וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמיה אדריכלית: 5 טיפים לעבודה משותפת בין האדריכל לחברת ההדמיות

בשיתוף סטודיו מעיין גולן

23.2.2021 / 14:53

אדריכלים וחברות הדמיה נתקלים לעיתים בקשיים בעבודה משותפת. הנה מספר דברים שכדאי לזכור על מנת להביא לשיתוף פעולה פורה

פרויקט תל ברוך. הדמיה אדריכלית: סטודיו מעיין גולן. אדריכלות: שדה דגן אדריכלים,
הדמיה/הדמיה אדריכלית: סטודיו מעיין גולן. אדריכלות: שדה דגן אדריכלים

הדמיה אדריכלית: סטודיו מעיין גולן

למרות קווי הדמיון בין השניים, קיים פער וחוסר הבנה בממשק שבין האדריכל לבין חברת ההדמיות. נדמה שכפי שהאדריכל נתקל לא פעם בקשיים מול לקוחותיו לתקשר מה תפקידו בפרויקט, כך גם חברת ההדמיות נתקלת באותו הקושי אל מול האדריכל. לעיתים, האדריכל לא לגמרי מבין את תחום יצירת ההדמיה האדריכלית ואת תפקידה של חברת ההדמיות בתהליך מולו. בעולם אוטופי קווי הדמיון והזהויות בין השניים, היו אמורים לאפשר הבנה טובה יותר של הספקים ונותני השירות שעובדים בשיתוף פעולה.

במאמר זה אנסה לזהות ולדייק תפיסות שגויות ולספק 5 טיפים משמעותיים שיהוו בסיס לעבודה משותפת ומוצלחת בין האדריכל לבין חברת ההדמיות.

1. רושם ראשוני זה לא הכול

עבור האדריכל תיק העבודות או הפורטפוליו צריך להוות סינון ראשוני בלבד בבחירת חברת הדמיות. נכון, התוצר שאתה משלם עבורו הוא ויזואלי והגישה אליו צריכה להיות כמעט מיידית: או שאני אוהב את מה שאני רואה או שלא. חשוב שנראות התוצר תייצר משיכה ויזואלית עבורך, אך ההתאמה האמיתית טמונה בתהליכי העבודה, שכן הם הבסיס לשיתוף פעולה מוצלח. חשוב לזכור שלאורך הדרך יהיה לך קשה להשיג את התוצר הוויזואלי שאותו אתה מחפש, אם הלך הרוח שלך לא תואם לחברה שמולה בחרת לעבוד. אני ממליצה לנסות ולזהות אם יש שפה משותפת בינך לבין חברת ההדמיות, לנסות להבין את תהליך העבודה מולם, מה שלבי העבודה בניהול הפרויקט, מה רמת המעורבת שלך בפרויקט והאם ישנה שקיפות בתהליכי העבודה.

2. זו לא הוצאה, זאת השקעה

כפי שתכנון ללא אדריכל עלול להראות לא מקצועי, כך גם קיצוץ בעלויות ההדמיה מציע גישה לא מקצועית וכזו שמתאימה לטווח הקצר. בואו ניקח לדוגמא הדמיות שמתבצעות לתחרות. עלויות הדמיות מסוג זה יכולות להיחשב גבוהות מעצם היותן לרוב ליווי תכנון, עם לו"ז מאוד קצר ועם אינפורמציה תכנונית מוגבלת. בכל זאת, הדמיות נכון להיום הן בד"כ אחד מתנאי הסף לצורך הגשת מעומדות לתחרות, חשוב מכך, הן חלק אינטגראלי מהנוכחות הדיגיטאלית של האדריכל ומתהליך השיווק הכללי שלו. בין אם ניצחת או לא, הדמיות הן הזדמנות לבנות תיק עבודות משמעותי יותר שעולה בקנה אחד עם איכות התכנון האדריכלי שלך. כוחו של תיק עבודות זה, חשוב במיוחד עבור חברות אדריכלות צעירות, שטרם קיבלו את ההזדמנות ליישם בפועל את התכנון שלהם.

בעוד שחשיבות ההדמיות הוא נושא שנתון לדיון בקרב אדריכלים, הלקוחות רחוקים מאוד מהדיון הזה ונוטים להעדיף תוצר ויזואלי על פני סט תכניות מפורט. הלקוח יעדיף הדמיה ריאליסטית על פני תוצר זול ולא מוצלח, לכן חשוב לתקשר את הפרויקט באופן חזותי נכון ע"י מציאת חברת הדמיות מתאימה ולהשקיע בכך. אם כך, הרווח הפוטנציאלי הטמון ביצירת הדמיות איכותיות לפרויקט הוא בנייה או הרחבה של תיק העבודות, זכייה בתחרויות, חשיפה ליותר לקוחות פוטנציאליים, סגירה של פרויקטים וכסף. זו לא הוצאה, זו השקעה שעתידה להפוך רווחית יותר בכמה מונים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

3. זמן טוב לסמוך על הגורם המקצועי שבחרת

בוא נצא מנקודת הנחה שהדבר האחרון שאתה רוצה שיקרה זה שהלקוח שלך יסביר לך איפה הוא רוצה למקם את דלת הכניסה לפרויקט, במקום לספק לך מושגים רחבים יותר, רעיונות ומגבלות להתחיל לעבוד ולתכנן מהם. במילים אחרות, מיקרו-ניהול של הגורם המקצועי עלול להיות לא מתגמל לפרויקט עד רמה של הידרדרות איכות התוצר הסופי.

מסתמן שמצאנו נקודת דמיון נוספת בין האדריכל לחברת ההדמיות שמבקשת דבר די פשוט, לסמוך עליה בתהליך. במידה ובחרת חברת הדמיה שלא רק שאתה מתחבר לתיק העבודות, אלא גם לשיטות וניהול תהליך העבודה שלה - זה לא אמור להיות מורכב. טוב יהיה אם תתייחס לפרויקט כשיתוף פעולה פורה, שמעשיר ומקדם את הפרויקט, תאפשר חופש יצירתי במסגרת המגבלות והגבולות שהצבת עם תחילתו.

4. הדמיה יפה מול הדמיה מוצלחת

חשוב להבדיל בין הדמיה יפה לבין הדמיה מוצלחת, שכן גם ההדמיה היפה ביותר עלולה לפספס את המטרה ולהיכשל.

המשוב שהאדריכל מספק צריך להתרכז באדריכלות עצמה ובבהירות הנושא המוצג. בהירות התקשורת בין חברת ההדמיות לאדריכל טמונה במענה וחידוד השאלות הבאות: מה המטרה אותה אני מעוניין להשיג, מהי מטרת האדריכלות ומה עומד בבסיס הרעיון האדריכלי?

לאורך תהליך העבודה, בשלב סבבי השינויים ומתן פידבק, המטרה עלולה להתפספס אם הביקורת תתרכז במיקום האנשים בהדמיה, בצבעוניות המוצגת, בעוצמת ההשתקפות וכהות הצללים. המטרה העיקרית היא לשפוט את התחושה הכללית שמתקבלת מההדמיה, האם היא מתיישבת בקנה אחד עם כוונתך וכוונות הפרויקט.

5. ניהול זמן בצורה יעילה

ניהול זמן נכון, מהווה נקודת מפתח ליעילות תהליך העבודה ואיכות התוצר. אדריכלים רבים נוטים לנצל את רוב משאבי הזמן, המוקדשים לפרויקט ולגייס בדקה התשעים חברת הדמיות למשימה. חשוב להבין שלקיצור תהליכי העבודה ביצירת הדמיות יכולה להיות השפעה עצומה על התוצר הסופי ופגיעה משמעותית באיכות.

חברות הדמיה בד"כ מציינות אבני דרך לאורך תהליך הפרויקט המעוגנות בתאריך ביצוע. אבני דרך אלו, קשורות מטבען לאיכות התוצר, לדיאלוג בינם לבין האדריכל ולהתחייבות לתאריך הגשה סופי של הפרויקט. חשוב מצד אחד שחברת ההדמיות תתקשר לאדריכל כבר עם קבלת הפרויקט את תהליכי העבודה ואבני הדרך ומצד שני שהאדריכל יתקשר את נושא הפרויקט וכוונותיו בייצוג האדריכלי. בהירות בין השניים תאפשר ניצול יעיל של זמני העבודה, ניהול הפרויקט בצורה מוצלחת ומקסום תוצרי הפרויקט.

לסיכום

המאמר אינו בא לספק ביקורת, אלא להציע פרספקטיבה ועקרונות שיאפשרו לקשרים עסקיים להיות מונעים מאינטרס משותף ומרצון אמיתי לשיתוף פעולה והשלמה האחד של האחר. בבסיס התחום המקצועי של השניים, קיים חדוות היצירה, האהבה לעשייה, מקצועיות, ערכים מקבילים לצד לא מעט זהויות.

הכוח של הפרויקט יבוא לידי ביטוי בבהירות התקשורת שבין האדריכל לבין חברת הדמיה ובהירות הנושא המוצג בהדמיה.

בשיתוף סטודיו מעיין גולן
  • עוד באותו נושא:
  • הדמיות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully