וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטון מוחלק ומיקרוטופינג - מה שצריך לדעת

בשיתוף אופנמייד ארט - אדריכלות ועיצוב פנים

14.2.2021 / 10:02

מעוניינים לשדרג את ביתכם ולהפוך אותו למיוחד במינו מבחינה עיצובית? טרנד חם מאוד של השנים האחרונות הוא בטון מוחלק ומיקרוטופינג

בטון מוחלק. מירי נגלר,
בטון מוחלק/מירי נגלר

ריצוף מהסוג של בטון מוחלק נעשה פופולרי הן עבור מבנים תעשייתיים והן עבור בתים פרטיים יוקרתיים. הגוונים המיוחדים, הליטוש וההברקה של הבטון והייחודיות הכללית של בטון מוחלק הופכים אותו לפתרון המושלם לריצוף של בתי יוקרה. ריצוף כזה מסוגל להשתלב בצורה מעולה עם בית יוקרה מכל סוג ורק תצטרכו לוודא כי אתם פונים אל בעל מקצוע מנוסה שידע לבצע את ההחלקה על פי הדרישות שלכם.

מה זה בטון מוחלק?

מדובר בריצוף אשר נוצר כמקשה אחת והוא מתאים הן לפנים הבית והן לחלק החיצוני. ניתן ליצור ריצוף בטון מוחלק ומיקרוטופינג בשפע של שיטות ורמות גימור, ביניהן באמצעות צריבה או ליטוש. ההחלקה עצמה מבוצעת באופן מכני או ידני ולאור זאת חשוב לוודא כי נעזרים בשירותיו של בעל מקצוע עם יכולת להשיג תוצאה ברמה גבוהה ולהימנע מאזורים עם גליות שקעים ושיפועים הפוכים.

אילו שיטות לצריבה של בטון מוחלק קיימות?

שתי השיטות הנפוצות הן צריבה באמצעות חומצה ומים. החומצה מסוגלת לחדור לבטון וכך להשפיע על הסידן ולהשיג את האפקט הרצוי. צריבה עם חומצה מאפשרת להשיג צבעים בגוון ירוק ואדמה. לעומת זאת, אם עושים שימוש במים אזי ניתן להשיג מגוון רחב למדי של צבעים וגמישות רבה יותר. שיטות הצריבה הללו מסייעות להפוך את הבטון לעמיד במיוחד והוא יהיה כמו אבן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מה האפשרויות בעניין בטון מלוטש?

אחד מסוגי הבטון הנפוצים ביותר בשנים האחרונות הוא בטון מלוטש. מלטשים את הבטון באמצעות יהלום כדי לחשוף את האבן וזאת תוך כדי שימוש בטכניקות מתקדמות ומכשור מודרני אשר נעשה נפוץ. ישנן דרגות שונות של ליטוש, החל מליטוש מינימלי ועד ליטוש עמוק.

ביצוע של ליטוש מסייע לשמור על הבטון לאורך שנים וזאת כאשר הברק נשמר לאורך זמן ומשדרג את הפן העיצובי ובצורה דרסטית. הודות ליתרונות הללו רבים רואים את האופציה של הליטוש כמעין חובה וזאת אם הם מתכוונים לשלב בבית שלהם בטון מוחלק.

מיקרוטופינג. מירי נגלר,
מיקרוטופינג/מירי נגלר

בטון אדריכלי

השימוש בבטון אדריכלי מבטא אדריכלות ללא קישוטים, ללא הסחות דעת. הבטון האדריכלי מייצר אמת אדריכלית לא מתחנפת ולא מצטעצעת על ידי כך שבטון = החומר הוא החומר.

"חומר הוא חומר" והבטון הוא אל זמני! תמיד יתחלפו אופנות אבל הבטון לעולם ישאר בטון - קלאסיקה מודרנית. מסת הבטון היא אל זמנית, ראשונית בחומריות שלה. הפתחים, האטימות, והאור שהחלל יוצר עם הבטון מקיימים יחסי גומלין שונים עם הבטון ומאפשרים לתת הרגשה שהחלל תמיד גדול מסך חלקיו.

בטון - החומר אמיתי, לא סינטטי
בטון - החומר מתבגר עם החלל, מתאפיין עם החלל ומשתנה בכל קרן אור, ובכל שנה שחולפת
בטון - מצליח לייצר קוהרנטיות כמעט מושלמת לחלל, להכיל חומרים ולייצר שקט
בטון - מייצר הרגשה כמעט הוליסטית כאשר המתהלך בחלל חש שהחומר עוטף אותו

אם רוצים לייצר תחושת חלל, המוזולאית מוסיפה ריצפת הבטון אשר יוצרת אוירה ביתית ומחבקת טשטוש בין החללים במרחב ולאחדות הוליסטית כוללת כאילו האדם מהלך בתוך אומנות אבל בהרגשה אינטימית.

דעה קדומה שחייבים לשלול על בטון ( "בטון הוא קר ומנוכר..")

כאשר חומר אמיתי, כאשר המסה נוכחת, אז החומר יכול לקבל ולהכיל הרבה מאוד אלמנטים בחלל, ומייצר שקט, חום, שכמעט נוצר רגע של שלווה. הבטון יכול לקבל גוונים אשר יכולים להביא את הבטון להרגשה ביתית, והליכה יחפה ומענגת בחלל האדריכלי. בטון כמוליך - הינו אופצייה מעולה לחימום תת ריצפתי.

דימוי של בטון מוחלק - האם זה אפשרי?

אם תרצו להשיג תוצאה עיצובית של בטון מוחלק וזאת ללא צורך לפרק את הריצוף הקיים, תוכלו לבחור באופציה של מיקרוטופינג. מדובר בתשתית עשוית בטון בעובי מספר ס"מ בודדים והיא מתאימה לחצר ולתוך הבית. ניתן להרכיב מיקרוטופינג על גבי קרמיקה, בטון, בלטות או אבן.

בכל אופן, אם אתם בוחרים באפשרות הזו יהיה כדאי לכם לשים לב כי אתם לא מתפשרים על האיכות של המיקרוטופינג וזאת מכיוון שהיא תהיה מאוד קריטית. איכות גבוהה שווה עמידות ומראה אמתי של בטון מוחלק. כמו כן, פנו אל בעל מקצוע שידע לבצע התקנה ויצירת תשתית בצורה מדויקת ככל הניתן.

אופנמייד ארט - אדריכלות ועיצוב פנים.

עדי אופנהיים - מנכל ומייסד החברה.

בשיתוף אופנמייד ארט - אדריכלות ועיצוב פנים
  • עוד באותו נושא:
  • בטון
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully