וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגפה כבר מסתיימת וזה הזמן להתחיל להקשיב לנפש

בשיתוף אהובה ונה

8.2.2021 / 15:22

בין מודעות להתרסקות, בין דכאון להגשמה עצמית ובין חושך לאור - לאהובה ונה יש נוסחת קסם לחיים על פי תורת הנפש, אבל חשוב לה להדגיש שלא מדובר במודל 'רוחני' מדי: "מה שמיוחד בהרצאות זה שתוכל לראות בהן נשים מכל קצוות האוכלוסייה"

השיעורים עצמם לא רוחניים במובן המוכר. דנה אופיר,
ונה. השיעורים עצמם לא רוחניים במובן המוכר/דנה אופיר

ניחוחה של סוף המגפה, הנישאות אלינו מכיוון מקפיאי החיסונים של פייזר ומודרנה, מגבירים אצל כולנו את הכמיהה לתחילתם של חיים רגועים, נטולי פחדים, בידודים וסגרים. אבל אם להיות כנים עם עצמינו, גם לפני הקורונה מצבנו בשגרה לא היה ממש מהמשופרים בתבל, בטח אם חווינו קשיים חברתיים, כלכליים או אישיים. אז האם יש דרך לעשות את החיים שלנו פשוט יותר נינוחים, ואם טיפה יותר אומץ - גם מאושרים? אלו חלק מהשאלות שהפננו לאהובה ונה, שמגדירה את עצמה "מנטורית המלווה אנשים להגשמה ולניסים".

כדי להבין את הפורמט הייחודי שפיתחה אהובה בתחום הנפש יש לחזור עשרות שנים אחורה, לשנות העשרה שלה. "כבר מגיל צעיר מצאתי את עצמי עוסקת בתחום המודעות וההעצמה האישית. בגיל בית ספר יסודי מצאתי את עצמי עוזרת לתלמידות חלשות שהגיעו מבתים קשיי יום להתמודד עם קשיים רגשיים ולימודיים", היא מספרת. "כשהייתי בת 16 לאחר שעברה משבר בעבודה, חלתה אימי, שהייתה בת 47, בדיכאון קליני שהשפיע מאוד על עיצוב האישיות שלי. בזמן שכל החברות היו משחקות ומטיילות, קראתי ספרי פסיכולוגיה וחיפשתי דרכים לעזור לאימי. תמיד הערצתי את חוכמה ויופיה, אך לצערי עם כל החוכמה והיכולת האינטלקטואלית שהייתה לה, היא הייתה רגישה מידי ולא תמיד הצליחה להתגבר על מהמורות החיים ולצמוח מהם". זה, לטענתה, מה שנתן לה לעשות את מה שהיא עושה היום: להעצים אנשים, לעזור להם להאמין בעצמם וביכולת שלהם ולעולם לא ליפול אלא להתמודד מול אתגרי החיים ולהיות בשמחה.

אני מסבירה שאנחנו מורכבים מגוף ונשמה. אהובה ונה,
ונה בהרצאה לנשים. “אני מסבירה שאנחנו מורכבים מגוף ונשמה"/אהובה ונה

ונה, אשת חינוך מזה 30 שנה, אמא ל-7 ילדים וסבתא ל-5 נכדים, עסקה בתפקידים שונים במערכת החינוך - מורה סגנית מנהל ומנהלת בית ספר. לפני 17 שנה החלה לחקור את עולם הרוח בעקבות אתגרים שחוותה בחייה. במהלך מסע חיפוש אחר דרכים נוספות להגשים את עצמה ולחיות בשמחה כדרך חיים גילתה את עולם הנפש, המוח, המחשבות והרגשות, ונחשפה ל"עולם מדהים שדרכו פתרתי המון אתגרים במהלך החיים". אט אט מצאה עצמה כורעת תחת מסע של לימודים אינטנסיביים בישראל ובחו"ל אצל המנטורים הידועים ביותר בתחום.

לצד לימודים אקדמאיים, אהובה השלימה לימודי תעודה בפסיכולוגיה חיובית, פסיכולוגיה יהודית, תורת הנפש, קאוצ'ינג, דמיון מודרך, לימודי nlp מדיטציות וקורסים רבים בתחום התפתחות ומודעות עצמית. בקורסים שלה היא משלבת באופן ייחודי בין התנ"ך ותורת החסידות לבין עולם המחקר והמדע. "ה'אני מאמין' שלי הוא שכולם יהיו מסוגלים להתחבר לתכנים - דתיים, חילוניים, חרדים ומסורתיים, ללא הבדל דת גזע ומין", היא אומרת בחיוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דתיים וחילוניים?

"בערב ההעצמה האחרון שעשיתי הגיעו 50 נשים, מתוכן דתיות, חרדיות וחילוניות. בסוף הערב נראה שכולן קמו מהכסא בְּסוג של הַיי. החלום שלי תמיד היה ליצור דיאלוג הקשבה ושיח משותף בין כולן, כי בסופו של יום - לא משנה דתיים או חילונים - כולנו רוצים להיות מאושרים, לחיות בבריאות ולהגשים את עצמינו.

"היכולת לגעת ולעזור לאנשים ליצור שינויים וטרנספורמציה משמעותיים בחייהם זה הכוח שמניע אותי להמשיך ללמד ולהעצים נשים בכל הגילאים ובכל המגזרים", היא מוסיפה. לדבריה, אנשים צריכים להבין שהתנ"ך שייך לכולם ולא רק לדתיים. "אם אתה יודע להעביר את המסר אז כולם ישתו זאת בצמא", היא אומרת. המסר, לדבריה, הוא שבזמן שכולם מדברים על אלוהים במובנים של יקום או מזל, היא קוראת לזה הנשמה - "החלק האלוהי שבנו".

ונה אומרת כי המטרה הסופית בכל התהליכים הללו היא שאנשים יצאו מהמפגשים מאושרים יותר, בעלי ערך עצמי גבוה, ילמדו לשחרר רגשות שליליים, ידעו לבטא את עצמם וירגישו טוב יותר. או במילים אחרות, יצמצמו את הפער בין הרצוי למצוי. "ואת זה כל אדם ירצה לצרוך, לא משנה אם הוא בעל תפיסות דתיות או חילוניות".

כאנקדוטה שממחישה את הצורך האנושי במסרים אלה, היא מספרת לנו כי במהלך חג החנוכה הוזמנה להעביר בקפסולות לאנשים בגיל השלישי הרצאות העצמה. "יצאתי משם עם תחושה של אושר וסיפוק עצום ונוכחתי שוב לראות שבכל גיל מחפשים דרכים להגשים את עצמם לשפר מערכות יחסים ולחיות בבריאות ובשמחה".

"בהרצאות שלי אני מסבירה שאנחנו מורכבים מגוף ונשמה. והחלק שמניע אותנו לפעולות פשוטות כמו דיבור וראיה זהו אותו החלק שנעלם מתוכך, זה החלק האלוקי שבך". עם זאת, היא מודה שאינה יודעת את ההסבר לכך שגם אנשים שטוענים שהם לא מאמינים באלוהים הקשיבו וקיבלו את התוכן שלה בערגה. "הרציתי פעם במקום שכלל קבוצת אנשים שממש התנגדו לכל דבר שקשור ליהדות ואפילו היה מישהו שממש התנגח בתחילת ההרצאה. בסוף המפגש הוא אמר לי שההרצאה ריתקה אותו דבר שגרם לו לאח"כ להזמין אותי להרצאה נוספת בחברה שלו".

ונה מדגישה כי כל התכנים שלה הם מעולם הקאוצ'ינג, המחקר והיהדות, ובסוף כל שיעור או מפגש היא מלמדת להתחבר לחלק הרגשי דרך מדיטציה עוצמתית שהיא מחברת במיוחד לקורסים שלה. "השיעורים עצמם לא רוחניים במובן המוכר, והמדיטציה היא טיפולית שנועדה לגעת בתת המודע במטרה לעשות ריפוי לגוף ולנפש", היא מדגישה.

ונה. דנה אופיר,
ונה/דנה אופיר

תסבירי על רגל אחת למה הכוונה לגוף ונשמה, שבאמצעות הבנה זו נפתור הרבה בעיות בחיים.

"אם לדבר על עצמי, בעקבות הלמידה המשמעותית שלי במהלך השנים עברתי בעצמי שינויים עוצמתיים במהלך חיי: למדתי לאהוב את עצמי ולהאמין יותר במסוגלות העצמית שלי, לקבל את החלקים החסרים שבי ולהכניס זרימה ושלווה לחיי. וכשהצלחתי ליצור הצלחות ושינויים משמעותיים בחיי הרגשתי צורך עז להעביר זאת הלאה לזולת. זה, למעשה, הוביל אותי להחלטה לפתח סדנאות חזון, קורסים מיוחדים וערבי העצמה שנותנים כלים מעשיים לריפוי רגשי מנטאלי ומימוש עצמי".

הסיפוק בא כשהמשובים התחילו לזרום. "נהניתי כל פעם חדש לראות ולשמוע את המשובים מהתלמידות שלמדו אצלי. נוכחתי לראות את השינויים שלהן במערכות יחסים במקום העבודה, במציאת בן זוג וברווחה הנפשית והכלכלית שלהן. זה תמיד מרגש אותי עד דמעות".


ונה מטפלת בתת המודע, שהוא לדבריה "הכוח המניע אותנו בחיים", באמצעות שיטות מגוונות ודמיון מודרך. הטיפול נועד לתקשר עם תת המודע על מנת לנקות חסמי הצלחה, פחדים רגשי אשם טראומות וכאבים רגשיים.

הסדנאות של ונה כוללות כיום 10 מפגשים, לצד סדנאות קצרות יותר שבהן מתקיימות השתלמויות אחת לחודש. קורסי הגשמה, סדנאות חזון, סדנאות הו'אופונופונו, ערבי נשים ערבי גיבוש והעצמה.

לפרטים נוספים:

טל': 0528-349-019

לאתר של אהובה, לחצו כאן

לעמוד האינסטגרם, לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

בשיתוף אהובה ונה
  • עוד באותו נושא:
  • אימון
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully