וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הדגים: חדשנות איכות וטריות

בשיתוף שוק הדגים

23.2.2021 / 9:24

חוק המזון קובע כי יצרני מוצרים מן החי מחויבים לתקן HACCP, ויש לכך השפעה עצומה על איכות המוצרים שמגיעים אלינו הביתה. רז שרוט משוק הדגים מסביר כי תו התקן "דואג לכל הנקודות הקריטיות שעובד חומר הגלם עד שהוא מגיע אל הלקוח"

שוק דגים תקן חדש, HCAAP. יח"צ,
שוק דגים תקן חדש, HCAAP/יח"צ

בשוק הדגים מורגשת האהבה הגדולה של רז שרוט לדגים, ומורגשת גם המסורת המפוארת של משפחת הדייגים. את התשוקה הזו הוא מביא עד לפתח הבית של כל אחד ואחת מאיתנו, עם מבחר עשיר של דגים טריים, כולל אמנון, סלמון, דניס ולברק. כל הדגים נבחרים ומעובדים בקפידה, מפולטים ברמת שף, וחשוב לא פחות מכך - הם מגיעים אליכם עם תקן HACCP לבטיחות מזון.

"תקן HACCP הוא נושא מאוד חשוב שכל יצרן מזון מחויב לו היום", מסביר רז. "זה תקן שדואג לכל הנקודות הקריטיות שעובר חומר הגלם עד שהוא מגיע אל הלקוח, ואנחנו היחידים בישראל שפועלים לפי התקן בכל מה שקשור לשיווק דגים טריים עד הבית".

"בודקים לנו את איכות המים ואת הידיים של העובדים"

כפי שמסביר רז, בשנת 2018 נכנס לעולם המזון תקן חדש, HCAAP. החל מסוף שנת 2020 יישום התקן מתבצע באופן קפדני במיוחד. מטרתו העיקרית לספק מענה לסיכונים שעלולים להתרחש בשלבי הייצור של המזון, ולזהות זיהומים שונים משלב הגידול, דרך העיבוד - ועד להגעת המוצר אל בית הלקוח.

"אנחנו, באופן ספציפי, עובדים עם התאגיד הווטרינרי ועם מכון IQC, וחשוב לנו להקפיד על כל התקנים ועל כל הפרטים הקטנים ביותר. יש לנו וטרינר שמבצע ביקורת כמעט ברמה יומיומית, בודק את הדגים, את התוקף של הסחורה, את תהליך העיבוד שלנו. יש לנו מבקרים שבודקים את איכות המים, את הידיים של העובדים, את משטחי העבודה ואפילו את הרכבים לפני היציאה לבית הלקוח. אנחנו לא מרשים לעצמנו לעגל פינות, ובזה אנחנו שונים מכל חנות דגים שלא מחויבת לפעול על פי התקן".

כאמור, כדי להבטיח את יישום תקן המזון החדש, עובדים בשוק הדגים גם עם התאגיד הווטרינרי, המסייע בפיקוח על איכות הדגים. לדברי רז, הפיקוח של התאגיד הווטרינרי חשוב ומועיל ליישום התקן, וזהו עוד צעד משמעותי שמבטיח ללקוחות שוק הדגים מוצרים טריים ואיכותיים בלבד.

"הלקוח מקבל דג טרי ומוכן שאפשר להכניס ישירות לסיר"

בניגוד למפעלים אחרים בתחום, שוק הדגים הוא היחיד שמציע משלוחים עד לבית הלקוח, ולא רק למסעדות או לבתי מלון. כדי להבטיח מענה איכותי ומדויק לצרכיו של כל לקוח, המפעל מקפיד על אריזות מתאימות, הובלות בקירור וכאמור גם פילוט ברמת שף. "המטרה שלי היא שהלקוח יקבל דג טרי ומוכן שאפשר להכניס ישירות לסיר, למחבת או לתנור, בלי שהוא יעבור שום תהליך בדרך".

אלא שעם ההחלטה להעניק ללקוחות הקצה מוצר פרימיום ללא פשרות, לרז לא היה ספק שנדרשת גם תשומת לב לתהליך העבודה עצמו. "הביקורת עלינו מאוד קפדנית", הוא מבהיר. "אין גם ספק שזה משפיע על העלויות שלנו, אבל זה מחייב אותנו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שאנחנו מציבים לעצמנו. מבחינתי אני ישן הרבה יותר בלילה כשאני יודע שהלקוחות שלי מקבלים את הדג הכי איכותי שיש".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שוק דגים תקן חדש, HCAAP. יח"צ,
שוק דגים תקן חדש, HCAAP/יח"צ

החוק ששינה את כללי המשחק

חוק ההגנה על בריאות הציבור קובע למעשה כי כל יצרן של מוצרים מן החי - בשר או דגים - מחויב להיות מוסמך לתקן HACCP, ובמפעל נדרשת תוכנית בטיחות מוגדרת. למעשה, החוק קובע כי מי שלא יעמוד בדרישת החוק לא יוכל להמשיך לשווק את מוצריו, ורישיון היצרן שברשותו יישלל. זהו ללא ספק שינוי משמעותי של כללי המשחק, וחשוב להכיר אותו.

גם בשוק הדגים זיהו את החשיבות הרבה של החוק, וכמפעל שמשווק דגים ברמה גבוהה מאוד ישירות לבית הלקוח, מיהרו ליישם את הכללים ולעבוד עם טכנולוג מזון, וכן עם המכון לבקרה ואיכות. "אנחנו משווקים דגים טריים בפריסה ארצית רחבה מאוד, וזה מחייב אותנו לעבוד בתקנים המחמירים ביותר", מדגיש רז. "הלקוחות שלנו מקבלים דגים טריים ואיכותיים שעברו את כל האישורים הדרושים, וזו גם הסיבה שהם חוזרים אלינו".


הכנסו להזמנות


מרכז הזמנות טלפוני: 1700-55-70-70


להזמנה מהירה ועוד פרטים על אפשריות הזמנה של דגים טריים עד הבית
השאירו פרטים עכשיו

בשיתוף שוק הדגים
  • עוד באותו נושא:
  • דגים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully