וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם חדש. מודל חדש: יחסי ציבור מבוססי תוצאות

בשיתוף עינת פרידמן

10.2.2021 / 16:21

עינת פרידמן, אשת יחסי ציבור מובילה מבססת בישראל קונספט חדשני- לא עוד ריטיינר, אלא תשלום עבור הצלחה. "המודל אותו אימצתי, מחייב אותי ואת הצוות שלי למאמצים אדירים, אבל התוצאות ניכרות בשטח, ויותר חברות ועסקים יכולים ליהנות מיחסי ציבור מבלי לשלם ריטיינר חודשי"

עינת פרידמן. -,
"לא יכולים לשבת על זרי דפנה כמו המתחרים שלנו". עינת פרידמן/-

יחסי ציבור היא אחת מפעולות השיווק שכל עסק צריך כדי להגיע לתודעה רחבה יותר בציבור. בארץ, התחום נשלט על ידי מגוון משרדים, הגובים בתמורה לשירות ריטיינר חודשי משמעותי, ללא התחייבות לתוצאות.

עינת פרידמן, הבינה שהמודל עליו מבוסס הענף בארץ הופך ללא רלוונטי. יתרה מכך, יש להמציא אותו מחדש לצד בניית אמון מול הלקוחות. לכן, פיתחה מודל בו היא מציעה את שירותי המשרד שלה, אבל התשלום יגבה רק לאחר הוכחת הצלחה בפרסום התקשורתי.

"אני בטוחה בקונספט שאני מציעה כי אני בטוחה במוצר שלי. אני והצוות עובדים קשה יותר", מספרת עינת. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לנוח על זרי הדפנה , שכן הבידול שלנו אל מול המתחרים מחייב אותנו להוכיח את עצמנו כל יום מחדש. מהרגע שלקוח מצטרף למצבת הלקוחות של המשרד, אנחנו עושים בשבילו מאמצי על, ללא הפסקה. וזה מצליח".

פרידמן עברה דרך משמעותית בתחום הפרסום. את דרכה החלה במגזין פנאי פלוס מבית ידיעות אחרונות ואחר כך עברה למעריב. "ענף הפרסום הלך ודעך", היא נזכרת. "משם הגעתי לענף יחסי הציבור. הבנתי שכדי להצליח ביחסי הציבור צריך לתת במה לאנשים ולאו דווקא למוצרים, לתת פרסום לסט הערכים של אדם, של בעל החברה או המנכ"ל. אני לוקחת את זה עוד צעד קדימה וגורמת לקהל הרלוונטי לגלות עניין בבעל החברה. לחשוף את מארג הערכים שהופך אותו למי שהוא. שכן, כשחושפים את האדם שמאחורי המנכ"ל, יוצרים הזדהות עם המוצרים שלו, בזכות הערכים שהוא מייצג.

עינת פרידמן. -,
"מתחילה מהמוצר, במקום להתחיל עם הריטיינר". עינת עם ח"כ איילת שקד/-

"קח לדוגמה את פנינה רוזנבלום", מוסיפה עינת, "אנחנו יצרנו הזדהות עם הדמות שלה, ואחר כך עם המוצרים שלה. זה לא היה להפך. קודם הכרנו את האישה, אחר כך רצינו להיות דומות לה ובסופו של דבר רצינו אותה איתנו באמבטיה ובמטבח. היא אחת ההוכחות שכשאתה מכיר את בעל העסק, יותר כיף לך לקנות ממנו מוצרים. יצירת ההזדהות הזו היא סוד ההצלחה שלי".

ולצד העבודה עם הבכירים והבאתם לקדמת הבמה, דואגת עינת ליצור בידול של העסק ממתחריו. "כאשר בניתי את האסטרטגיה התקשורתית לחברת רהיטים, שממש לאחרונה הצטרפה אלינו, התחלתי עם כתבת יח"צ על המנכ"ל שלה. כשאני מתחילה לעבוד עם לקוח אני דואגת להבליט את הבידול שלו. האמת היא שזה מאוד דומה לאופן בו אני מבדלת את החברה שלי היום ובוחרת לעבוד הפוך - מהסוף להתחלה. אני מתחילה מהמוצר, במקום להתחיל עם הריטיינר. קודם כל תקבל את המוצר ואחר כך תשלם לי עבורו. אני יכולה לעשות את זה כי יש לי המון ביטחון בעצמי ובמוצר שלי ויכולה ליצור ביטחון אצל הלקוחות שלי, ויש תוצאות".

אחת מפעולות יחסי הציבור המשמעותיות שעינת מקדמת היא הפקת מגזינים בעיתון העסקי "דה מרקר" בשיתוף עם המחלקה המסחרית של העיתון כתוכן שיווקי. עינת מספרת כי "המגזינים האלה הם ביטוי של אסטרטגיית מיתוג הפרסונה. בימים אלה, למשל, אני מפיקה מגזין משמעותי ליום האישה הבינלאומי שיצא ב-8.3.21 , שנקרא 'נשים מנהיגות בזמן קורונה'. בין המרואיינות ניתן למצוא את מרים פרץ, ח"כ יפעת שאשא ביטון, השרה פנינה תמנו שאטה, פרופסור עידית מטות, איילה חסון, אורלי וילנאי לצד מנכ"ליות בכירות במשק, אשר מובילות את השוק הישראלי בתחומים שונים ומגוונים. הן מספרות במגזין הזה מה התפקיד דורש מהן, על הפעילות העסקית של החברה, מה המוצרים, והכי חשוב איך החברה שלהן התמודדה בזמן הקורונה - משבר משמעותי שטרף את הקלפים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עינת פרידמן. -,
בוועידת ישראל לנשים ועסקים, עם העיתונאית אילה חסון/-

לאן לדעתך צועד תחום היח"צ?

"תחום היח"צ חייב לעבור התאמה. לא כל משרדי יחסי הציבור יישארו, חלקם ייסגרו, בגלל שהלקוחות היום חושבים על ה- ROI. כשאני אומרת להם, 'התשלום יתבצע לאחר החשיפה', ההוצאה הופכת לפחות מאיימת. התוצאות מובטחות. הסכום גם ידוע מראש. כל פעילות מתומחרת - כתבה, אייטם טלוויזיוני או שידור ברדיו".

את ייחודית בעולם הזה

"נכון. אבל לא רק בקונספט התשלום. בנוסף, אנחנו מעסיקים מספר יועצי תקשורת - יועץ תקשורת לכל תחום. מי שבהייטק לא יכול להיות בלייף סטייל, ומי ששם לא יכול להיות בנדל"ן. אלו תחומים שונים, וזו עבודה מול כתבים אחרים. אנחנו גם דואגים להתחבר לאקטואליה העכשווית ומתאימים את האייטמים לחדשות כדי שיהיו רלוונטיים. התקשורת מאוד סלקטיבית, כך שאם מקפידים להתחבר לנושאים עדכניים, הרי שסיכויי ההצלחה בפרסום עולים.
בנוסף אנו מקפידים שלא להכניס כל אייטם, אלא כזה שישרת את הלקוח שלנו בצורה המיטבית. ככה כולם מרוצים".

אז למה אתם ממתינים? רוצים חשיפה תקשורתית ראויה בלי להתחייב לאלפי שקלים לחודש? צרו קשר:

טל': 052-7030737

לאתר המשרד, לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

בשיתוף עינת פרידמן
  • עוד באותו נושא:
  • יח"צ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully