וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אט בוט לאתר - הלידים זורמים בלי הפסקה

בשיתוף ניהול מוניטין

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 16:27

צ'אט בוט הפך בשנים האחרונות לכלי שכמעט כל עסק אינטרנטי שמכבד את עצמו משתמש בו. ולא לחינם - הצ'אט בוט התגלה כאחד הכלים המרכזיים והשימושיים ביותר, גם עבור בעלי העסקים וגם עבור הלקוחות. מה כל כך מועיל בצ'אט בוט, ואיך הוא כל כך עוזר לבעלי העסקים?

צ'אט עיגול בלון שיחה צללית צלליות. ShutterStock
צ'אט/ShutterStock

צ'אט בוט לאתר אינטרנט

היום, חלק נכבד אשר הולך וגדל ללא הפסקה מהמסחר עבר לערוצים המקוונים. המסחר האינטרנטי מרקיע שחקים בשנים האחרונות. לקוחות רבים מעדיפים שלא לצאת מביתם ולכתת רגליים בין חנויות פיזיות שונות. במקום זאת, הם מעדיפים לבקר בחנויות אינטרנטיות תוך דקות ספורות ולבחור במהירות את המוצר הרצוי. לכן, שירותי צ'אט בוט לאתר איקומרס הוא אחד השירותים המשמעותיים ביותר שהאתר יכול להוסיף לעצמו.

כיצד מועיל צ'אט בוט לאתרים השונים? מדוע חשוב להוסיף את שירות הצ'אט בוט לאתר מכירות? על פניו, כל המידע כבר נמצא באתר ומונח בפני הלקוח - כל שעליו לעשות הוא פשוט לקרוא. נכון? לא נכון. חווית הביקור באתר היא חוויה חמקמקה שעשויה להיות גם קצרצרה. גם אם באתר שלך יש את המסר המדויק והנכון ביותר שאפשרי - מה הוא שווה, אם הגולשים לא מספיקים לקרוא אותו ולהפנים אותו לפני שהם יוצאים ועוברים אל האתר הבא?

צ'אט בוט לאתר - כיצד אוטומציה שיווקית עוזרת לעסקים?

גם אם יש לך המון כניסות לאתר - כדאי לדעת שרוב הגולשים שוהים בכל אתר בממוצע כדקה. דקה אחת, זהו כל הזמן שעומד לרשותך לתפוס את תשומת ליבם ולגרום להם להישאר באתר ולהתעמק בו. המוצרים, השירותים וההיצע המוצע באתר יוכל להפרש מולם רק אם הם יישארו באתר די זמן בכדי לקלוט את המסרים ואת התכנים הקיימים בו.

צ'אט בוט לאתר תדמית, אתר מכירות או אתר שירותים הוא דרך אידיאלית להגביר את זמן השהייה של הגולשים באתר. הצ'אט בוט יכול לפנות באופן אוטומטי אל כל הגולשים, בכל שעות היממה, ולהציע להם את עזרתו. על אף שמדובר בסיוע אוטומטי ורובוטי בלבד, ולא סיוע אנושי, הימצאותו של הצ'אט בוט באתר מאריכה את משך הגלישה של הלקוחות הפוטנציאליים באתר. הרובוט מאפשר להם להתמצא באתר בקלות ובפשטות, ויכול לכוון אותם לדפים הרלוונטיים אליהם ולמוצרים המעניינים אותם. בעידן האינטרנטי המהיר של היום, מה שלא נמצא במרחק הקלקה אחת - הוא רחוק מדי. הצ'אט בוט יכול לעזור ו"לקרב" את האפשרויות השונות.

צ'אט-בוט וצ'אט-חי עם נציג

לירון קטלן, הבעלים של חברת Marketing Automation, מסביר כי כשלקוח מתלבט על מוצר מסוים, הוא ככל הנראה מתכוון לבצע את הרכישה בקרוב מאוד. אם התעוררה בו שאלה מסוימת, על כל דבר שהוא - מדיניות החזרה, אחריות, אופן אספקה, שאלה על המוצר הספציפי - יש לדאוג לו למענה בהקדם האפשרי. עיכוב במתן המענה עלול לגרום לו לבצע את העסקה באתר אחר, ובכך לפספס לקוח.

כאן בדיוק נכנס הצ'אט בוט. הצ'אט בוט יכול לענות ללקוח על מגוון שאלות בסיסיות, שנוטות לחזור על עצמן באתר, ולספק לו את המענה הדרוש. אם הלקוח איננו מרוצה, הצ'אט בוט יכול לשלוח את השיחה באופן מידי לנציג חי שיוכל לתת מענה הולם ללקוח. כלומר, הצ'אט בוט גם מוריד את המעמסה מכתפי הנציגים האנושיים, בכך שהוא עונה ללקוחות על שאלות בסיסיות, וגם מונע "זליגה" של לקוחות לאתרים מתחרים.

יצירת מאגר מידע עם אוטומציה עסקית

לצ'אט בוט בונוס נוסף, שהוא משמעותי מאוד עבור בעלי עסקים: יצירת מאגר מידע. בשיחה עם הצ'אט בוט, הלקוחות מתבקשים במה הם מתעניינים או מה הם מחפשים באתר. באופן כזה, הצ'אט בוט יכול לסייע להם באופן מותאם. אבל יש לכך יתרון משמעותי נוסף: כל לקוח שהתעניין בנעליים, למשל, יסומן ככזה. פרטיו יישמרו במאגרי המידע של האתר כלקוח פוטנציאלי המתעניין בהנעלה. בעתיד, ניתן יהיה לשלוח לו פרסומות או מבצעים מותאמים אישית, אשר יוכלו לענות ספציפית על צרכיו.

שאלות ותשובות נפוצות בנוגע לבניית צ'אט בוטים לעסקים

האם הצ'אט בוט יכול להגדיל את מספר הכניסות אל האתר שלי?

לא. הצ'אט בוט איננו מסוגל "לצוד" לקוחות פוטנציאליים ברחבי הרשת. אבל הוא יכול לעשות משהו משמעותי לא פחות: להאריך את משך השהייה של הגולשים באתר, ולמנוע מהם לסגור אותו לפני שהמסרים הועברו אליהם.

איך הצ'אט בוט יכול לעזור לעסק שלי?

הצ'אט בוט יכול להפוך גולשים ולקוחות פוטנציאליים ללידים איכותיים. בעזרת סיוע בתהליך הקנייה, מענה על שאלות בסיסיות, הפניית שאלות לנציג חי ושמירת פרטי השיחה במאגרי המידע - הצ'אט בוט יכול להעלות באופן משמעותי את מספר העסקאות שמבוצעות דרך האתר.

האם אפשר לשלב בין מענה רובוטי למענה אנושי?

בהחלט כן. הצ'אט בוט יכול לכלול בתוכו אפשרות של מעבר לנציג אנושי. כאשר לקוח פוטנציאלי מבקש מענה אנושי, הצ'אט בוט יחבר בינו לבין נציג - שיוכל לתת את הטאץ' האישי והסופי, ולהוביל לסגירת העסקה.

Marketing Automation הינה הסוכנות המובילה בישראל לפיתוח אוטומציה שיווקית-עסקית ובניית צ'אטבוטים חכמים בהתאמה אישית! ניסיון רב בפרויקטים ללקוחות מכל המגזר העסקי. טלפון: 073-7549494

הכתבה נכתבה ופורסמה על ידי מחלקת יחסי הציבור של חברת ניהול מוניטין - קידום ומיתוג באינטרנט.

בשיתוף ניהול מוניטין
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully