בטוחה, יש לי אישור ראשוני לפתיחת גן - שזה התהליך הבסיסי שאנחנו עוברים, כך שההורים יכולים להיות בטוחים במקום".

אמהות של ילדים מהגן ששוחחנו איתן סיפרו על גן חם ונעים, שהילדים הולכים אליו כל בוקר בשמחה. אושרית אשד, אמא לשני ילדים בגן, מספרת: "אני חושבת שזה גן משפחתי מאוד. הוא עם כמות ילדים מצומצמת כרגע, בגלל הקורונה, אבל גם כשהיו יותר בשנה שעברה, יש תחושה שהצוות מכיר את הילדים כאילו הם הילדים שלהם, וכך הם מתייחסים אליהם. הילד שלי היה מצונן בשבוע שעבר, ליזי שמה לו בצל לפתוח לו את הנשימה. היא אמהית, נותנת יחס אישי, ברמה הכי נעימה עם ההורים. משתפת פעולה עם הצרכים שלנו, ההורים והילדים. אני מרגישה שהילדים מקבלים חום ואהבה, וזה מה שחשוב לי כרגע. הילדים רצים לגן. הם מגיבים אל ליזי כמו שהוא מגיבים אלי שאני באה לאסוף אותם. אני ממש שקטה שהם שם".

שירן כהן דיבה, ששתי בנותיה היו בגן, מספרת: "מדובר במקום קטן, עם חלוקה לקבוצות בצורה מאוד אחראית. זה גן שלא מעמיסים עליו כדי להכיל כמה שיותר ילדים, כדי שיוכלו להעניק יותר לכל ילד. יש צוות מסור, נותן הרגשה הכי טוב שבעולם ללכת לעבודה ולהרגיש שהילדים נמצאים במקום בטוח. אני לא מפסיקה להמליץ, ולו הייתי יכולה הייתי ממליצה עוד. את הבת הגדולה שלי, למרות שיכלה לעלות לגן עירייה, השארתי שנה נוספת אצל ליזי, כי זאת חממה שקשה לוותר עליה. יש שם אהבה מטורת לילדים, תחושה משפחתית ואמהית. מקווה שרק תצליח".

המשפחתון פתוח מדי יום בין השעות 7 בבוקר ל-16:30, ובימי שישי המשפחתון פעיל, לא דבר של מה בכך, מה שמאפשר להורים לבצע את המשימות שלהם בשקט אחרי שבוע עבודה עמוס.

מעוניינים פרטים נוספים? צרו קשר:

כתובת: אור יהודה משה הדדי 12

טל': 053-7730329

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

בשיתוטף משפחתון טיפטיפון
  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully