וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל אתר? זו הסיבה שהאתר שלך לא עובד עבורך ויש מה לעשות עם זה

בשיתוף קונספט1

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 17:08

האתר הוא הנכס הדיגיטלי של העסק, שמוביל לכניסה של לקוחות חדשים ועבור רבים הוא כבר מזמן מקור הכנסה משמעותי. ממש כמו שיש לטפל בכל נכס, בבית וברכב, יש צורך לטפל גם באתר ולדאוג לעדכוני גרסאות אחת לתקופה, לשמור עליו מפני פריצות ולדאוג להכניס אליו תכנים חדשים

בניית אתרים. 123rf,
בניית אתרים/123rf

שיחה שקיימנו עם מיכאל כוגן מחברת קונספט1 לבניה וקידום אתרים, גילינו שבמקרים רבים בעלי העסקים לא מודעים לצרכי התחזוקה ואלו שכן מודעים לא תמיד מצליחים לעבוד עם המערכת שיש ברשותם. מדוע זה קורה והאם המצב יכול להיות שונה? על כך בכתבה.

ישנם כל כך הרבה אתרים וחלקם פשוט מורכבים מדי לתחזוקה וניהול שוטף עבור המשתמש הממוצע

כשמערכת וורדפרס, מערכת לבניית אתרים בקוד פתוח, נכנסה לעולמנו, היא שינתה את חוקי המשחק. לעומת האפשרויות שהיו קיימות בעבר, המערכת הוכיחה שהשמיים הם הגבול. לאורך הזמן המערכת התפתחה ונוצרו תוספים כמו אלמנטור ובייקרי, שהופכים את תהליך בניית האתרים למה שנראה כמו "משחק" עם קוביות שאפשר להזיז אותן באתר על פי דרישה.

היום אתרים רבים נבנים עם כלים כמו אלמנטור ולמעשה הכלי מאד פופולארי. עם זאת, מתכנת יכול לבנות את המערכת על פי שדות מותאמים. הוא יכול לעצב ולבנות את מערכת הניהול של האתר כך שלא יהיו בה תוספים מיותרים. קוד מינימלי, ממשקי ניהול יותר פשוטים ואתר שעולה במהירות, מאפשרים לבעליהם לנהל ולתחזק אתר במינימום השקעה ובסופו של דבר יש לזכור כי האתר צריך לשמש את בעליו ולא להפך. פעמים רבות בעלי העסקים לא יודעים איזו מערכת ניהול הם יקבלו ועד כמה היא תהיה יציבה ונוחה לשימוש וחשוב לבדוק זאת כבר בתחילת הדרך.

מערכות עם אלמנטים מיותרים שלא נחוצים לתפעול, אי התאמה לדרישות בעל האתר ותוספים שלא חייבים להיות בו, מקשים על העבודה, גורמים לבאגים, איטיות ובסוף לחווית שימוש לא נעימה. "יש לזכור כי בעלי האתרים לא עוסקים בתכנות ולכן ככל שהממשק פשוט יותר כך העסק צריך להשקיע פחות מאמץ בעבודות התחזוקה של האתר. ניהול אתר צריך להיות פעולה שכל אחד יכול לעשות ואפילו ליהנות ממנו", מדגיש כוגן.

חשיבות תחזוקת האתר

האתר יכול להיות העובד הכי טוב של העסק אך הוא דורש תשומת לב. כדי להביא אותו למקומות ראשונים במנועי החיפוש וכדי שהגולשים יוכלו להתרשם ממנו לטובה, צריך לדאוג לאתר, להזין בו תכנים ולהפעיל אותו. כשלא נוגעים בו, הוא לא מתקדם מעצמו. אתר שלא עובר עדכוני גרסה מסתכן בפריצות, שליחת ספאם מהאתר, עומסים על השרת, איטיות ולעיתים אפילו בפגיעה ישירה במיקומים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.

העובדה שהיום קל וזול יותר לבנות אתרים לא הופכת בהכרח את המצב לטוב יותר עבור בעלי העסקים. אפשר להגיד כי מבחינת בוני האתרים העבודה קלה יותר, אך כשאין מעורבות של קוד ולא מתבצעת התאמה אישית של האתר, התוצאה פעמים רבות לא עונה על הציפיות.

אתר שבנוי נכון על סמך ניסיון מהשטח, עם ממשקים נוחים ומהירים, עוזר גם לחברות הקידום להצליח במשימתם וגם לעוסקים בניהול והזנת התכנים לעדכן אותם בקלות ובמהירות. לאורך הזמן ההשקעה באתר איכותי עשויה להוכיח את עצמה כמשתלמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בניית אתרים. 123rf,
בניית אתרים/123rf

הפתרון - בניית אתר מותאם אישית

כל כך הרבה אתרים ברשת לא פעילים ולא מממשים את המטרה שלהם. הם נבנו כדי לקדם את העסק, המוצר או השירות, אך עם הזמן עולים בהם בעיות תחזוקה שונות ומגוונות שמובילות לכך שבעליהם לא משיגים את התוצאות הרצויות. בין אם מדובר על מכירות ישירות ובין אם קבלת פניות מהאתר, על האתר לעזור לקדם את העסק והחדשות הטובות הן שאפשר לבנות אתרים טוב יותר. כל מה שצריך לעשות הוא לשים את הלקוח, כלומר העסק, במרכז.

"בקונספט1 אנחנו בונים אתרים "קאסטום מייד". אנחנו מתאימים אותם ללקוח שלפנינו ואין בהם שום דבר מיותר ולכן המערכת הופכת לפשוטה וקלה להפעלה וגם מהירה יותר. תהליך בניית האתר כולל אפיון, עיצוב ותכנות והתוצאה היא אתר שכל אחד יכול להפעיל ולתחזק לאחר הדרכה של לא יותר מרבע שעה.

"החיסרון של בניית אתר מותאם אישית הוא שנדרש יותר זמן לבנות אותו והוא יהיה בדרך כלל קצת יותר יקר לעומת בניה אוטומטית תוך שימוש באלמנטור או בייקרי, שימוש בתבניות עיצוביות מוכנות ותוספים דומים. היתרונות לעומת זאת מתבטאים במערכת שקל לנהל אותה, מערכת יציבה יותר עם פחות באגים ובשורה התחתונה - האתר עובד בשביל העסק".

יש דרך אחרת לבנות אתרים

"הקשבה לקהל, ללקוחות ולצרכים שלהם, הובילה אותנו לבנות אתרים בצורה טובה יותר. אנחנו יוצרים אתרים שעובדים כמו שעון, שקל להפעיל אותם, שאין בהם אלמנטים מיותרים ושהעיצוב שלהם ברמה הגבוהה ביותר. הלקוחות שלנו מקבלים מאיתנו בדיוק את מה שהם צריכים ולכן הם יכולים להמשיך להפעיל את האתר בקלות וליהנות מהתוצאות שלו.

"כשמתכנת שלנו עובד על האתר, הוא מכניס לתוכו רק את הפונקציות הנדרשות והופך אותו לקל יותר לתחזוקה. האתר מהיר יותר, עובד באופן חלק ומבחינת העסק, ההשקעה בתפעול היא מינימלית. כשבעלי עסקים באים לבנות אתר חדש או לשדרג את הקיים, הם צריכים לבדוק לעומק את היתרונות והחסרונות של כל שיטה, לבחון את ההצעה שניתנת להם ולוודא כי האתר יותאם לצרכים שלהם".

הכתבה בשיתוף קונספט1 - סוכנות לפרסום דיגיטלי, קידום ובניית אתרים ופרסום ברשתות

בשיתוף קונספט1
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully