וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך: כך re-brand מקפיץ חברות ועסקים ממצב סטטי להצלחה גדולה

בשיתוף שחר בי

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 14:42

חברות, ארגונים ועסקים רבים זקוקים לרענון על מנת להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלי. מיתוג מחדש הוא מהלך בלתי נמנע, שגם יוצר את הרענון הזה וגם אינו כרוך בשינויים פנימיים מרחיקי לכת במדיניות. לאחרונה זכו שתי מכללות לתהליך מיתוג מחדש, והתוצאות ניכרות בשטח

שחר ישראל בוטבול. יח"צ,
שחר ישראל בוטבול, בעת הרצאה מול קהל בעלי עסקים/יח"צ

אביב היא תקופה של התחדשות. לא מעט חברות ועסקים מרגישים שמשהו תקוע ודורש רענון. יש להם לקוחות ועסק שמתגלגל, אבל עדיין קיימת תחושה שקהל שלם ופוטנציאלי עוד צריך להכיר אותם. על אחת כמה וכמה בשנה שבה הקורונה הכריעה, והשפיעה על עסקים רבים שסבלו מירידה משמעותית בהכנסות. ישנו מהלך שניתן לבצע, כזה שלא כרוך בשינוי מדיניות החברה, שלרוב מתנהלת מצוין.

מהלך שאינו גדול ומהפכני, אבל עם זאת כזה שיוצר מהפך ומחדש את כל הרוח במפרשים. המהלך נקרא re-brand, מיתוג מחדש. על פניו מדובר במהלך שכרוך בעיקר בפן הוויזואלי: לוגו, עיצוב, סלוגן, אבל מומחים מסבירים שלשינוי הזה שהוא לכאורה רק חיצוני, יש משמעות עמוקה בהרבה.

שחר ישראל בוטבול, בעלים של משרד הפרסום והמדיה שחר בי מסביר: "מותגים גדולים ומצליחים מאופיינים באחידות גבוהה. שפה גרפית אחידה מייצרת בולטות. אתם תדעו לזהות את קוקה קולה, מקדונלדס ונייק גם ממרחקים. מיתוג מנצח למעשה יוצר את העסקים. לכן עסקים צריכים מיתוג מנצח".

תוכל להסביר למה זה משמעותי כל כך?

"הגדרת זהות מותגית, מעבר לכך שמבדלת את החברה ממותגים מתחרים, גורמת להאמין במותג. כשחברה מציגה מיתוג מנצח ועקבי מבינים שמדובר בחברה רצינית ומכובדת. מבינים שמנהליה ובכיריה מכבדים את עצמם, ואם הם מכבדים את עצמם אז הם גם מכבדים את הלקוחות שלהם".

בוטבול, הבעלים של משרד הפרסום שחר בי, שמעניק שירותי מיתוג ופרסום בעיתונות המסורתית ובדיגיטל לעסקים, מסביר שמיתוג מחודש יוצר מקפצה משמעותית, ומתאים לחברות, ארגונים ועסקים בכל הגדלים. בחודשים האחרונים שקד המשרד שלו על שני מהלכי re-brand משמעותיים ומעניינים, לשתי מכללות גדולות לחינוך המזוהות עם המגזר הדתי - המכללה האקדמית חמדת (מכללת חמדת הדרום לשעבר) ומכללת שאנן השוכנת בחיפה. בניתוח הנתונים שבוטבול מציג, ניתן להבין את חשיבותו של מיתוג נכון.

בדצמבר 2020 החלו במשרדי שחר בי לעבוד על תהליך מיתוג מחדש למכללה האקדמית חמדת. בוטבול מספר: "תהליך העבודה כלל בשלב ראשון ישיבות יחד עם ראשי המכללה, על מנת להכיר ולנתח את הלקוח הפוטנציאלי וצרכיו. לאחר מכן, אנו יצאנו לדרך על יצירת השפה החזותית החדשה ויצירת המיתוג, שנתון תמיד לאישורי הלקוח, וכולל בסופו של דבר החלטות משותפות לגבי הגדרת השפה הגרפית החדשה. לאחר שהיא מתקבלת, דואגים שתהיה אחידה - כלומר תופיע באופן אחיד בכל מדיות החוץ והפנים של החברה. זה חשוב שתהיה נראות אחידה למכללה ציבורית בכל הפלטפורמות החוץ הפרסומיות - בעיתונות, במדיה הדיגיטלית וגוגל, ובפלטפורמות הפנימיות - מיילים, מכתבים, מוצרי קד"מ ועוד".

למה זה חשוב? לכאורה זו "רק" גרפיקה

"שפה גרפית אחידה חשובה ביותר כי היא מעניקה למותג זהות מותגית ייחודית, ויוצרת קו אחיד. שפה כזאת גורמת ללקוח הפוטנציאלי להבין שיש לו עסק עם גוף רציני ומכובד, שמכבד את עצמו. כאשר עסק מפרסם בכל פעם עם פונטים וצבעים שונים, פעם נראה ככה ופעם ככה, זה לא משדר רצינות. האחידות חשובה לאנשים שנחשפים לחברה, ללקוחות הפוטנציאליים, וגורמת להם להתעניין ולרצות להכיר מעבר, להשתייך. דבר נוסף, במהלך הגדרת השפה אנו יוצרים בידול. חוסן, אמונה וחינוך אלו הם הערכים המובילים של המכללה האקדמית חמדת. אז לקחנו שלוש מילים שמייצגות ערכים מובילים עבורה והפכנו אותן למשפט שמיד אפשר להתחבר אליו ולהבין את הרעיון כולו - 'כשחוסן פוגש אמונה וחינוך'.

"המהלך שיצרנו גורם לאנשים להעריך את המותג ולפנות אליו, במקום למתחריו שנראים פחות טוב ומשדרים פחות עוצמה ובידול מובהק. וזה מוכיח את עצמו. בהנהלת האקדמיה חמדת כבר מדווחים לנו שנרשמה עליה השנה בכמות המתעניינים והנרשמים ביחס לשנים קודמות והרישום עוד בעיצומו".

מיד עם סיום פרויקט המיתוג בחמדת שזכה לתשבחות, נרשמה התעניינות של חברות נוספות למיתוג. לקוח חדש וטרי של שחר בי, מאותו התחום, היא מכללת שאנן השוכנת בצפון הארץ, שעוברת בימים אלו תהליך re-brand ומתחילה כבר לחוש בהד ובתוצאות. בוטבול: "אנחנו עדיין בעיצומו של התהליך המקיף. הגדרנו בשיתוף פעולה מלא עם צוות המכללה הבכיר שפה גרפית ואחידה. כעת אנו שוקדים על שדרוג אתר האינטרנט של המכללה, ומנהלים קמפיינים ליצירת תשתית של נרשמים פוטנציאליים לשנת הלימודים תשפ"ב - קמפיינים דיגיטליים משולבים לפייסבוק, אינסטגרם וגוגל, וקמפיינים לעיתונות המסורתית המגזרית. הכול עדיין טרי, אבל רואים קפיצה משמעותית בדיבור ובעניין סביב המכללה. אני בטוח שהיא תזכה לכמות נרשמים גדולה מזו המוכרת לה".

מיתוג מחדש היא אסטרטגיה שיווקית שיוצרת עבור חברה, ארגון או עסק תדמית מחודשת, שמטרתה ליצור מול הלקוחות זהות חדשה מובחנת ומבודלת. השינויים נועדו לסייע לקדם את החברה להצלחה ולהגדלת הכנסות. כל תהליך מיתוג שכזה חייב לכלול מסרים וערכים אסטרטגיים שמותאמים קודם כל לחברה, אבל גם להתכתב עם השינויים בעולם. בוטבול מחזק: "הגדרת השפה צריכה להיות מודרנית ומשויכת לקהל היעד הרלוונטי. מדובר במהלך רציני. במהלך בניית מיתוג מחדש משרד הפרסום עורך מחקר מתחרים, ומתכננים את המיתוג כך שיעצים את החברה מול המתחרים. משיגים יתרון יחסי עבורה, ששווה לה הרבה כסף".

בשיתוף שחר בי
  • עוד באותו נושא:
  • מיתוג
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully