וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם החזר מס שמחכה לכם ואתם לא יודעים עליו

בשיתוף בר לב החזרי מס

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 10:38

מכרתם פעם דירה ונדרשתם לשלם מיסים שונים מבלי לדעת בדיוק מה כל אחד מהם אומר? יכול להיות שמגיע לכם כסף בחזרה על מס השבח. הנה 5 מיתוסים לגבי החזרי מס שהגיע הזמן לשבור

כל מי שמכר אי פעם נכס יודע שמדובר בפרוצדורה מורכבת ולא פעם מורטת עצבים. בין מציאת הלקוח הנכון, התייעצויות חוזרות ונשנות עם עורך דין וטלפונים למשרדים השונים, המוכר נדרש גם לשלם מיסים. מס שבח מקרקעין, שאותו משלמים בעת מכירת דירה או נכס מקרקעין אחר (מגרש, מחסן, חניה, קרקע חקלאית), הוא מס שעל פי חוק הינו מקדמה על חשבון מס הכנסה. מכאן, שבמקרים מסוימים, ניתן לפנות למס הכנסה על מנת לקבל חלק ממס השבח בחזרה.

מוכרי נכסים רבים משלמים את המס הזה "על עיוור", מבלי להעלות בכלל על הדעת שיכול להיות שגובים מהם מס בסכום גבוה ממה שהם אמורים לשלם. כאזרחים שומרי חוק, אנחנו מעדיפים להוציא שקלים רבים מכיסנו ובלבד שלא להסתבך עם הרשויות. וכך קורה לא פעם שדווקא אזרחים תמימים מפסידים כסף רב מבלי לדעת שיש להם אפשרות לקבל את חלקו בחזרה לחשבון הבנק שלהם.

5 מיתוסים לגבי החזרי מס שהגיע הזמן לשבור

סביב ההתנהלות עם מס ההכנסה צמחו לאורך השנים מיתוסים שונים ומטרידים, יש לומר, אשר מונעים מאנשים ישרים לקבל את הכסף המגיע להם.

מיתוס 1: רשויות המס לא יגבו מאתנו יותר כסף מהדרוש

למרבה הצער, זה לא נכון. לא אחת קורה שרשויות המס גובות מעבר לדרוש. הן מעדיפות להתעסק ביעדי הגבייה שלהן, ועל פי חוק הן פטורות מלעסוק בהחזרים למשלמי המיסים, שלא הגיעו כבקשות להחזר ביוזמת הנישומים.

מיתוס 2: אם שילמתי יותר מדי לרשויות המס, הן ידאגו לעדכן אותי בכך

רשויות המס אינן רואות בזה כחלק מתפקידן. ההיפך הוא הנכון. פעמים רבות הן מנצלות את חוסר התמצאותו של הלקוח בנושא המיסים, ולא מעדכנות אותו שמגיע לו החזר כספי. כך נוצר מצב שברגע שאזרחים תמימים שומעים מילים "מפחידות" כמו מיסוי מקרקעין או מס הכנסה, הם נאלמים דום ומשלמים את כל מה שצריך. בגלל חוסר ידע וחוסר מודעות הם משלימים עם הגורל ומשלמים סכומים לא קטנים שמגיעים לא פעם לעשרות אלפי שקלים ויותר.

מיתוס 3: בשביל מה אני משלם לעורך דין? זה תפקידו ליידע אותי אם מגיע לי החזר מס או לא

עורך הדין מבין במשפטים ולא בכלכלה או מיסים. הוא עושה את עבודתו נאמנה, מלווה את הלקוח במכירת דירה וסוגר את כל העניינים שדורשים ידע משפטי, אבל הוא לא יודע לעשות תחשיבי מס מסובכים. ישנם עורכי דין שמבינים במס שבח, אולם מס הכנסה הוא נעלם גדול עבורם. זאת בדיוק המומחיות של יועצי המס ורואי החשבון.

בר לב החזרי מס. בר לב החזרי מס,
לא מעט כסף יכול לחזור אליכם/בר לב החזרי מס

מיתוס 4: לקבל החזר ממס הכנסה זה לא חוקי, נשמע כמו כסף שמתגלגל בשוק האפור

האמת דווקא הפוכה. אין דבר חוקי יותר מלקבל אישור ממס הכנסה, על כך שמגיע לכם החזר כספי. הרעיון הוא לדעת איך לגשת למס ההכנסה כדי לבקש את הכסף. מסיבה זו, חברת ברלב החזרי מס פיתחה שיטה מיוחדת לחישוב המס. הסימולטור שלה נותן הדמייה מדויקת ככל הניתן לבדיקת זכאותו של הלקוח לקבל החזרים ממס הכנסה, ואם נמצא סיכוי גבוה לקבל החזר מס, מגישים את כל המסמכים הרלוונטיים. זה נכון שבמס ההכנסה לא אוהבים את זה במיוחד, כי זה אומר שהן צריכים להחזיר כסף, אבל ברגע שמתקבל אישור מרשויות המס על ההחזר, הכסף שהלקוח מקבל בחזרה הוא חוקי לחלוטין.

ישנם מקרים שבהם אתם זכאים להחזרי מס או אפילו לפטור ממס מתוקף החוק, במידה ואתם מספקים את המסמכים הרלוונטיים . דוגמאות למקרים כאלה יכולות להיות הורים לילדים שעברו ועדת השמה או מקבלים קצבת נכות מביטוח לאומי עבור הילדים, גרושים שנדרשים לשלם דמי מזונות, אמהות חד הוריות, חיילים משוחררים, פנסיונרים שקיבלו מענקי פרישה, אנשים שפדו כספי פנסיה ונוכה להם 35% מהסכום עבור מס הכנסה, וכן כפי שנאמר קודם לכן - אם מכרתם נכס כלשהו ב-6 השנים האחרונות, ישנו סיכוי גבוה לכך שתוכלו לקבל החזר מס גבוה למדי. הנכס יכול להיות כל נכס מתחום הנדל"ן ששילמתם עליו מס שבח: מגרש, קרקע, דירה, בית פרטי, חנות, משרד ועוד.

מיתוס 5: סימולטור שמחשב החזרי מס? נשמע לא אמיתי

זה אמיתי לגמרי. שנים של מחקר הובילו את חברת ברלב החזרי מס לפתח סימולטור מדויק ככל הניתן שמסייע לחשב את הזכאות להחזר מס תוך מספר דקות בלבד. וכאן ללקוח אין מה להפסיד, בעצם, יש לו רק מה להרוויח. צוות של יועצי מס מקצועיים עושה עבורו את כל עבודת החישוב של החזר המס הצפוי. אם לפי החיזוי נראה שללקוח לא מגיע החזר, יועצי המס נפרדים ממנו כידידים מבלי לדרוש ממנו אגורה. ואם יוצא שמגיע ללקוח החזר כספי, מגישים את כל הטפסים הדרושים וגובים את העמלה על בסיס אחוזי הצלחה בלבד ורק לאחר שהלקוח מקבל את הכסף לחשבון הבנק שלו.

באפשרותו של כל אדם לבדוק אם מגיע לו החזר מס. כל מה שצריך לעשות הוא לפנות לאחד המשרדים של ברלב החזרי מס.

בר לב החזרי מס. יח"צ,
בר לב החזרי מס/יח"צ
בשיתוף בר לב החזרי מס
  • עוד באותו נושא:
  • החזרי מס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully