וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנסיונרים? כך תוכלו להנות מהטבות מס בשווי אלפי שקלים

בשיתוף MYHON

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 12:05

הגעתם לגיל הפנסיה? סביר להניח שאתם משלמים על קצבתכם יותר מס ממה שאתם מחוייבים לשלם. איך בודקים?

מסים. ShutterStock
מסים/ShutterStock

אם אתם פנסיונרים או מתקרבים לגיל פרישה, חשוב מאוד שתדעו שקיבוע זכויות בפרישה באמצעות טופס 161ד, יחסוך לכם הרבה כסף. באמצעות קיבוע זכויות אתם יכולים לנצל את הפטור ממס הכנסה המגיע לכם, כאשר באפשרותכם לנצל את הפטור המדובר כסכום חד פעמי, כפטור על קצבת זקנה או שילוב של שניהם

קיבוע זכויות בגיל פרישה- במה מדובר?

החל מגיל 67 לגברים ו-62 לנשים, מגיע לכם פטור מיוחד על קצבת הזקנה שלכם. קיבוע זכויות בפנסיה הוא דבר שיאפשר לכם לבחור כיצד לנצל את הפטור שיש לכם בפנסיה, האם כסכום חד פעמי, כפטור על הקצבה החודשית או כקצבה חודשית. למרות שכל אדם זכאי לפטור ממס, עולם מנתוני התנועה לחופש המידע כי רק 58 אלף ישראלים הגישו בקשה לקיבוע הזכויות שלהם ורק הם מנצלים את הטבות המס שמגיעות להם. יתכן שישראלים רבים משלמים מס מיותר על קצבת הזקנה שלהם. חשוב לדעת כי החל משנת 2020 עומד לרשות כל פורש פטור ממס בגובה של 796 אלף שקל. את הפטור כאמור ניתן לקבל כפטור חודשי על קצבת הזקנה או כסכום חד פעמי שניתן למשוך מהחסכונות הפנסיוניים. על פי התחזיות, מדובר על סכום שעתיד לגדול בשנים הקרובות.

קיבוע זכויות הוא למעשה הבחירה באופן ניצול הפטור שלכם ואופן ניצול הגידול בפטור העתידי שלכם החל משנת 2025.

האם עדיף למשוך את הפטור שמגיע לכם כסכום חד פעמי?

מבחינת רשות המסים האפשרות הטובה ביותר לניצול קיבוע של פנסיה הוא לבחור בקבלת פטור ממס על קצבת זקנה, אולם אם אתם זקוקים לסכום חד פעמי גדול, ניתן לנצל את קיבוע הזכויות במשיכה חד פעמית שפטורה ממס.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מי צריך להגיש בקשה לקיבוע זכויות?

כל פנסיונר שהגיע לגיל פרישה ב-2012 וכל אדם שיצא לפנסיה החל משנת 2012 ועבר את גיל הפרישה, יכול כיום למלא את טופס 161ד. אם אתם עובדים במשרה חלקית או מקבלים קצבה ממספר מקורות שונים, חשוב מאוד שתבחנו את תלוש השכר שלכם. גם אם קצבת הזקנה שלכם נמוכה יתכן שאתם משלמים עליה מס מיותר. חשוב לדעת כי את הפטור ממס על קצבת הזקנה לא מקבלים באופן אוטומטי אלא רק כאשר מגישים את הטופס הרלוונטי וכל כן, אם לא תגישו את הטופס לא תקבלו את מה שמגיע לכם.

הבחירות בטופס קיבוע זכויות מחייבות. לאחר שחלפו 90 ימים ממועד הגשת הבקשה אי אפשר לשנות אותן. כאמור, באמצעות הטופס בוחרים איך לנצל את פטור הקצבה ולכן, יש להחליט מראש את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

כיצד תקבלו את הטבות המס המגיעות לכם?

לאחר שהבנתם כי אם אתם בפנסיה ככל הנראה מגיעות לכם הטבות מס, זה הזמן שלכם להגיש את הבקשה הרלוונטית לצורך קבלת ההטבה. אם אינכם יודעים כיצד להגיש את הבקשה הרלוונטית ובאיזה אופן כדאי לכם לממש את הטבת המס שמגיעה לכם, חשוב מאוד שלא תבצעו את ההליך באופן עצמאי, אלא תבחרו באנשי מקצוע שיסייעו לכם לקבל את המקסימום בהטבת המס שמגיעה לכם. בדקו היטב איזה אנשי מקצוע יכולים לסייע לכם והאם הם סייעו ללא מעט פנסיונרים לקבל את ההטבה המגיעה להם בצורה קלה, נוחה ומהירה בהתאם לצרכים שלכם. מדובר על הטבות מס שיכולות להעניק לכם סכום כספי משמעותי מאוד ועל כן, גם אם אתם לא יודעים כיצד להתחיל את הפעולה ומה לעשות, לא כדאי לכם לוותר, אלא פשוט לבחור בסיוע מקצועי.

בשיתוף MYHON
  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully