וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חשוב לבצע בדיקות שמיעה?

בשיתוף אודיו מדיק

1.3.2021 / 10:38

אנשים רבים נוטים להזניח את בדיקות השמיעה לאורך השנים וחושבים שבעיות שמיעה הן עניין של זקנה בלבד. למעשה בדיקת שמיעה תקופתית תוכל לסייע באיתור בעיות בשלב מוקדם וטיפול בהן

אוזניים. ShutterStock
אוזניים/ShutterStock

קל להתעלם מבריאות השמיעה במיוחד כשאנו לא חווים תסמינים בולטים ומטרידים. בגיל הילדות, אנו עוברים בדיקת שמיעה אחת לכמה חודשים וככל שאנו מתבגרים, אנו מניחים את הדאגה הזו בצד. רובנו מניחים שמדובר בבעיה שלא נצטרך לדאוג לה עד גיל הזקנה אך המציאות בשטח, מתארת מצב אחר. בעיות שמיעה עשויות להופיע בכל גיל וכדי לקבל את המענה הטוב ביותר, חשוב שננקוט בצעדים מונעים.

מה אוכל לזהות בבדיקת שמיעה?

בתהליך מהיר, פשוט ונוח, ניתן יהיה לזהות האם קיימת ירידה בשמיעה ואת הגורמים לה. לעתים קרובות, הירידה בשמיעה עשויה להעיד על טווח רחב של מצבים רפואיים. בהתחשב בעובדה שכיום ניתן לעבור את הבדיקות במכוני שמיעה מובילים בישראל, מדובר בצעד ששווה לנקוט בו.

איתור שלל גורמים רפואיים

בעוד שברוב המקרים אובדן השמיעה נגרם על ידי הזדקנות, לעתים מדובר בהשפעה של מצב בריאותי. מחלות כמו סוכרת עלולות לגרום לבעיות בשמיעה, בעוד שלחץ דם גבוה נקשר הן לירידה בשמיעה והן לטינטון. זיהוי מדויק יאפשר לך גם לשפר את השמיעה שלך וגם לקבל טיפול יעיל למצבים רפואיים שכלל לא ידעת שהתמודדת עמם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

זיהוי שינויים לאורך זמן

בדיקות שמיעה תקופתיות יאפשרו לך לעקוב אחר שינויים בשמיעה ולבצע התאמות לפי הצורך. איש המקצוע במכון השמיעה יוכל להשוות בין נתוני הבדיקות מתקופה לתקופה ולזהות האם חלו שינויים משמעותיים. לעתים, מדובר אך ורק בהצטברות שעווה או נוזלים ובמקרים אחרים, בבעיות עמוקות יותר. יהיו הגורמים לכך אשר יהיו, אין ספק שאבחון מוקדם וזיהוי מגמות לאורך זמן יאפשר לייעד עבורך את הפתרון המתאים ביותר.

ייעוד הטיפול המתאים ביותר

מאחר שבדיקת שמיעה לא מאתרת רק את הירידה בשמיעה, אלא ברוב המקרים גם תוכל לתת לנו מושג די טוב מה הם הגורמים לה, ניתן יהיה להתחיל לנקוט בתוכנית טיפול במהירות. בין אם נדרש הליך רפואי או התאמת מכשיר שמיעה, הצעד הראשון שלך יהיה לפנות אל מכון שמיעה ולבצע בדיקה.

הסימנים שכדאי להיום ערים להם

אם אחד או יותר מהתסמינים הבאים מופיעים לעתים קרובות, שווה לתאם בדיקה בהקדם.

• בקשה מאנשים לחזור על עצמם - האם עליך להישען לעבר אנשים כשהם מדברים או עליך לבקש מהם לחזור על דברים שוב ושוב? לרוב, קשיים בשמיעה יופיעו בשלב הראשוני ביותר במהלך שיחות.

• קושי בשמיעת צלילים גבוהים - לרוב, התדרים הגבוהים הם הראשונים שהאוזן תתקשה לשמוע. צלילים כמו קולות ילדים, ציוצי ציפורים או חריקות דלת, למשל, עשויים לחמוק מאיתנו.

• צלצולים באוזניים - לעתים קרובות צלצולים וטנטונים עשויים להעיד על תחילתה של ירידה בשמיעה ומהווים תופעה מטרידה בפני עצמה. בדיקת שמיעה תאפשר לייעד לתופעה טיפול.

• הימנעות משימוש בטלפון - ייתכן שנגלה שאנו נרתעים משימוש בטלפון וכי אנו מתקשים להבין את הדובר ללא הבעות פנים, שפת גוף ושאר סממני תקשורת לא מילולית.

ירידה בשמיעה יכולה להופיע בצורה הדרגתית, בשל כך חשוב לשים לב כבר לסימנים הראשונים. בדיקת שמיעה הכרחית ויכולה לשפר משמעותית את איכות חייכם.

בשיתוף אודיו מדיק
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully