וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרענן הרשמי של 2021 בעולם המידות הגדולות - הצניעות של בוטיק יראת באה בסטייל

בשיתוף יראת

3.3.2021 / 9:37

ליאת סימן טוב מכניסה צבע, שיק ואור אל חייהן של נשים צנועות במידות גדולות

ליאת סימן טוב, סיני אלדג'ם ועופר גונן סימון. אילן סימן טוב,
ליאת סימן טוב, סיני אלדג'ם ועופר גונן סימון/אילן סימן טוב

"כשהייתי צעירה המוטו היה להתחבא מאחורי בגדים גדולים, היום לשמחתנו אנו בעידן אחר וגם אנשים מלאים אוהבים את עצמם יותר. זה שאת מלאה זה לא אומר שאת צריכה ללבוש שק שחור", מספרת ליאת סימן טוב, שפתחה לפני כשנה את "יראת", חנות בוטיק של שמלות צנועות במידות גדולות. "כיום ניתן למצוא שמלות במידות גדולות שאינן נופלות מבחינת השיק משמלות אחרות, אך לרוב הן חושפות את הגוף ואינן מתאימות לנשים צנועות".

כדי להבין היטב מה הניע את ליאת (29) לפתוח את בוטיק 'יראת', יש לחזור מספר שנים אחורה, לתקופה בה חזרה בתשובה. ליאת שתמיד הייתה מסורתית, נתקלה בקושי כפול כשהחליטה לחזור בתשובה ולהתלבש באופן צנוע. כעת לא רק שהיה עליה למצוא בגדים במידה שלה בחנויות הבגדים, משימה קשה מאוד בפני עצמה - אלא גם למצוא כאלה שעומדים בהגדרות הצניעות.

"המידה הממוצעת בישראל היא 42, והמידות בחנויות בדרך כלל מסתיימות ב-42, לפעמים ב-44", מספרת ליאת. "בחנויות בישראל אין טווח מידות. חנויות רבות כמו פוקס וזארה אף הקטינו את המידות והעבירו נשים רבות לקטגוריית המידות הגדולות. בתור ילדה בת 12, היו שולחים אותי לקנות בגדים בחנויות נשים, כי בחנויות הילדים לא היו מידות שמתאימות לי. כשהייתי הולכת עם חברות לקנות בגדים, הן היו קונות ב'פוקס ילדים' ואני הייתי צריכה ללכת ל'פוקס נשים'. לא בדיוק חוויה נעימה לילדה".

הקושי המשיך כשגם בבגרותה חנויות הבגדים לא השכילו לשלב מידות גדולות, והיו שולחים את ליאת למחלקת היריון. "בתור רווקה זה נשמע הזוי, למה אני צריכה לקנות בגדים במחלקת היריון? מעבר לכך שזה לא סיפק פתרון כי בבגדי ההיריון מרחיבים רק את אזור הבטן, זה היה מעליב", משתפת סימן-טוב.

בחנויות למידות גדולות מצאה ליאת בדרך כלל רק בגדים בצבע שחור או כחול כהה. זה לא התאים לליאת - בחורה מרשימה, שיקית ומלאת בטחון עצמי. בהמשך, מהפכת הבודי פוזיטיב המבורכת שקראה תיגר על אידיאל הרזון, הובילה לכך שהדגמים בחנויות למידות גדולות היו חושפניים מדי עבורה, גם כאישה מסורתית, ובמיוחד לאחר מכן כשחזרה בתשובה.

"החלטנו להיות חלק מהפתרון"

כשהבינה שהיא לא היחידה שמתמודדת עם הקושי הזה, החליטו היא ובעלה לפתוח בוטיק אונליין שיחולל שינוי וייתן מענה לנשים דתיות במידות גדולות. שם הבוטיק "יראת" מורכב מצירוף האותיות האחרונות בשמותיהם: אדיר וליאת. מאוחדים ונרגשים לחולל שינוי בבגדי הנשים, ולא פחות חשוב מכך - בנפשן, החלו ליאת ואדיר, שניהם מתחום ההיי טק, ללמוד את המלאכה.

כדי להבין את תהליך יצירת הבגדים, ישבו השניים עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. "אנחנו עובדים עם תדמיתנית ויחד איתה נבנות גזרות אופנתיות וסקאלת מידות ייחודית. כשאני מייצרת קולקציה, אני חושבת מה אני הייתי רוצה ללבוש לאירוע, לשבת או ליום-יום, ומשרטטת סקיצה עם הצבעים והכפתורים שאני רוצה. אני יכולה גם לקבל השראה מבחוץ, למשל להיתקל בבד שלא חשבתי עליו, ומשם לתכנן שמלה חדשה. את הבדים אני בוחרת באופן אישי תוך הקפדה יתרה על איכות. חשוב לי שהבדים יהיו אווריריים, נוחים ושיחמיאו לנשים במידות גדולות המקפידות על אורכי השמלה ושרווליה".

סיני אלדג'ם, עופר גונן-סימון וליאת סימן טוב. אילן סימן טוב,
סיני אלדג'ם, עופר גונן-סימון וליאת סימן טוב/אילן סימן טוב

"לאחר שהתדמיתנית בונה את הגזרה, היא נשלחת למתפרה. אני אישית בודקת עליי כל דגם שהיא יוצרת: מודדת, מכבסת כדי לראות איך הדגם מגיב לכביסה, לשמש, אם אפשר לגהץ אותו, אם הבד איכותי מספיק ולא שקוף - ואם יש צורך אנחנו עורכים תיקונים".

שמלות הבוטיק של 'יראת': חגיגה של אופנה, צניעות ואיכות

אפשר להתרשם משמלות הבוטיק של יראת באינסטגרם ובפייסבוק. ניתן למצוא בבוטיק היוקרה גם שמלות יוקרתיות לאירועים וגם שמלות ליום-יום. בעוד צניעות ומידות גדולות הם הקריטריונים הראשוניים שסימן-טוב מקפידה בהן, היא גם דואגת שהשמלות ישבו יפה על הגוף ויהיו פרקטיות, נוחות, אופנתיות ומעצימות. אין פלא אפוא שישנה גם התעניינות מנשים חילוניות במידות גדולות.

"חשוב לי שהשמלה תהיה נוחה, לכן אני לא עושה שמלות עם פתח צוואר וי, כי אני יודעת על בשרי כמה לא נעים בקיץ ללכת עם חולצת בסיס מתחת לשמלה, מעבר לכך שקשה להתאים לשמלה חולצת בסיס בצבע ובמרקם. חשוב לי שהשמלה תהיה יפה וצבעונית. אני מקפידה שיהיו לי צבעים בקולקציה מלבד שחור וכחול, דבר שעד לא מזמן היה חריג בנוף הדתי. אני משלבת בדים, הדפסים, בוחרת כפתורים ואביזרים, שילובים של סרטי תחרה, פונפונים, ושאר תוספות מגניבות. אני לא רוצה שהשמלה תיראה כמו חלוק שינה".

הבדיקות שסימן-טוב מעבירה את השמלות שלה הן קפדניות ואם יש צורך בכך, השמלות עוברות תיקונים עד שהן מגיעות לכדי שלמות. "יצא לי להזמין בגדים מחו"ל ולהיתקל בתפירה לא איכותית, בשמלות שנפרמו בלבישה הראשונה או שהפכו להיות סמרטוטים אחרי הכביסה הראשונה. אני לובשת את השמלות שלי בכל הזדמנות, יש כאלה שעברו כבר 20 כביסות, והן נראות כאילו עכשיו הוצאתי אותן מהניילון. אמנם הבגדים שמזמינים מחו"ל זולים משמעותית, אבל התמורה שמקבלים מבחינת טיב הבד והתפירה היא בהתאם. אני מאמינה גדולה במשפט שההורים והסבים תמיד אמרו לי: 'כשאת קונה, תקני משהו טוב פעם אחת, ולא דבר גרוע 10 פעמים'".

ליאת סימן טוב, יזמית הבוטיק ומעצבת. אילן סימן טוב,
ליאת סימן טוב, יזמית הבוטיק ומעצבת/אילן סימן טוב

כדי להשלים את הסטייל של הלקוחות, בוטיק יראת משווק גם אקססוריז של יוצרות ישראליות ומשתדל לתת במה גם ליצירה נוספת כחול-לבן במיוחד בימי הקורונה. להבדיל מחנויות אחרות בוטיק 'יראת' מאפשר להחזיר שמלה עד 30 יום ממועד הקנייה ולקבל החזר כספי מלא בהנחה שהשמלה לא ניזוקה, כמו כן שירות המשלוחים ניתן בחינם. כבוטיק שהוקם בתקופת הקורונה, ליאת ובעלה ערים ורגישים למצב. "אנחנו משתדלים לעשות מבצעים בתקופה הזאת. אנשים רבים איבדו את מקומות העבודה שלהם, ואנחנו משתדלים להתגמש במחיר עד כמה שניתן."

חנות אונליין לקהל הדתי

איך מוכרים אונליין לקהל שלחלקו אין אינטרנט? כאשר לקוחות ללא אינטרנט מבקשות לראות את השמלות שלה, סימן-טוב מכתתת רגליה ונענית לבקשות למכירות ביתיות. אך במרבית המקרים הלקוחות נכנסות לאתר שעובר את רוב הסינונים של האינטרנט הכשר, או לכל הפחות מקבלות מסימן-טוב קטלוג במייל. לכל שמלה טבלת מידות משלה, והלקוחה מודדת את היקפי הגוף ובוחרת את המידה שהכי מתאימה לה. במקרים בהם מתגלה שאין הלימות בין הפרופורציות של הגוף לשמלה, ניתן להחזיר את השמלה.

"נשים רבות מתקשרות אליי לפני שהן מבצעות רכישה באתר. הן רוצות לבדוק מי נמצא מאחורי האתר, מי הבעלים". שיחת טלפון אחת שקיבלה ליאת, דווקא לאחר הקנייה, ריגשה אותה מאוד. "לקוחה אחת התקשרה אליי, לאחר שקיבלה ומדדה את השמלה ואמרה לי - אני מרגישה כאילו תפרת את השמלה במיוחד בשבילי. לא הייתה מאושרת ממני".

ליאת גאה לקחת חלק בהתעוררות החיובית בדימוי הגוף שאט אט חודרת גם למגזר הדתי. "אהבת הגוף היא דבר חשוב. אני נרגשת וגאה להנגיש שמלות עם צבע, אור וסטייל גם לנשים צנועות במידות גדולות. ומזמינה את הגולשות להיכנס לעמוד האינסטגרם שלי ולהתרשם".

למידע נוסף והזמנות, בוטיק יראת:

054-4246881

מייל: Info@iratfashion.com

בשיתוף יראת
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully