וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו לשוני, חם ומומלץ: תכירו את הגן שפועל מסביב לשעון

בשיתוף גן נבי עינבי

8.2.2021 / 12:48

הגן הדו-לשוני "נבי עינבי" הוא החלום של כל הורה: חם, אוהב, בטוח ופועל 12 שעות ביום. בגן מגישים אוכל משובח, הגן פתוח רוב ימות השנה, הילדים זוכים ביחס אישי וההורים מקבלים יעוץ רציף של מדריכה פדגוגית. מה אפשר לבקש יותר מזה?

הגן שלנו ייחודי באסתטיקה הגבוהה. עינב פולישוק,
"הגן שלנו ייחודי באסתטיקה הגבוהה". חלק מחצר הגן/עינב פולישוק

גן ילדים, בטח הראשון שבהם, הוא לרוב כאב ראש לא פשוט בכלל להורים. התינוק, שרק לפני כמה חודשים הגיח לאוויר העולם, וסכנות רבות עדיין אורבות לו, יוצא מהבית החם והעוטף למקום שאינו מכיר. לכן, יש חשיבות כל כך רבה לבחירת הגן/פעוטון/משפחתון הראשון של הילד.

גן "נבי עינבי" של עינב פולישוק הוא בדיוק הגן שכל הורה חולם עליו. גן בוטיק דו לשוני, עברי-רוסי, החבר בארגון הגנים ח.י.ב.ה, מבטיח ומקיים - חום, אהבה, תוכן, אוכל טרי וטעים מדי יום ופעיל שעות ארוכות, מעבר למקובל בגני הילדים. הגן, שממוקם בבאר שבע ופתוח ברוב ימות השנה, פועל 12 שעות בימי חול: משש בבוקר עד 18:00 ושש שעות בימי שישי, משעה שש בבוקר עד 12:00 בצהריים. בנוסף, גן "נבי עינבי" כמעט ולא נסגר לחופשים, מה שמאפשר הן לילדים והן להורים קביעות ותחושת ביטחון. הגן נותן מענה לשוני תרבותי גם ליוצאי חבר העמים, כאשר לעיתים רק אחד מההורים דובר רוסית. בגן עובד טבח מקצועי, שמכין מטעמים מיוחדים לפעוטות ולגן יש גם יועצת משפחתית צמודה שהיא גם מדריכה פדגוגית.

"רבים מבני העלייה הזו, רוצים לשמר את השפה הרוסית אצל הילדים", מספרת עינב, "ולכן כל צוות הגן דובר את שתי השפות, אם כי העברית היא השפה הדומיננטית בגן. "הגן שלנו ייחודי באסתטיקה הגבוהה, צוות המטפלות הוא וותיק עם תחלופה מועטה וריבוי תכנים לילדים". היא מספרת, "אנחנו דואגים להזנה מלאה, כאשר את האוכל מבשל טבח מקצועי שנמצא במקום והוא מקפיד על מגוון רחב של מאכלים".

עינב מוסיפה שבגן חוגגים את כל החגים, כשחלק גדול מהחגיגות הם בשיתוף עם ההורים. "אנחנו חוגגים את כל החגים ובנוסף גם את נובי גוד האזרחי", היא אומרת.

אנחנו יוצרים בעצמנו משחקים. עינב פולישוק,
"אנחנו יוצרים בעצמנו משחקים". אחד מהחדרים בגן/עינב פולישוק

הגן "נבי עינבי", ממוקם במבנה איכותי ובטיחותי במיוחד, מרושת במצלמות ועומד בכל התקנים. המבנה מאוד גדול ומאפשר מרחב רב להתפתחות. בגן פועלים ברוח השיטה המונטיסורית שבה הגננת זורמת עם טבעם הפנימי של הילדים, "כי טבעו הפנימי של כל ילד ינחה אותו עד להתפתחות המיטבית עבורו".

בגן יש הרבה חומרי יצירה ומשחק. יש משחק ויצירה בחול, בצק, חימר, צבעי ידיים וחומרים טבעיים שונים. "אנחנו יוצרים בעצמנו משחקים ולא מתמקדים במשחקים קנויים בלבד", מעידה עינב. החצר של הגן רחבה וחצויה לשניים. חצי אחד מוקדש להתפתחות המוטורית והשני להתפתחות הוויסות החושי והרגשי. כשיש בחלק המוטורי בימבות ומגלשות ובחלק החושי יש, בין היתר, משטח חול מטופח, וחצר גרוטאות שמשקף את האני מאמין של עינב. בגן יש סדר יום קבוע, אך גמיש. "אנחנו מאוד דוגלים בסדר יום תוך גמישות של מצב האקלים בגן ומזג האוויר בחוץ", אומרת עינב.

אסטלה טיטלבאום, מדריכת הורים ויועצת משפחתית, מדריכה פדגוגית לגיל הרך, בוגרת לימודים אקדמאיים בתחום חינוך וייעוץ משפחתי שמלווה את הגן, מספרת: "תפקידי בגן הוא רב גוני. אני גם מלווה את הצוות בתחום הפדגוגי ובתכנון וביצוע תוכניות עבודה, וכן אינטראקציה בין אישית ותקשורת תקינה. במקביל, אני בקשר עם ההורים בכל הנושא של התפתחות ילדים. אני מגיעה פעמיים בחודש לתצפיות ושיחות עם הצוות וההורים. אנחנו בודקים ומנתחים את הסיטואציות השונות בגן. אני מייעצת להורים בכל הדילמות ההתפתחותיות שהם נתקלים בהן כגון גמילה, מוצצים, נשיכות וגם קשיים שההורים חווים בבית מול חינו וטיפול בילדיהם. כמו גם מקיימת אסיפות כלליות של כול ההורים בגן. אנחנו מדברים על מעברים בין כתות גיל, צפי התפתחותי ועדכון על כל המתרחש בגן". היא מספרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לראות כל ילד ולענות על צרכיו. עינב פולישוק,
"ה'אני מאמין' שלי הוא לראות כל ילד ולענות על צרכיו". עוד חדר בגן/עינב פולישוק

אסטלה נזכרת שעינב הגיעה אליה דרך חברה-מרצה לפני כחמש שנים ומאז אסטלה מלווה את הגן: "עינב סופר מיוחדת". היא מעידה, "האווירה בגן מדהימה והאישיות של עינב מורגשת מאוד. יש חום, פתיחות וביטחון שהופכים את הגן לבית. ההורים מרגישים חופשיים לפנות אליי ולעינב בכל שעות היממה והם מקבלים מענה הולם ומיידי. יש להורים תחושה של שייכות וביטחון, והילדים משקפים זאת במהלך שהותם בגן. זה הגן היחיד שבו לא נתקלתי בבכי כשהילדים חזרו מהסגרים, וזה הסימן המובהק לביטחון שלהם בגן ובצוות".

מצטרפת לדברי אסטלה עינב, שמציינת שבגן רואים את הילד גם כפרט וגם כחלק מקבוצה. "ה'אני מאמין' שלי הוא לראות כל ילד ולענות על צרכי הילד הספציפי על מנת שהשילוב שלו יהיה טוב יותר בקבוצה. בנוסף, אנחנו מאמינים בפיתוח הילדים ממקום שהם רוצים ולא מכריחים אף ילד לבצע פעילות. זה גן זורם. אנחנו קשובים להורים והמלווה החינוכית התפתחותית מבצעת, בין היתר, תצפיות על הילדים והצוות, ועוזרת להתמודד עם סיטואציות. כך, יש בגן המון הדרכות של הורים בנושאים של הסתגלות וגמילה, הסגרים וכל החששות שעולים מהמצב עכשיו. ההתייחסות היא גם ברמה הפרטנית וגם ברמה הקבוצתית. אחת לשנה מעבירים הדרכה של עזרה ראשונה להורים".

חשוב לציין שכל הצוות עומד בכל הדרישות של משרד התמ"ת, כולל הדרכות של עזרה ראשונה לכל צוות העובדים והדרכת התנהלות נכונה.

ההורים של ילדי גן "נבי עינבי" מעידים על שביעות רצון גבוהה. מריאנה קרביץ, אמא של בר בן 10 חודשים: "אני מכירה את עינב מהבת הגדולה שלי שהייתה אצלה בגן (היום בת 7). אני מרגישה שיש על מי לסמוך. היא עובדת מכל הלב. מעניקה אהבה וחום וזה חשוב לי מאוד. לא היה לי ספק, שאביא גם את שאר הילדים אליה וכבר בהריון שמרתי לי מקום בגן. בר מאוד אוהב את המטפלות וקשור אליהן, וזה ילד שלא הולך לכל אחד. מה שברור לעין הוא שאל הצוות של הגן הוא הולך מייד".

מירית וינברג, אמא של שקד בן שנתיים וחודשיים: "חיפשנו המלצות בפייסבוק. אחרי שנתקלנו בפוסט בפייסבוק עם המון המלצות בחרנו בגן. הגן נבי עינבי. לאחר שנתיים בבית עם שקד ובדיקה מקיפה התחברתי לגישה ולתכנים בגן נבי עינבי. הרשים אותי היחס שהילדים מקבלים, האהבה והחום.

"התלבטנו לגבי גן שדובר גם רוסית כי אנחנו לא רוסים ולא דוברים א השפה, והתייעצנו עם קלינאית תקשורת. קיבלנו אישור שהדבר לא יהווה בעיה ובחרנו בגן הזה. שקד כבר מבין את המטפלות בגן שדוברות רוסית. עינב דוברת עברית. וכך שקד מבין את כל ההתנהלות בגן."

רוצים עוד פרטים? להכיר את הגן? צרו קשר:

טלפון: 054-4484621

כתובת: יפתח הגלעדי 1 באר שבע

לאתר הגן, לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק של הגן, לחצו כאן

רוצים להגיע לגן ולהתרשם? למפת הגעה לחצו כאן

בשיתוף גן נבי עינבי
  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully