וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משפחתוגן שולי": מהגננת של המשפחה לבעלת גן מוכר בחולון

בשיתוף משפחתוגן שולי

28.2.2021 / 12:42

אחד הגנים לפעוטות שהפך כבר למוסד מוכר בחולון הוא "משפחתוגן שולי". בעלת הגן, שולי, ממש גדלה לתוך התפקיד - מגיל צעיר טיפלה בילדים, המשיכה אחרי הצבא כשכירה, והיום מנהלת גן. "האני מאמין שלי: לאפשר לילד לחוות ילדות שמחה ובטוחה", היא אומרת. שווה להכיר

משפחתוגן שולי. משפחתוגן שולי,
"לאפשר לכל ילד לחוות ילדות שמחה ובטוחה". שולי "ממשפחתוגן שולי"/משפחתוגן שולי

"מגיל צעיר", מספרת שולי כהן, בעלת "משפחתוגן שולי" בחולון, "אמא ז"ל ראתה בי הגננת במשפחה. זה התחיל מטיפול באחיינים, המשיך בעבודה בגן עם השחרור מהצבא ומשם הדרך כבר הייתה מאוד ברורה". ואכן, שולי פתחה את המשפחתוגן - שילוב של משפחתון בשל הגילים הצעירים שמגיעים אליו, וגן בזכות גודלו. הוא ממוקם בחולון, וצובר לעצמו שם כבר 21 שנה.

"האני מאמין שלי מתייחס למהות הילדים, כלומר לאפשר לכל ילד לחוות ילדות שמחה ובטוחה, במרחב שמאפשר את זה", היא אומרת. "הארוחות מבושלות בגן, הילדים מבלים זמן חצר, חדר ג'ימבורי מגוון, כחלק גדול מתוכנית הלימודים וזאת כדי לא להרגיל אותם לזמן מסכים. המטרה: לזמן כמה שיותר אינטראקציות חברתיות וחוויות למידה נעימה תוך כדי תנועה, כשצרכיו של הילד הם שמניעים את הפעולה".

המשפחתוגן מחולק לשתי קבוצות גיל, עם מרחבים נפרדים (מבנה וחצר) ומרושת במצלמות בכל רחבי הגן (לפקח ולפעול בשקיפות מול ההורים), ומצד השני יש הקפדה על התחדשות מתקנים, אווירה משפחתית. שולי מגייסת גם את בעלה למשימות על בסיס שבועי לתפעול הגן.

משפחתוגן שולי. משפחתוגן שולי,
"אני מתמלאת אושר כשילדים לא רוצים ללכת הביתה". "משפחוגן שולי"/משפחתוגן שולי

שולי מספרת בחיוך שהקריירה שלה התחילה בכלל כמשפחתון, אבל הילדים גדלו, ההורים לא רצו לעזוב, ומתוך הדרישה שצמחה בשטח, נבנתה קומה נוספת לשכבת גיל אחרת. "זה התחיל בחמישה ילדים, צמח ל-12 ילדים ולבסוף המשפחתון הפך לגן - לכן אני אומרת 'משפחתוגן', לגבי המילה משפחה, אין צורך להוסיף מילים", היא אומרת בחיוך.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מה את אוהבת בעבודה שלך כגננת?

"לקום בבוקר, להיכנס לגן ולקבל את כל האהבה של הילדים, זה הדבר הכי מרגש. כשאני מקבלת פתאום הודעה מאמא בחדר לידה שמבקשת ממני לשמור מקום לתינוק החדש או הודעה מילד שמבקש להגיד לי 'לילה טוב' לפני השינה, זה מוכיח לי כל יום מחדש שאני במקום הנכון. אני מתמלאת אושר כשילדים לא רוצים ללכת הביתה, זה עולם ומלואו עבורי, כשילד קופץ עליי או על אנשי הצוות בשמחה, אלה רגעים שאני מרגישה שאני עושה בדיוק את מה שאני אוהבת".

איך נראה יום שלכם?

"הבוקר מתחיל בשמחה, מוזיקה, פעילויות, פינות חופשיות בשמחה, חשוב לנו מאוד להתחיל את היום באווירה שמחה שמקרינה על שאר היום לנו ולילדים. ארוחות בוקר, פעילויות חגים, חוגים, הפרשות חלה, בעיניי שגרה היא מבורכת במיוחד בגיל הזה, שגרה מייצרת ביטחון שהוא חלק מ'האני מאמין שלי".

משפחתוגן שולי. משפחתוגן שולי,
"הפרידה מהגדולים שעוזבים היא מאוד קשה עבורי". "משפחתוגן שולי"/משפחתוגן שולי

איך נפרדים מילד שגדל ועוזב אתהגן?

"הפרידה מהגדולים שעוזבים היא מאוד קשה עבורי. לפעמים קורים מצבים שילדים שעוזבים מבקשים לחזור אליי לגן, יש גם מקרים כאלה, מצד אחד אני מבינה אותם מאוד, גם אני הייתי רוצה שיישארו איתי לנצח, מצד שני ברור לי שהחממה בגן היא רק אבן דרך אחת מיני רבות וצריך להתמודד גם עם הקושי הזה עבורי, עבור הילדים ואפילו עבור ההורים".

איפה את רואה את עצמך עוד עשר שנים?

"אני מאמינה שאני מגשימה את הייעוד שלי, לאן שהמציאות תיקח אותי, כל עוד יהיו ילדים סביבי אברך על זה".

משפחתוגן שולי. משפחתוגן שולי,
"האמת הכי טובה נמצאת אצל הילדים". "משפחתוגן שולי"/משפחתוגן שולי

בביקורת על אודות הגן מתארים את שולי כאשה חמה, ונראה כי היא מטפלת בילדים כאילו היו שלה. לכן, האירועים האחרונים של האלימות שהתגלו בכמה גנים לאחרונה, לא משאירים אותה אדישה. "כמה מילים על האירועים המאוד לא פשוטים שנחשפים בגני ילדים בשנה האחרונה, ומלווים כעננה את ההורים, קודם כל ליבי איתם", היא אומרת, ומוסיפה: "האמת הכי טובה נמצאת אצל הילדים, ילד שמח, מחבק, שצומח ומתבגר בפתיחות ואהבה לעולם, זה ילד שיודע לספר הכי טוב על הגן שהוא נמצא בו. מאחלת לכל ילדי ישראל והוריהם בריאות, שלווה וביטחון בדרכם לגן וביומיום שלהם".

אז אם גם אתם גרים באזור חולון ורוצים עוד פרטים, צרו קשר:

"משפחתוגן שולי"

טלפון: 052-2899941 או 0775564497

לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן

בשיתוף משפחתוגן שולי
  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully