וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחתון של דבורה: גן של אהבה

בשיתוף גן דבורה

14.2.2021 / 11:39

כבר כמעט 40 שנה דבורה מייזלר עובדת עם ילדים, וגידלה דורות רבים של ילדים מאושרים ובטוחים. היא מעדיפה קבוצה קטנה של ילדים על פני רבים, כדי לתת יחס אישי לכל פעוט. גרים בחיפה? שווה מאוד להכיר

"הילדים נותנים אהבה ומחזירים בגדול". אחד מחדרי הגן. גן דבורה,
"הילדים נותנים אהבה ומחזירים בגדול". אחד מחדרי הגן/גן דבורה

כל מומחה לגיל הרך שתשאלו אותו, מה צריך ילדכם, ימנה לכם רשימה קצרה, אבל מאוד משמעותית, של הצרכים של הפעוטות: חום, אהבה, ביטחון אישי ותזונתי ודאגה לשלום הילד. החלק החינוכי פדגוגי ימתין לילדים החל מגיל 4. לכן, חשוב למצוא משפחתון או פעוטון שמבטיח לתת לילדים בדיוק מה שהם זקוקים לו.

"הבית של דבורה" מחיפה כבר 39 שנים הוא גם ביתם החם והאוהב של מאות קטנטנים. "אז, בשנות ה-80 של המאה הקודמת, פתחתי משפחתון ממש קטן עם 3-4 ילדים ועוד לא פתחתי את הגן", מספרת דבורה מייזלר, בעלת הפעוטון, ומוסיפה: "אחרי שנתיים-שלוש החלטתי שאני פותחת את כל הקירות של הבית הפרטי שלי שישמש כגן, ומשאירה לי חדר אחד. יש לי חצר גדולה עם פרגולה כך שגם בימי חורף, כשנעים בחוץ, הילדים יכולים לצאת ולשחק בחוץ".

ובאמת, דבורה דואגת להעניק לילדים מעטפת ביתית שלמה - מהאוכל הביתי הנפלא שהיא מבשלת בכל בוקר, וכמובן להמון חום ואהבה שהילדים מקבלים, והם כמובן דואגים להשיב לדבורה כגמולה.

"הילדים לא רואים שאני לא צעירונת, הם לא רואים אם אני יפה או לא יפה. הם רואים רק את האהבה והחום שאני מקרינה כמו סבתא", אומרת דבורה. "והו-הו, איך זה חוזר! אני לא למדתי, אני לא גננת, אבל אני כבר הרבה שנים במקצוע ואמא אחת כתבה לי ואני חושבת שהיא צודקת - תעודה לא משנה. זה או שיש לך את זה או שאין לך, בלימודים את לא יכולה לקבל את הנתינה".

קיר שלם בגן עם מכתבי תודה מהורים וילדים מאושרים. גן דבורה,
קיר שלם בגן עם מכתבי תודה מהורים וילדים מאושרים/גן דבורה

באופן שגרתי, שלא כמו בימים אלו של הסגר, הפעוטון דואג לילדים גם לחוגים שונים ומגוונים, כמו חוג חיות, חוג ריתמוזיקה ופעילויות יצירה מגוונות, כשהקו המנחה באלו הוא לתת לילד גירויים ולא לאלץ אותו לפעילות כזו או אחרת. "אני לא באה בשביל שההורים יבואו ויגידו - הנה, הוא עשה את זה ויצר את זה. ממש לא מעניין אותי... צריך לדעת איך לגשת לילד וכזאת אני".

המעבר מבית לפעוטון עלול להתלוות בקושי הסתגלותי לילד, במיוחד בתקופת הנוכחית שלא מאפשרת את רציפות הפעילות של הפעוטונים והגנים. נראה כי הפעוטון של דבורה מאפשר מעבר לא דרמטי במיוחד והילדים עדין מרגישים "בבית", גם בזכות היחס האישי והחם. בפעוטון לומדים 7 ילדים בגילאי שנה-שלוש, המלווים גם על ידי סייעת.

"כשבעלי נפטר לפני 16 שנים עברתי להרצליה, לגור קרוב לבנות שלי, ועבדתי שם כשכירה בגן מסוים. אבל אחרי שנה וחצי, חזרתי כי היה חסר לי הבית, והייתה חסרה לי העצמאות שלעבוד על פי דרכי עם הילדים. עבדתי כשכירה בגן אחר ובינתיים ארגנתי את הגן לחזרה. אחת העובדות שם שכנעה אותי לפתוח ביחד איתה את הגן, הייתי נאיבית והגן הפך לסוג של "בית חרושת", 50 ילדים... זה לא בשבילי. אני מעדיפה להיות בראש שקט, לתת יחס לכל ילד ולדעת שטוב להם. בכיס הרווחתי אבל בנשמה הפסדתי, אז החלטתי לחזור לקבוצות קטנות, זה לא ריווחי באותה מידה אבל הילדים נותנים לי בריאות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
"משפחתון של אהבה". דבורה בכניסה לגן. גן דבורה,
"משפחתון של אהבה". דבורה בכניסה לגן/גן דבורה

כל הילדים בגן הולכים?

"דווקא אחת מהילדות, בת שנה וארבע, ממש בימים האלה מתחילה ללכת, אבל אין לי בעיה לקבל קטנים יותר".

רוצים מידע נוסף? צרו קשר:

טל' - 052-6460574

בשיתוף גן דבורה
  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully