וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורית מרטין - אמנות שעושה טוב לנשמה

בשיתוף אורית מרטין

14.2.2021 / 14:37

אורית מרטין היא אמנית שמציירת ציורים רוחניים. הגלריה האינטרנטית שלה גדושה יצירות מרהיבות עין ומרחיבות את הלב. נוסף לציורים תגלו גם ספר תהילים הכולל ציורים שלה וערכת "52 קלפי נפלאות". כל אלה הופכים את העולם הרוחני למרתק עבור מגוון רחב של מגדרים ומגזרים

מסע. אורית מרטין. אורית מרטין, באדיבות המצולמים
מסע. אורית מרטין/באדיבות המצולמים, אורית מרטין

העולם הבא והחיים שמעבר הם נושאים מרתקים שמסקרנים לא מעט אנשים. גם האמנית אורית מרטין נמשכת לכל מה שקשור בחיים שמחכים לנו בעולם הבא ושמעה לא מעט סיפורים של אנשים שחוו מוות קליני וחזרו לכאן כדי לספר מה קרה להם. הסיפורים האלו הציתו את דמיונה ועוררו בה השראה ליצור ציורים שמעוררים את הלב לעולמות הרוחניים האלו. בהמשך היא אף ערכה את הספר שנקרא "העולם שאחרי" בו היא משווה את הסיפורים שקרו בזמננו לספורים המתוארים במקורות היהדות והקבלה. "אני מאמינה שאנשים בתקופה שלנו צמאים למסרים רוחניים עמוקים וגבוהים, וגם יודעים ומסוגלים להכיל אותם" אומרת אורית מרטין, אמנית הציורים הרוחניים.

אותיות בראשית. אמנות רוחנית של אורית מרטין. אורית מרטין, באדיבות המצולמים
אותיות בראשית. אמנות רוחנית של אורית מרטין/באדיבות המצולמים, אורית מרטין

אורית מרטין הציגה ביותר מעשרים תערוכות יחיד בארץ וברחבי העולם. עבודותיה נמכרות כאן בישראל ובחו"ל. ציוריה האומנותיים ניחנים במסר רוחני מקורי, המשלב ביטוי אקספרסיבי שמרשים מאוד בצבעוניותו וחודר עמוק לב. "המנוע של האמנות שלי הוא העולם הרוחני. אסתטיקה רק לשם אסתטיקה כבר לא מספיק מעניינת לדעתי. אנשים היום מחפשים אמנות עם נשמה שתאיר להם את הבית".

הגלריה האינטרנטית שלה גדושה יצירות מרהיבות עין. לאמנות שלה היא קוראת - "אמנות לנשמה". "החזון שלי באמנות הוא להעביר מסרים רוחניים קבליים וחסידיים בצורה ויזואלית. הטעם הכי מתוק בעולם הוא לחוות את העולם הרוחני העליון בצורה של תמונות ובאופן חזותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עץ החיים. אורית מרטין. אורית מרטין, באדיבות המצולמים
עץ החיים. אורית מרטין/באדיבות המצולמים, אורית מרטין

מה ייחודה של האומנות הרוחנית שאת יוצרת?

"את ההשראה אני שואבת ממקורות הקבלה וחסידות, אבל המסרים הם אוניברסליים, ומתאימים לכל אדם, כי הם מדברים ישירות לנשמה. בציור דמויות אני עושה שימוש בצלליות ולא בציורי פנים או ציור של האדם מקרוב. כך שהציור כולל רק דמות סימבולית ואנונימית, מה שמאפשר לכל צופה בציור להזדהות איתו מבלי להיכנס לשיוך מגדרי כלשהו, ולהפיק ממנו מסר לחיים האישיים שלו. התכנים היהודיים הקבליים שבאים לביטוי בציורים הם גם תכנים כלליים שנוגעים למשמעות החיים ולמהות נפש האדם".

יצירתה של אורית מרטין מיוחדת גם בכך שהיא אמנות דיגיטלית שהיא יוצרת באמצעות תוכנות מחשב מתקדמות ופילטרים מורכבים.

להתחבר לקדושה. אורית מרטין. אורית מרטין, באדיבות המצולמים
להתחבר לקדושה. אורית מרטין/באדיבות המצולמים, אורית מרטין

"היתרון בסוג האמנות הזה הוא שהיא יכולה להגיע לכל אחד, לכל כיס ולא רק לבעלי יכולת כלכלית גבוהה. מאחר והייעוד שלי הוא להעביר את המסרים האלו לעולם הרחב, אני יוצרת בשיטה דיגיטלית שמאפשרת להדפיס את הציורים על קנבס איכותי בגדלים שונים, ובמחירים ששווים לכל נפש. יחד עם זאת כל ציור מודפס בסדרה מוגבלת וממוספרת עד 150 עותקים בלבד - דבר השומר על הערך האמנותי של התמונה" מציינת אורית.

"אני עובדת עם אנשי אדריכלות פנים שמביאים את התמונות שלי לבתים שהם מעצבים כי יש אפשרות לגדלים גדולים מאוד, וגם תמונות שמודפסות על קירות ודלתות זכוכית, דבר שהוא מאוד מרשים".

כל אלה הביאו את אורית מרטין להיות ממובילות "הזרם המואר באומנות היהודית בת זמננו". האמנות הרוחנית אותה היא יוצרת בכישרון רב נחשבת למקורית ומיוחדת והיא זוכה לתגובות נלהבות ממגדרים ומגזרים שונים. "גם אנשים שלא נמשכים מטבעם לרוחניות יכולים להינות מהאמנות הזו כי היא מדברת ישר ללב ולנשמה, ועוקפת את כל המחסומים השכליים. כולנו אנשים רוחניים במהותנו, יש אנשים שמודעים לזה יותר ויש שמודעים לזה פחות. לכן, קהל היעד של הציורים האלו הוא קהל יעד רחב מאוד".

מעבר. אורית מרטין. אורית מרטין, באדיבות המצולמים
מעבר. אורית מרטין/באדיבות המצולמים, אורית מרטין

"כשמישהו תולה ציור שלי בבית שלו הוא בעצם תולה שם פיסת רוחניות שמלווה אותו, ומעוררת בבית כולו אור והשראה. זו לא רק אסתטיקה לצורך ייפוי הבית. התמונה אמנם מרשימה מאוד, ומוסיפה לעיצוב הבית - אבל יש כאן חוויה הרבה יותר גדולה" מסבירה אורית.

לקוח שקנה תמונה אמר לה בעבר: "כבר כעשרים שנה אני לא מוצא תמונה שאני אוהב לתלות על הקיר בסלון שלי, וכשראיתי את התמונות שלך לא התלבטתי אפילו לרגע". תגובות מסוג זה שהיא מקבלת על יצירותיה מעודדות אותה להמשיך וליצור עוד. לדבריה היא מרגישה שזה פותח לצופים עוד מימד בתודעה, ומרחיב את הכלים של הנשמה לחוות חוויות רוחניות.

רחיפת הרוח. אמנות רוחנית של אורית מרטין. אורית מרטין, באדיבות המצולמים
רחיפת הרוח. אמנות רוחנית של אורית מרטין/באדיבות המצולמים, אורית מרטין

כששואלים אותה על תהליך היצירה היא מסבירה: "השראה זה דבר שבא מלמעלה. אני עוצמת את העיניים ורואה תמונות. בהתחלה חשבתי שאצל כולם זה ככה. כיום אני מבינה שזו מתנה שניתנה לי על מנת שאעביר תכנים ומסרים מסויימים. הדור הזה סובל משיטפון של מידע מילולי ואיבד את המיקוד בהרבה מובנים. תמונת אמנות רוחנית אחת שחודרת ללב - שווה יותר מאלף מילים".

אבל לא רק תמונות על קנבס תוכלו למצוא אצל האמנית אורית מרטין. היא הוציאה לאור גם ספר תהילים מהודר עם 65 מהציורים שלה, מה שהופך את אמירת התהילים לחוויה מיוחדת במינה וגם מהווה מתנה מאוד מרגשת שמתאימה לכל אחד.

כמו כן יצאה לאור ערכת של 52 קלפי "נפלאות" מהציורים של אורית מרטין יחד עם ספרון תובנות ומסרים שנכתב בשיתוף עם ד"ר עדה ויינשטיין שהיא פסיכותרפיסטית קלינית. הקלפים האלו הם כלי מאד עוצמתי ובו בזמן נעים ומזמין לשימוש. הם מאפשרים לנפש להיפתח, לשוחח ולגעת בתכנים מורכבים ומהווים ארגז כלים עשיר למטפלים מגישות שונות. הם מסייעים לאבחון קשיים ומקלים בגישה אל תכנים מהלא מודע, ולפתרון של קונפליקטים פנימיים בצורה עדינה. כל אחד יכול למצוא שימוש בקלפים אלו למטרת פיתוח אינטליגנציה רגשית או התמודדות עם רגשות חבויים.

כדאי להקליק לאתר של אורית לראות עוד ציורים שלה.

אורית מרטין, אמנות לנשמה

טלפון: 0587676321

למעבר לאתר האינטרנט לחצו כאן

למעבר לפייסבוק לחצו כאן

למעבר לאינסטגרם לחצו כאן

בשיתוף אורית מרטין
  • עוד באותו נושא:
  • אמנות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully