וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בארץ מלמדים הרבה מקצועות - אבל לא את מה שצריך באמת"

בשיתוף ביוקרדיט

18.2.2021 / 15:35

מאז שנכנס לתוקפו חוק דירוג האשראי, העניקה חברת BIO CREDIT סיוע ללקוחות רבים ששיפרו את הדירוג ופרצו כלכלית. מנכ"ל החברה שראל טבכר מסביר איך אפשר להעלות את הדירוג ומדגיש שהבעיה האמיתית היא שאנחנו פשוט לא לומדים חינוך כלכלי כבר בבית הספר

שראל טבכר. ביוקרדיט,
שראל טבכר/ביוקרדיט

שראל טבכר, 26, החל להעניק סיוע וליווי מקצועי בתחום דירוג האשראי בסמוך לכניסתו של חוק האשראי לתוקף. כבר אז, בשלהי 2019, הוא הבין שמדובר בחוק חשוב שאמור לספק מענה אמיתי לציבור, אבל היישום שלו בפועל חלקי מאוד. כך, על אף שנתונים אמורים להימחק לאחר שלוש שנים, הם נותרים לא פעם במקומם, ופוגעים בדירוג האשראי שלנו - שלא בצדק.

"מצד אחד המדינה מסכימה שמגיעה לאזרחים הזדמנות שנייה", אומר שראל. "מצד שני, הבנקים והגופים הפיננסיים אחרים מיישמים אותו באופן סלקטיבי. כאן אנחנו נכנסים לתמונה. אנחנו מאתרים טעויות רישומיות שגוף כזה או אחר עושה, ואנחנו מתבססים לא רק על טעויות, אגב. יש המון מקרים שבהם הנתונים נכונים אבל לבנקים אין אסמכתאות".

הצ'קים חזרו - אבל לבנק לא הייתה אסמכתא

מאז הוקמה חברת BIO CREDIT, שראל זוכר לא מעט מקרים שבהם הצליח למחוק נתונים פשוט משום שלא הייתה כל אסמכתא שתוכיח את קיומם. "היה לנו לקוח עם צ'קים שחזרו בשנת 2018. כשהוצאנו את פירוט התנועות בחשבון ראינו שהצ'קים חזרו, אבל כשביקשנו את האסמכתא מהבנק, הסתבר שהוא לא החזיק אותה", מספר שראל. "אלא שהחוק אוסר על הבנקים לזרוק ניירת, וכשהבנק לא מצא את האסמכתא, הנתון הזה נמחק. יש עוד הרבה מקרים כאלה, והרבה נתונים שלא מגובים בשום הוכחה בשטח".

באופן דומה, גם תיקים בהוצאה לפועל אפשר למחוק, ושראל מדגיש: "לא צריך לשחד אף אחד ובטח שלא לפעול באופן לא תקין או לא חוקי. יכול לקרות מצב שנפתח תיק נגד מישהו, אבל הוא לא קיבל את ההודעה. על פי החוק זה מצב לא תקין, וחייב להיות איכון על הטלפון של השליח שיוכיח שהוא אכן הגיע אל הלקוח. אם אין הוכחה כזו, זה אומר שלא התקבלה הודעה על פתיחת תיק, ולכן מדובר בצעד לא חוקי. לצערי רואים את ההתנהלות הזו לא פעם".

ביוקרדיט. ביוקרדיט,
ביוקרדיט/ביוקרדיט

"בארץ לא הסבירו לנו את החוק"

הליווי של חברת BIO CREDIT מאפשר ללקוחות לשפר את דירוג האשראי שלהם, אבל בחברה חושבים צעד אחד קדימה, על היום שאחרי. שראל מסביר שאם לא יבוצע תהליך מעמיק שכולל תוכנית עבודה מסודרת, הלקוח יחזור שוב, וזו ממש לא המטרה. "אנשים לא מבינים שהחוק הזה הוא חוק אמריקאי שהגיע אלינו עם שינויים קלים, ובארה"ב מתנהלים לפי הכללים האלה כבר שנים. בארץ פשוט לא הסבירו לנו את החוק ולא לימדו אותנו איך להקפיץ את הדירוג, למשל על ידי קבלת משכנתא לחצי שנה ופרעון שלה אחרי שבועיים. הם גם יודעים להתנהל טוב יותר באופן כללי, וזו הנקודה שאליה אנחנו שואפים להגיע".

שראל מוסיף ומדגיש: "בסוף התהליך, אחרי שאנחנו מביאים את הלקוח מחיווי אדום לירוק, אנחנו מעניקים לו ייעוץ פיננסי וכלים פרקטיים כדי שלא יחזור אלינו שוב בתור לקוח. זו תוכנית עבודה שמותאמת לצרכים שלו, ואנחנו לוקחים בחשבון שלאנשים פשוט אין ידע מספק. בבתי הספר בארץ מלמדים הרבה מקצועות אבל לא את מה שצריך באמת. לא מלמדים חינוך כלכלי, לא מסבירים לנו איך לנהל את חשבון הבנק או את כרטיס האשראי. כך קורה שאדם לוקח הלוואה לקניית רכב ומסתבך. דברים קטנים יוצרים בעיות גדולות".

בשיתוף ביוקרדיט
  • עוד באותו נושא:
  • אשראי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully