וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילמת מס שבח? ידעת בכלל שמגיע לך החזר?

בשיתוף מגיע לי החזרי מס שבח

24.2.2021 / 11:31

למרות שישראלים יודעים בדרך כלל להתווכח על כל שקל, כשזה מגיע למיסים רבים מעדיפים לשלם ולא להסתבך. ייעוץ מס נכון יכול להשיג לכם החזר מס משמעותי. לא קיבלתם החזר? לא תשלמו

גיא בן עמרם. שני בן אשר,
גיא בן עמרם/שני בן אשר

כל אזרח בישראל מחויב לשלם מסים, ורבים מאתנו עושים זאת מבלי לחשוב פעמיים. שהרי מי בכלל רוצה להסתבך עם החוק? אבל האזרח הקטן לא תמיד מודע לאפשרויות התשלום העומדות לפניו, להנחות או אפילו לזכות לקבל פטור. למביני עניין, כמו גיא בן עמרם, יועץ מס שבח ואיש נדל"ן מומחה, כואב שאנשים תמימים משלמים מס שלא לצורך. בדרך כלל, הפגישה הראשונית שלו עם הלקוח נפתחת בבקשה ושאלה: "היכנס רגע לחשבון הבנק שלך, מה אתה רואה?"

רוצים לראות קסם?

גיא בן עמרם אומר "המוצר שלי טוב, רק אני יודע ובטוח בו כמה שהוא טוב ועל כן אני מצהיר מראש כי ההתקשרות עימי תהיה על בסיס הצלחה. כלומר, תנו לי להוכיח את עצמי". הוא באמת מעוניין לעזור לכל אחד מאתנו להבין שאפשר לשלם פחות מסים ממה שאנחנו חושבים. כל מי שנפגש עם גיא, חושב שמדובר בקסם, אשליה או איזו שיטה סודית שגורמת לנו לשלם פחות. למעשה, גיא עלה על שיטת חישוב הטבות מס שהרשויות לא רוצות שנדע, שיטה אשר מוכיחה להן שמוכר הנכס שילם מס מעבר לדרוש. לאחר שגיא מוכיח זאת לרשות המס, הוא מבקש להעביר את יתרות התשלומים בגין ההחזר לחשבונו הפרטי של הלקוח.

"כאשר אנשים מן השורה באים להתמודד עם מונחים שנראים להם מאיימים כמו 'מס שבח' או 'מס הכנסה', 'מס יסף', 'מס רכוש' הם מעדיפים לשלם ולא 'להסתבך' יותר מדיי", אומר גיא, "ואני אומר להם, בואו, אפשר גם אחרת. תראו שאתם יכולים לחסוך הרבה יותר ממה שאתם חושבים".

מגיע לי החזרי מס שבח. יח"צ,
מגיע לי החזרי מס שבח/יח"צ

איך קורה שרשויות המס מסתירות את המידע הזה מאתנו?

"זה לא שהן מסתירות, הן פשוט לא אומרות לנו את כל האמת. הרשויות לא יבואו ויגידו לנו שמגיע לנו החזר מס. אנחנו אלה שצריכים לעשות בדק בית".

זו באמת אחריותו של האזרח? לא של עורך הדין?

"עורכי דין מבינים במשפטים, לא בכלכלה. הם עושים חישובי "מיסוי מקרקעין" מצויין, אבל לעניין מס שבח? אך ורק רואה חשבון מקצועי שחי את עולם מיסוי המקרקעין. כפי שלא ניתן לרואה חשבון הידע והמקצועיות בעולם המשפט כך גם עורך דין אינו יודע ולא אמור לדעת את עולם המס מעבר לתחשיב מס שבח בסיסי".

אבל איך יכול להיות שאנחנו לא יודעים מה מגיע לנו? הישראלי ידוע כמי שמחשב כל שקל

"כן, אבל דווקא כשישראלי נתקל במס שבח או כל מונח אחר מתחום המסים שהוא לא מכיר, הוא פשוט מעדיף לשלם מבלי להתעמק מחשש לקנס או לפעולה בלתי חוקית. הוא לא מודע לכך שאם מבצעים חישוב נכון ומדויק, אפשר גם אפשר לקבל החזר מס. קח למשל את עצמך, אם שילמת מס שבח. בדקת או שתלך לבדוק האם ניתן לקבל החזר?"

אז מה עושים? פונים ליועץ מס במקום לעורך דין

"לא בדיוק. אני אסביר. קודם כל, חשוב לפנות לעורך דין כדי לדעת איך להתנהל מול רשויות המס מבחינה משפטית במסגרת מכירת הנכס. אני נכנס לתמונה רק אחרי שהלקוח סיים עם טיפול עורך הדין וצריכים לשלם מס שבח או ששלמו בעבר מס שבח".

מגיע לי החזרי מס שבח. יח"צ,
מגיע לי החזרי מס שבח/יח"צ

רגע, אז בסוף כן משלמים החזר מס?

"כן. אליי מגיעים רק אחרי שמשלמים את המס. אני עושה את כל החישוב המדויק ובודק אם מגיע לך החזר מס או לא. אם אנחנו רואים פוטנציאל להחזר, אנחנו מגישים בקשה לרשויות המס".

וכמה משלמים לך?

"אם לא מגיע החזר מס, לא משלמים דבר. הלקוח שלנו משלם רק אם הוא מקבל את הכסף. ככה שהסיכון כאן הוא אפסי".

וזה חוקי? במס ההכנסה לא יכולים לבוא אליי בטענות?

"בוודאי, אין חוקי יותר מזה. אתה מקבל חותמת של מס הכנסה על ההחזר הזה. יש לנו סימולטור מיוחד מאושר על ידי רשויות המס שאתו אנחנו עובדים ומחשבים את התוצאות מראש. אם אנחנו רואים, למשל, שיש איזשהו סיכון בהגשת הבקשה, נעדיף לא להגיש. כמו שאמרתי, אם תעבוד אתנו, אין לך מה להפסיד, אין פה סיכון. מקסימום תרוויח".

אז אתה אומר בעצם שיש לך פתרון קסם בדמות סימולטור?

"זה ממש לא קסם, אלא סימולטור שפותח במיוחד לאחר עבודה קשה, חישובים והצלבת נתונים. לא תמצא אותו באף מקום אחר".

וואלה, שכנעת אותי. גם אני רוצה לדעת אם מגיע לי החזר. איך אני מגיע אליך?

"אתה מוזמן בחום להשאיר לנו פרטים ואנחנו נצור עמך קשר. ניתן לעשות זאת גם בטלפון, אך אם תרצה נקבע אתך פגישה סטרילית על פי התו הסגול קרוב למקום המגורים שלך המשרדים שלנו, שנמצאים כמעט בכל עיר גדולה ומרכזית בארץ.

"ומפה אני קורא בבקשה, לכל עורך דין בישראל אשר לקוחותיו חשובים לו והוא מעוניין לבצע את המיטב בעבורם, ורוצה שצוות המשרד יעשה ללקוחות בדיקה מקצועית ומקיפה אשר תמצא את כל הזכויות הלקוח ואני מזכיר כי אחוז הזכאים הינו מעל 90%, אנא, פנה אלי בנייד ונתחיל בתהליך. מבטיח להפתיע!"

בשיתוף מגיע לי החזרי מס שבח
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully