וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את אתכסיא - המותג שמביא בשורה חדשה לעולם המטפחות וכיסויי הראש

בשיתוף אתכסיא ART

14.2.2021 / 9:30

"אני לא רק מעצבת מטפחות, אני יוצרת תרבות", מעידה על עצמה דורי, בעלת המותג אתכסיא ART. כשהביקוש למטפחות הראש שלה הולך ועולה, דורי לא מפסיקה לחקור בדים וטקסטורות מתרבויות שונות ולהתחדש בכל קולקציה. כשפניה לחו"ל שוחחנו עם דורי על מטפחות, תרבות ומקורות השראה

כבר 10 שנים שמותג מטפחות הראש הלוהט אתכסיא קובע טרנדים וסוחף אחריו נשים רבות שרוצות לחגוג את עצמן. "כיסוי ראש זה מחויבות", מספרת דורי. "אישה שבוחרת ללכת עם כיסוי ראש, מחויבת לכך יום יום. ככה היא יוצאת לעבודה בבוקר, וככה היא יוצאת לסידורים. המטפחת מהווה חלק בלתי נפרד ממראה הפנים, היא מחליפה את התחושה המתנפנפת והחופשית של השיער. אפשר לא להנכיח אותה ולעשות אותה שולית, אבל היום הבחירה של נשים דתיות זה לעוף על עצמן בלי פשרות. זה לא סתם פריט ששמים על הראש, זה 'מרים' את הלוק, זה כמו כתר ויש בזה משהו חזק מאוד".

אתכסיא ART. שי קדם,
אתכסיא ART/שי קדם

מגיל צעיר נמשכה דורי לעולם האופנה והעיצוב. בגיל 15 כבר הייתה מסתובבת בנחלת בנימין בחיפוש אחר בדים נבחרים ותופרת לעצמה בגדים. חוש האסתטיקה המפותח והעובדה שהגיעה מבית דתי, גרמו לה לזהות את הצורך במטפחות ראש לנשים דתיות. "בזמנו נשים נשואות היו חובשות כובע, היו מעט מטפחות מאוד פשוטות ודקות ולא היו מטפחות מגניבות. רציתי לאפשר לאמא שלי להיות פאשניסטה והתחלתי לתפור לה ולחברות שלה מטפחות". אט אט התפשטה השמועה ודורי שלמדה ריקוד וכוריאוגרפיה באקדמיה למוסיקה ומחול, ומיסטיקה יהודית באוניברסיטה העברית, מצאה עצמה ניצבת מול ביקוש אדיר. בעידן שלפני הרשתות החברתיות, נשים מכל רחבי הארץ חיפשו אותה בדרכים יצירתיות. כיום הודות לפייסבוק ואינסטרגם, בשילוב עם אתר איקומרס מצליח, הדרך למטפחות של דורי הרבה יותר פשוטה.

באתר אתכסיא, שמוציא מאות הזמנות לרחבי הארץ בכל שבוע, אפשר לראות ולהתרשם מקולקציית המטפחות המכילה את כל המנעד הדרוש לאישה החל מקז'ואל ו-street style, ועד למטפחות חגיגיות ומיוחדות. כל הזמנה מהאתר יוצאת ארוזה היטב באריזה שיקית וצבעונית אשר נותנת ללקוחות חוויית קנייה כייפית ומרגשת.

לכל קולקציית מטפחות דורי עורכת קמפיין אופנה ברמה שלא נופלת מבתי האופנה הגדולים. הקטלוגים של אתכסיא נותנים השראה בינלאומית ובעצם הופכים את כיסוי הראש, מדבר שולי ופונקציונאלי לפריט נחשק ואופנתי שמדבר לכל אישה פאשניסטה, דתייה או חילונית. דורי שמעידה על עצמה שהייתה "טרנדולוגית" עוד מילדות, מצליחה לייצר טרנדים אופנתיים קולקציה אחר קולקציה.

"בעזרת צילומי האופנה, אני יוצרת אימג' חדש כלפי כיסוי ראש. במקום האימג' הישן של אישה דתייה שמרנית ונחבאת אל הכלים, נוצרה פה אישה צבעונית, עוצמתית, עם אמירה ונוכחות. כזאת שתסובבו אליה את הראש כשהיא תעבור לידכם ברחוב. אפשר לראות שנשים דתיות היום משקיעות בכיסויי ראש ליום יום, שבתות וחגים, חתונות ואירועים מיוחדים. זה הפך להיות פריט מאסט שחייבים להתחדש בו בתדירות גבוהה. נשים מרשות לעצמן ללכת על לוקים מוגזמים, קשירות גבוהות, בדים מנצנצים נועזים ומדליקים".

אתכסיא. שי קדם,
"היום הבחירה של נשים דתיות זה לעוף על עצמן בלי פשרות"/שי קדם

מקורות השראה

דורי מעידה על עצמה שהיא נפש חופשיה אשר נמשכת לעולמות רוחניים. היא הספיקה לטייל הרבה בעולם ולקבל השראה מתרבויות שונות. "עבורי אישה עם כיסוי ראש היא תמיד מסקרנת. בין אם אני נתקלת באישה צוענית במזרח אירופה, נשים מסורתיות במרוקו או נשים אפריקאיות, אני תמיד מרגישה אליהן משיכה מהנשמה".

דורי חוקרת בדים וטקסטורות, מלקטת השראות מתרבויות שאינן נגישות ומשלבת אותן בעיצובים מקוריים משלה. כך היא יוצרת מוצר ייחודי, עם עומק ושיק שלא נראה כמו כל דבר אחר. "כשאני מבקרת בסין לדוגמה, אני מביאה איתי רקמות מיוחדות שאספתי במהלך השנים. שם אני יכולה לייצר אותן באופן מסחרי ונגיש. אני הולכת למפעל לרקמות, בוחרת חוטים ספציפיים, צבעים ובסיס וככה נוצר בד חדש שייחודי לאתכסיא ולא יימצא במקום אחר. יש לי את היכולת לשלב בדים בצורה מעניינת. לייצר שילובים וחיבורים מעניינים שנראים הרמוניים".

אחת הסיבות להצלחה שאתכסיא זוכה לה כבר 10 שנים ברציפות היא השילוב המנצח בין איכות לסטייל. "כשאני חוקרת מוצר חשוב לי שהוא יהיה נוח. לפני שאני מייצרת אותו, אני בודקת שהוא נקשר טוב, שהוא לא מחליק או מתחרבש, אני לא רוצה שנשים יעמדו מול המראה חצי שעה ותכאבנה להן הידיים. אני מקפידה לייצר מוצרים נוחים שקל לעבוד איתם במציאות".

מי שתעקוב אחרי אתכסיא באינסטגרם או ביוטיוב תמצא מבחר של סרטוני קשירות שמראים איך ללבוש את המטפחות במגוון קשירות מעניינות. "היום נשים אוהבות להצטלם לסטורי ולעלות סרטונים שלהם קושרות 'אתכסיא'. יש גם הרבה בלוגריות דתיות באינסטגרם שמצטלמות ומתייגות וככה זה הופך לסופר נגיש לכולן".

אתכסיא. שי קדם,
במקום האימג' הישן של אישה דתייה שמרנית ונחבאת אל הכלים, נוצרה פה אישה צבעונית, עוצמתית, עם אמירה ונוכחות/שי קדם

החזון: ייצור מטפחות לנשים ברחבי העולם

אם דורי התחילה כעסק קטן, כיום אתכסיא היא מותג מוביל בשוק, ולמרות המתחרות שהצטרפו לאורך השנים, הביקוש למטפחות שלה רק הולך וגובר. "המטפחות שלי נותנות לנשים ערך ועניין. לא מדובר כאן רק במטפחת כזאת או אחרת אלא ביצירה של תרבות. אופנה ותרבות זה דבר אחד".

הסגנונות של הקשירות והבדים שדורי מכניסה לכל קולקציה מהדהדות הלאה אצל הלקוחות ואצל מעצבות אחרות שמושפעות ממנה. לאחר ההצלחה העקבית וכשהיכולת של דורי לנבא וליצור טרנדים הוכיחה עצמה קולקציה אחר קולקציה, פניה של דורי פונות לחו"ל. "שנים רבות בוערת בי הכמיהה לחיבור בין תרבויות. מלבד עיצוב מטפחות לקהל הישראלי, יש לי חזון בינלאומי. והקרקע כעת פוריה לכך בעקבות הסכמי השלום. השאיפה היא לייצר גם מטפחות וחיג'אבים לנשים שיקיות ומגניבות ברחבי העולם. אם לנשים אפריקאיות בארה"ב, ואם לנשים ערביות באירופה ובארצות ערב. זה היעד הבא ואני מאוד מתרגשת לגביו".

אתכסיא. שי קדם,
"השאיפה היא לייצר מטפחות וחיג'אבים לנשים שיקיות ומגניבות מרחבי העולם"/שי קדם

אתכסיא ART


שלומציון המלכה 13, ירושלים

טל: 055-6653044‬‬

אתר: etcasiart.com

אינסטגרם: etcasiart

יוטיוב

בשיתוף אתכסיא ART
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully